A ’70-es években a Cápa és a Csillagok háborúja elindította a modern blockbusterek korszakát, többek közt a merchandising-őrületet, amelynek lényege, hogy a nagyköltségvetésű hollywoodi produkciókhoz különböző termékek, könyvek, képregények, videojátékok, pólók és egyéb, filmmel összefüggő árucikkek jelennek meg a piacon, amelyek promotálják az adott alkotást, becsábítják a moziba a közönséget, valamint további bevételeket termelnek a stúdióknak. A merchandising bevett gyakorlat lett a filmiparban, és a metodikája természetesen azóta sem kopott ki a szabálykönyvből, sőt, a marketingesek folyamatosan keresik a kiaknázatlan területeket, amivel sikeresen ráirányíthatják a figyelmet egy-egy új produkció bemutatójára.

Manapság az egyik ilyen friss húzás a spéci popcornvödrök gyártása, ami a Dűne: Második rész tartójával kezdődött, a Deadpool & Rozsomák tárolójával pedig folytatódott, azonban nemrég az Alien: Romulus is beszállt a bizniszbe, rögtön kétféle változattal. Ezzel (mármint az Alien frencsájzzal) kapcsolatos érdekesség, hogy 1991-ben a Pepsi készített egy agyament, de vicces reklámot, amivel minden bizonnyal az egy évvel később bemutatásra került harmadik részt, A végső megoldás: Halált promózták. Többet nem tudunk és őszintén szólva nem is akarunk ehhez hozzáfűzni, helyette tekintsétek meg a tárgyalt reklámot, és szörnyülködjetek ti is:

Mint az a videóban látható, a két fiatal srácot üldöző xenomorph (pontosabban a harmadik filmben szereplő kutya-alien hibrid) egy sikátorban lezajlott hajsza közben kap egy doboz Pepsit, majd miután ledönti azt, második állkapcsát kinyújtva ráböfög az egyik tinédzserre, és végül távozik a helyszínről. Az tagadhatatlan, hogy a kólás cég emberei kreatívak voltak, no meg ezzel együtt eléggé elborultak is, amikor kiötlötték a koncepciót, de végülis bizonyos szempontból még az is rásüthető a reklámra, hogy a Pepsi rájött az alienek valódi mozgatórugójára. Igen, zabolátlan gyilkológépek, harapnak, karmolnak, savat köpnek, széttépnek mindent, ami él és mozog, de lehet, hogy csak egy doboz kólát kell odadobni nekik, és egyből megszelídült, aranyos jószágokká vedlenek át. A reklám legalábbis ezt sugallja.

A végső megoldás: Halál nagy nyűglődések árán született meg, tucatnyi történetvázlatot, forgatókönyvírót és rendezőt fogyasztott el, mire végre megvalósult a videoklipek világából érkezett David Fincher irányítása alatt. A nyolcadik utas: a Halál és A bolygó neve: Halál után hatalmasak voltak az elvárások, melyeknek a harmadik rész értelemszerűen képtelen volt megfelelni. A filmet egyaránt lehúzta a sajtó és a közönség, anyagilag is alulteljesített, azonban az eltelt évek alatt felismerték az értékeit, és bizonyos körökben ma már valóságos kultklasszikusnak számít.