• A Capcom bekeményítene a modok terén
  • A stúdió egyik programozója szerint ugyanis semmiben sem különböznek a csalásoktól
  • Így a különféle anti-cheat programoknak ezeket is blokkolniuk kellene
  • Holott a Resident Evil-szériához is rengeteg módosítás érkezett már

A PC-n való videójátékozás egyik legnagyobb előnye a modolhatóság (bár a Bethesda címekben erre már konzolokon is van lehetőség, csak sokkal korlátozottabb formában), melynek köszönhetően rengeteg alkotást dobhatunk fel ilyen-olyan nem hivatalos adalékokkal. A poénosabb próbálkozások mellett ráadásul olyan darabok is szép számmal születnek, melyek alaposan kitolhatják az adott produktum élettartamát (vagy épp annyira megváltoztatnak mindent, hogy teljesen más élményt nyújt egy esetleges újrázás), nem csoda tehát, hogy rengetegen élnek ezzel a lehetőséggel. A Capcom egyik programozója, Jahagi Taro azonban úgy véli, hogy szigorúbban kellene venni az ilyen toldalékokat. 

resi2thomas.jpg

A PCGamesN szúrta ki, hogy a múlt héten tartott Capcom Open Conference során szóba kerültek a PC-s játékok csalás- és kalózkodás-ellenes intézkedései, Jahagi Taro pedig a modokat is a nemkívánatos kategóriába sorolta. A programozó kifejtette, hogy bár a modok népszerűek a felhasználók körében, mert lehetővé teszik a különböző extra funkciókat és változtatásokat, a csalás- és kalózkodás-ellenes szoftvereknek mégis blokkolniuk kellene őket, mivel megvalósítás szempontjából semmiben nem különböznek a kártékony szoftverektől. Egészen pontosan úgy fogalmazott, hogy "minden modot csalásnak kellene minősíteni, ami nem hivatalosan támogatott." Emellett azt is megjegyezte, hogy egyes darabok egyenesen rossz fényt vetnek a vállalatra, mivel "sértik a közrendet és az erkölcsöt". Nem nehéz kitalálni, hogy leginkább a Resident Evil-széria hölgyeit levetkőztető programokra célzott, ám elég szomorú lenne, ha a jövőben valóban ellehetetlenítenék a modolást, hiszen a Resident Evil 4-hez is született már "néhány" különösen vicces darab, Thomas, a gőzmozdonyról már nem is beszélve.