Cevat Yerli az OXM-nek adott interjújában elmondta, hogy semmi olyat nem látott az Unreal Engine 4-ben, amit ők három évvel ezelőtt a CryEngine 3-mal nem mutattak volna be.
Cevat hozzátette, hogy habár a CryEngine 3 készen áll a konzolok következő generációjára, a színfalak mögött már készül az utódja. Ennek egyelőre nem adott pontos nevet, de azt megígérte, hogy nagyon hamarosan bemutatják, mit tud.
„Csak annyit mondhatok, hogy a CryEngine 3 már olyan minőségű, mint az Unreal Engine 4. Már három éve létezik; nyugodtan vissza lehet nézni az akkori GDC-s videókat. Amit akkor bemutattunk, többé-kevésbé ugyanaz, mint amit most az UE4-gyel kapcsolatban láthattunk.
Már eddig is volt összetett részecskerendszerünk és GPU-val történő renderelés. Már a Crysis 2-ben volt tesszaláció és DirectX 11. Nem csak beszélünk ezekről a technológiákról, hanem játékokat adunk ki, amik tartalmazzák ezeket.”
Már eddig is volt összetett részecskerendszerünk és GPU-val történő renderelés. Már a Crysis 2-ben volt tesszaláció és DirectX 11. Nem csak beszélünk ezekről a technológiákról, hanem játékokat adunk ki, amik tartalmazzák ezeket.”
Cevat hozzátette, hogy habár a CryEngine 3 készen áll a konzolok következő generációjára, a színfalak mögött már készül az utódja. Ennek egyelőre nem adott pontos nevet, de azt megígérte, hogy nagyon hamarosan bemutatják, mit tud.
"Játékokat adnak ki pffff... Na ezen jót röhögtem."
Ezt azért írtam mivel mint látod a Crytek nagyra van magával miközben a "játékaik" teljesen középszerűek. Hozhatod a CoD-ot mint példát de annál a játéknál a szar grafikus motorral (urambocsá') élvezetesebb egyjátékos kampányt csináltak mint a Crytek bármelyik játékukban. Ettől a Crytek nem lesz egy rossz stúdió csupán mostanában túlságosan a fellegekben járnak.
Másrészt vicces, hogy csak a techfícsörökről tud említést tenni. Arról nem beszél, hogy mennyivel jobban skálázható az UE, mennyivel könnyebb rá fejleszteni, mennyivel több cég licencelte már az UE-t úgy, hogy még meg sem jelent stb.
Én is tehetek is kijelentéseket.
Nem beszélve arról, hogy UE-el már adtak ki Játékot is, minőségit.
A techdemo-t pedig nem 10k-ért árulták...
A minősítések közt meg volt nyílt és burkolt szarozás is:
"Kár, hogy épp csak játékot fejleszteni nem tudnak.."
"Egyszeráen csak egy jól összerakott techdemo volt."
"Játékokat adnak ki pffff... Na ezen jót röhögtem."
"Crytek szánalom, mit képzelnek ezek magukról, a szar Crysist is csak a grafikája adta el. Szánalom."
Tényleg nem hozott semmi újítást, de egy szórakoztató és többször újrajátszható program volt. A pre-release demo-t például végig lehetett játszani egyetlen golyó kilövése nélkül és agyatlan darálással is. Ellenpontnak pont ezért hoztam fel a Gears of War-t, ami semmivel nem tud többet, ugyan az a recept, attól mégis szinte mindenkinek lucskos a bugyija.
De felhozhattam volna a Call of Dutyt, ami már az első rész megjelenésekor sem volt sem forradalmi, sem túl szép, azóta nem fejlődött a játékmenet, a MI csak visszafelé, a grafika pedig a 2. rész óta szinte semmit, a multi pedig a 4. rész óta, a MW 2007-ben ugyan úgy 90+-os volt, a 0 újrajátszhatóság dacára, sőt, lassan annyi szkriptelt átvezető lesz benne, hogy végigjátssza magát a játékos helyett.
Nem vagyok egy Crysis fan, az első részt leszámítva többet nem is próbáltam, de akkor is, úgy érzem megérdemli a védelmet, mert messze nem olyan rossz játék, mint ahogy sok fórumon beállítják, és van olyan jó, vagy jobb, mint sok overhyped tripla A-s csodajáték.
De nézzük meg azt is, hogy az UE 3 mivel mutatkozott be. A Gears of War-ral. Szintén egy faék játék, ami semmi újítást nem hozott a TPS iparba (igen, előtte is létezett fedezékharc), szintén a szépségével hódított, mégis mindenki el van ájulva tőle.
És most rátérve a hír lényegére. Én teljesen hajlamos vagyok elhinni, hogy a CryEngine 3 tudja azt, amit az UE4. Amaz tényleg megelőzi a korát, de az Unreal Engine-ek hagyományosan szemérmetlenül alacsony gépigényűek és ezzel a CE nem tud, vagy legalábbis ezidáig nem tudott versenyre kelni.
"Már a Crysis 2-ben volt tesszaláció és DirectX 11. Nem csak beszélünk ezekről a technológiákról, hanem játékokat adunk ki, amik tartalmazzák ezeket.”
De kiadás után mennyivel,és milyen áron?
Azért azt elismerem hogy a CryEnginben van még kraft,ha bírja a gép akkor tényleg gyönyörű,még közepes részletességben is.
"AZ UE szerkesztője sokkal szarabb mint a CryEngine-é"
Na ezen jót röhögtem.
"Egy ugyanolyan gépen a CryEngine editorja 2-szer gyorsabban fut mint az UE3 és az UE3-al ellentétben ezt full realtime teszi...."
Fura gépek lehetnek azok.
"Nem a Cryteknek kellene ülve maradniuk hanem azoknak akiknek fingjuk nincs az egészről."
Tény hogy a grafikus motor készítésben jók de játékot már nem tudnak csinálni.