Lezajlott a Call of Duty: Infinite Warfare hivatalos bejelentése, a Twitchen tartott live stream alatt sok érdekességet megtudhattunk az új játékról, illetve a Modern Warfare felújított változatáról is. Kezdjük az újonccal, arról tudunk kevesebbet.

Az Infinity Ward első és legfontosabb célja az Infinite Warfare-ral, hogy a Call of Duty megszokott hangulatát nem csak új környezetbe, de valamilyen szinten egy új játékba helyezze át, megújítva ezzel a már öregecske alapokra épült sorozatot. Ezért is választották a távoli jövőt és a világűrt.

Ennek ellenére nem akartak csillagközi utazást és idegen lényeket, mert a Call of Duty-sorozat mindig az emberek háborújáról szólt. A második világháború, a Közel-Kelet vagy a közeli jövő, tök mindegy, ember ember ellen harcolt. Úgyhogy itt is csak az emberek, illetve azok által teremtett robotok lesznek az ellenfeleink, és a Naprendszert sem hagyhatjuk el.

A világ persze teljesen új lesz. Miután a Föld kifogyott természetes kincseiből, az emberiség összefogott, megalapította a United Nations Space Alliance-t, azaz az UNSA-t, és kirajzott a Naprendszerbe, hogy ott túrják fel a földet a különféle ásványokért. Ez persze rengeteg pénzt hozott, és ahol pénz van, ott hamarosan acsarkodás is lesz. Egy militarista csoport, a Settlement Defense Front, hogy kisajátíthassa a Naprendszer kincseit, váratlanul megtámadja a Földet.

Mi a Brian Bloom (Wolfenstein: The New Order – B.J. Blazkowicz) alakította Reyest, a Retribution hadihajó kapitányát alakítjuk, aki egyben a Különleges Műveletek pilótája. Ő kapja azt a megtisztelő feladatot, hogy takarítsa ki a Földről a Frontot, majd ha ezzel megvan, a Naprendszerből is irtsa ki őket.

Természetesen, mint minden modern Call of Duty-ban, az Infinite Warfare történetének elmesélésében szintén nagy szerep jut az átvezető animációknak, amit motion capture eljárással rögzítenek – az utolsó jeleneteket pont holnap veszik fel.

A pályákról kevés szó esett, de az biztos, hogy a Föld hagyományos terepe mellett belekóstolhatunk a trailerben látott zéró G-s űrcsatába, megjárhatunk űrállomásokat és a Naprendszer többi bolygóját is. Utóbbiak egyikén a Nap az ellenségünkké válik, merthogy több száz fok lesz a felszínen, így folyton az árnyékban kell majd mozognunk, ha nem akarunk ropogósra sülni.

Ami a többjátékos módot illeti, eléggé szűkszavúak voltak az Infinity Ward emberei. Annyit azért elmondtak, hogy nem fognak nagyon elrugaszkodni a már bevált recepttől, megőrzik „a Call of Duty magját.” A Földet, űrállomásokat és különféle bolygókat helyszínként felvonultató multiplayerhez ugyan beharangoztak néhány új mechanizmust, de ki nem fejtették őket. Még az sem derült ki egyértelműen, hogy a többjátékos módban lesz-e űrcsata, bár szerintem botorság lenne kihagyni.

Viszont biztosan lesz kooperatív mód és zombik, és a csapat szavai alapján ez a kettő kéz a kézben fog járni. Sőt, sok-sok easter eggre is számíthatunk ebben a játékmódban, szóval a tojásvadászok örülhetnek.

A stream végén még szó esett a Call of Duty 4: Modern Warfare PC-re, PS4-re és Xbox One-ra november 4-én, az Infinite Warfare-ral együtt érkező remasterelt változatáról, de itt nem igazán kaptunk új infót a korábbiakhoz képest. A látványt igen komolyan feljavították – nem csak újratextúrázták, hanem újratervezték az egyes pályaelemeket –, a többjátékos mód térképeit 20-ról 10 fan favorit pályára csökkentették, illetve némileg megújulnak a régi játékmódok, bár azt nem árulták el, hogyan s miképpen. Viszont immár van képgalériánk hozzá, amit e sorok alatt magok is megtekinthettek.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Végezetül megígérték, hogy az E3 2016-on további részleteket árulnak el a Call of Duty: Infinite Warfare-ról.