A Coca-Cola karácsonyi reklámját, a Holidays Are Comingot szinte mindenki ismeri: a kólás cég színes égőkkel megrakott, piros kamionjai szelik az utakat, esik a hó, vigyorog a Mikulás, szól a zene, és közben árad az ünnepi hangulat. Az eredeti változatot még 1995-ben vetítették le, és annyira sikeresnek bizonyult, hogy azóta is rendszeresen visszatér valamilyen formában a tévéképernyőkre világszerte, így Magyarországon is. A vállalat természetesen idén is visszahozta a reklámot, azonban ezúttal mesterséges intelligenciával alkották meg a videót, ami sokakban nagy ellenérzést váltott ki. A mindössze 16 másodperce felvétel közelebbről megnézve enyhén szólva is műnek hat, a kommentelők pedig nem bántak vele kesztyűs kézzel: jelen sorok írásakor a YouTube-on 800 like és több mint 2000 dislike van a videó alatt.

A legtöbben azt hozzák fel, hogy egy multimilliárdos cégtől többet várna az ember, hiszen ennek a reklámnak egyfajta hagyománya van, míg mások gúnyosan jegyzik meg, hogy a cég valószínűleg az idő és a költség csökkentése miatt nyúlt ehhez a módszerhez – akárhogy is nézzük, nem túl patinás a végeredmény. Javier Meza, a Coca-Cola európai részlegének marketinges vezetője a következővel indokolta a dolgot a Marketing Weeknek adott interjújában:

Nem úgy kezdtünk neki, hogy ’oké, ezt MI-vel kell megcsinálnunk.’ A cél az volt, hogy a Holidays Are Comingot elhozzuk a jelenkorba, és aztán megnéztük, hogy megoldás lehet-e erre az MI.”

A Coca Cola mestersége intelligenciáért felelős vezetője, Pratik Thakar szerint ezzel a módszerrel sokkal hatékonyabban tudták elkészíteni a reklámot:

Nem is a költség a lényeg, hanem a sebesség. Azt hiszem, hogy így talán ötször gyorsabb volt elkészíteni a reklámot. Ez pedig nagy előny. Hagyományos módszerrel sokkal több időt kellett volna szánni a produkcióra. Szóval ez egy nagy előny.”

A borítókép forrása: Collider