
Hasonlóan elkeserítő az Unreal Tournament indulása. Az Államokban mindössze 33 995 példány talált gazdára eddig. Még meglepőbb, hogy a remek Call of Duty 4 Xbox 360-as verziója fantasztikus rajttal 1.57 millió példányban kelt el, miközben a PC-s változat eladásai olyan minimálisak, hogy nincs kimutatható eredmény ebben a szegmensben.
Eközben a konzolos címek szárnyalnak. Az említett CoD4-ből a PS3 verzióval együtt egy hónap alatt már kétmilliót kapkodtak szét a vevők, a Guitar Hero 3 ugyancsak konzolos változatai 1,9 millión állnak (de az októberi debütálás óta 3,3 milliós az összeladás), az Assassins Creedből a sajtó minden fanyalgása ellenére 1,3 millió darabot szívott fel a piac. Az immár több szempontból is történelminek nevezhető Super Mario Galaxy a maga 1,16 milliós értékesítésével nemcsak az élbolyban szerepel, de egyben a Wii históriájának legnagyobb bestsellere.

Miután az új generációs konzolok immár a világhálóra is ráköthetők, egyre kisebb a tere a PC-s játékoknak, ahol még előnyt élvezhetnek. Ez pedig már nagyon kevés, és ha ilyen rémisztő számokkal és siralmas eladásokkal szembesülnek a kiadók, nem túl bíztató a jövőkép: a fejlesztések fő iránya a konzol lesz, ahol az ismert specifikációk miatt egyszerű és könnyű a projekt hozzáigazítása a rendszerhez, a játékosokat számtalan extrával lehet kényeztetni, és mindenféle utólagos marketingfogásokkal, mint a letölthető tartalmak és társaik, további vásárlásokra ösztökélni. A PC tehát jelen állás szerint játékfronton erősen vesztésre áll...
Ha meg úgyis vannak benne PCs cuccok,akkor az lenne jó,ha inkább erős,előre összerakott PCket árulnának és akkor olcsóbb lenne,nem kéne vagy 10 platformra fejleszteni és ha megoldanák,hogy elepíteni se kelljen,akkor a PC és a konzol jó tulajdonságaiból szerintem jó sülne ki....
és mindenkié ugyanolyan lenne
Frank Red: 6 éves koromban simán feltudtam telepíteni 1 játékot nem kell hozzá ész csak next gombot nyomni
!Szerintem! a konzol azért jobb mer nem kell görnyedni a monitor előtt és jobb a játékélmény. De a PCt sem hanyagolom el (főleg a WoW miatt).
Mondjuk kiváncsi vok 1 konzolos Witcherre mert a harcrendszert biztos eléggé átalakítják akkor.
Amúgy Frank Red, meg is fordíthatjuk: a PC-n még mindig pilótavizsga és orvosdiploma kell egy játék feltelepítéséhez (elindításához meg pláne), pedig mint a mellékelt ábra mutatja, ez nem feltétlenül szükséges.
Más: Engem is zavar a "KonzolGuru". Asszem mostantól kihagyom. Bocs.
Milyen játékstílusok mennek konzolon? Akció, bunyó meg autóverseny. Hól vannak a stratégiai játékok hól, vannak a szimulátorok hól, vannak a kaland játékok? Sehol.
Ezek megmaradnak PC-re és ezért mindig is lesz PC. Ezt a sok iq harcosnak
Oda is akartam írni, hogy erős tulzás, de épp azon filóztam mióta érzem ezt aztán rájöttem, a kb. egy évvel ezelötti XBOX cikk/elemzés/ bemutató (kinek hogy tetszik) után kezdődött. Lehet tévedek de elég sokat olvasok a konzolról mostanság a magazinban. Azt a 15 oldalt nem bánom mert legalább tájékoztat a "másik oldalról".
A PC nagy hátránya a warez. Az tuti hogy legalább 500 000 PC-s játékosnak megvan a Crysis csak 413 000 játokos letöltötte mert nem akart egy vagyont fizetni
Kukacoskodok akkor én is egy kicsit, az életgörbe a kutatás fejlesztéstől indul (negatív szakasz), a piaci bevezetés pedig a tényleges értékesítéstől indul és én erre értettem a piaci bevezetést. Az előrendelés nem számít forgalomnak noha nnak tűnhet és még inkább nem számít bele a bevezetésbe ahogy az elő marketing se. A tényleges jószágért kifizetett ellenérték számít értékesítésnek. Az érettség az a szakasz ahol hasznot termel de azt megelőzi a bevezetés és a felfutás. Ezeket nem lehet figyelmen kívűl hagyni. Azzal az elemzéssel továbbá az a bajom, hogy ténylegesen még 2 hetet se vesz alapul tehát csusztatás bármilyen komoly megállapításokat is tartalmaz. " a játékiparban a bevezetés szakasz..." a közgazdaságtan nem számít milyen piac, az életgörbe az életgörbe és nem a marketing határozza meg mikor kezdődik a bevezetés. 4 évig tanultam és most is rendszeresen foglakozok más piaci elemzésekkel.
Ez a cikk pedig bármilyen furcsa is hangulatkeltés volt és célt ért pl.: nálam is és ahogy itt olvasom másoknál is. Az utolsó mondta volt az ami a leginkább kihizta a gyufát nálam, mert ez a két játék nem mérvadó még akkor se ha momentán két AAA-s játékról volt is szó. A milió egy mellékhatásról nem is beszélve igaz ezt a cikk már említi.
A PCGURUT kb 8 éve olvasom és pont azért szerettem meg mert a konzolos 576 gyerekes csapata után és a megszünt PCX után valami komolyabb hangvételü magazint akartam, akkor ezt megkaptam, nem is volt semmi bajom egészen az elmúlt egy évig amikor is minden 2. lapon leglább egy konzolos megnyilvánulást találok. Értem én hogy erre is igény van illetve, hogy a PCGURU is meg akar élni de dönteni kellene szerintem, mert ez így nem jó.
A kritikát meg szerintem el kellene viselnetek, ahogy én is elviselem ha kapok a munkám során...
Amúgy hidd el érdekel hisz akkor nem is olvasnám el amit írsz se az újságban (amik nekem tetszenek) se itt.
Nekem van PC-m, egy PS3-mam és egy PSP-m is, tehát úgy vélem, kellően elfogulatlanul tudok nyilatkozni az ügyben.
A cikk maga engem is ledöbbentett. Már az előző generációs konzolok idején is az volt a vásárlási politikám, hogy FPS-t, RTS-t ha lehet, mindenképpen PC-n vettem, hiszen az irányítás szerintem még mindig, és még nagyon sokáig verhetetlen ezen a platformon. Körökre osztott stratégiát (Heroes nálam örök kedvenc) gyakorlatilag ki sem adnak konzolokon. Ezekre szerintem a legjobb platform a PC, és amíg kontrollerek mellett nem lesz lehetőség egeret és billentyűzetet kapcsolni (és használni) a konzolokhoz, addig ez a helyzet nem változhat. Tehát nem értem, hogy két ilyen cím hogy produkálhatott ilyen eladásokat. Oké, egy nyilvánvaló ok természetesen a warez, de nyilván ezt a kiadók bekalkulálják, és ezek a számok még a warez tükrében is siralmasak.
Viszont gyakorlatilag minden más stílus (kivéve az MMO-k, melyeknek nem vagyok nagy szakértője) szerintem jobban játszható konzolon, és a mások által is említett "ledőlök a fotelbe, berakom a játékot és játszom" élmény megismételhetetlen a PC-n. És itt nem kell többszázezret beleölni a fejlesztésbe kétévente. Grafikailag meg még továbbra is nagyon sok kiaknázatlan lehetőség van bármelyik next-gen konzolban, elég csak azt megnézni, hogy hogy nézett ki mondjuk egy ps2-es játék a konzol életciklusának elején és a végén...
A játékok ára egyébként szerintem is irreálisan magas konzolokon, dehát ez van, ezt kell szeretni, úgy gondolom, ha azt vesszük, hogy egy átlag játékkal elvagy vagy 20 órát, akkor már nem is olyan sok az a 16ezer forint. Pláne, hogy utána még el is adhatod, így csak egy párezer forintot kell rááldoznod a következő játékra.
Számomra bőven megfér egymás mellett a PC és a konzol, és szomorú lennék, ha bármelyik támogatottsága jelentősen visszaesne a közeljövőben. Bár szerintem ezzel azért rövidtávon, egy ilyen sikeres év után nem kell számolni.
Uff. Én beszéltem!
A PC GURU PC-ellenes attitűdjéről szóló eszmefuttatásod pedig, már ne is haragudj, egy marhaság. Aki nem csak azért jár ide, hogy belénktörölje a talpát és kötözködjön, tudhatja, hogy mindannyian úton-útfélen hangoztatjuk: nincs olyan, hogy PC-s vagy konzoljátékos, játékos van, akinek tök mindegy, milyen rendszeren játszik.
Egyébként jómagam majdnem 30 éve foglalkozom játékokkal, az összes nagy kiadó negyedéves jelentéseit rendre áttanulmányozom, figyelem az eladási statisztikákat, napi 1-2 órát töltök a piac áttekintésével, úgyhogy köszönöm szépen a bizalmat, de tudom, mit beszélek. Persze tudom (látván, hogy unalomig ismert frázisokat puffogtatsz), hogy ez téged nem érdekel, ezért is nem akartam belemenni a fölösleges vitatkozásba...
Amúgy nem kell csodálkozni konzolhoz nem kell ész, beteszed a dvd-t és futt, De azt nekem senki ne mondja hogy kontrollerel lehet normálisan játszani fps-t mert már probáltam.strategiának és morpgak szerintem mindig is PC lesz a igazi platformja, ugyhogy nem kell temetni a pc-t csak lehet picit eltolodnak az arányok
Ráadásul, most komolyan, mi hasznom lenne abból, hogy a pc ellen hangolom a népet? (Nem mellesleg azért nem érzem, hogy ezzel a pár cikkel, amit írtam, túl nagy befolyásom lenne a világra, sőt.)
Miguel pont a te tesztet tetszett a legjobban az utóbbi Guruban a GOW ről mert rendkívül hitelesnek találtam, erre Grath hoz hasonló konzolos beállítottsággal találkozok itt a fórumon... Egyáltalán Grath mit keres a PC Gurunál most őszintén évek óta csak a kis Boxát isteníti és szinte már csak azzal foglalkozik, nagyon ellenszenves és nem csak nekem ! Az magazint eddig rendszeresen vettem de kezdek elbizonytalanodni.
Ezek az eladások és annak a magyrázata csusztatásnak is simán elmenne, az UT3 gyakorlatilag november végén jelent mge az usában is 20. után. Ez idő alatt komoly eladásokat nem lehet produkálni, igen lehet azt mondani, hogy a Halo3 ból ennyit és ennyit adtak el de az egy olyan elő marketing hadjáratot kapott mint eddig semmi a játéktörténelemben így nem csoda.
A Crysis (én is megvettem) eladásában 50%-ban van benne a gépigénye és azok a riogatások amiket a netszerte lehetett tapasztalni, tény még az én nem gyenge gépemen is döcögve futkos. Én sem voltam túl boldog.
Mivel gyengék az eladási adatai így talán tényleg egy méretes Patch file hozzáadásával talán enyhíthetik egy kicsit a gépigényét, amire nagy esély van.
Az XBOX360 nagy mennyiségű eladása most kihatással van a PC-s piacra, ez egy ideig még érezteti hatását de nem hosszútávon. A Box életgörbéjének most jár a csúcsán innét már az eladások nem fognak növekedni a jövő évi karácsonyi szezonban jóval kevesebbet fognak eladn ezt borítékolom. A visszatartó erő még most is a nagyon magas szoftverárakban keresendő, ez az USA-ban egyenlőre nem probléma de kis hazánkban és még számos országban az. Aki nem volt képes eddig csúcs PC-t venni 4 évente egyszer az Boxhoz se tud ezután se 16e-ért játékokat venni...
A PC elavulása egy érdekes dolog az évenkénti fejlesztés eszetlen és szükségtelen, lehet 3-4 évre fejleszteni, nekem is sikerült 2004 ben is és most is van rá esélyem ugyan erre. Többe kerül a PC tény, de többrétü is.
Az FPS, RTS (Tiberium W. jó nagyot bukott Boxon miért is?, ja mert nehezen játszahtó PC-n sikeres), MMO játékok még mindig PC-n erősebbek, és sokkal játszahtóbbak is, nem is tudom kik ismerik ezt el a GOW videótesztben "könnyebb célozni".
Meg lehet nézni pl egy BF2 értékesítési adatokat és ez csak egy...
A Nagy konzol nevek is megjelennek PC-re GOW, HALO, GTA, VIVA mannaTA stb... szóval nem hinném, hogy probléma lenne, egy 2 hetes eladási adatból hosszumenő következtetéseket főleg két játék alapján butaság és felesleges levonni. Ezek a játékok a piaci bevezetésnél tartanak az életgörbéjük alig 5% érték el... Persze a cikkíró a gazdasághoz nem igazán konyít, csak hát a hangulatkeltés fontosabb...
A PC-t körülbellül 8 éve temetik és konzolos berkekben divat temetni, de a Pc köszöni szépen jól van elég csak az idei utolsó negyedévre gondolni.
PC szinte minden háztatrtásban van, konzol a töredékében, a jövő évi HW-k olyan szintre emelik a minőséget ami már 2008 és méginkább 2009 ben lelépi a konzolokat grafika területén, ez visszahozza a PC eladásait, mert elöbb vagy utóbb a felhasználók is fejleszteni fognak, nem csak a játékok miatt...