A Gamescomon jelentették be a Cities: Skylines első kiegészítőjét After Dark címmel, amely rengeteg mindent ad a játékhoz (strand és szórakozás specializáció, börtön, taxik, biciklis közlekedés bicikliutakkal, buszsávok, nagyobb repülőtér, vasút-kikötő teherszállító csomópont), ráadásul a legnagyobb dobást, a csomagnak nevet adó nap/éj ciklust ingyen lapjuk meg, egy nagy update formájában. Ennek kapcsán felmerült a kérdés, vajon mire számíthatunk a jövőben, hiszen mind a készítő Colossal Order, mind a kiadó elkötelezett a bomba- és kasszasiker városépítő szimulátor hosszú távú támogatása mellett.
Nos, a Cities: Skylines termékmenedzsere, Jakob Munthe a PC Gamernek elárulta: ugyanarra, amit a Paradox saját fejlesztésű játékainál, például az Europa Universalis 4 és a Crusader Kings 2 esetében már megszokhattunk, és ami ezt az első pakkot is jellemzi: nagy, tartalmas expanziókra, melyek mellé egy extra funkciót rejtő patch is érkezik. Hogy utóbbi mit tartalmaz majd, az még nem eldöntött, mindenesetre a lelkes modder-közösség igényeit szem előtt fogják tartani.
Amit viszont nem szeretnének a srácok, az az említett grand strategyk esetében már megszokott grafikai asset-csomag, azaz például új épület- vagy járműmodellek, épp az imént említett közösség miatt: a modderek olyan mennyiségű és minőségű munkával tömik tele folyamatosan a Steam-műhelyt, hogy nem lenne értelme ilyesmit tartalmazó, fizetős DLC-t kiadni. „Nagyon speciális” pakkok viszont szóba kerülhetnek, például testre szabási lehetőséggel, akár új zenékkel.
És persze e modell lényege is jelen lesz: hogy a játék életciklusát évekkel kitolják – a 2012 februárjában megjelent Crusader Kings 2, vagy a 2013 augusztusi Europa Universalis 4 például mind a mai napig él is virul, jobbnál jobb kiegészítőkkel gazdagodva (előbbihez ugye nemrég jelent meg a tatáros-nomádos Horse Lords, utóbbihoz pedig a friss PC Guru magazinban tesztelt Common Sense DLC). Ha mindehhez hozzátesszük a modderek lelkesedését, akkor tényleg elleszünk a Cities: Skylines mellett úgy 4-5 évig...