• Nagy Britanniában hatósági vizsgálat indult a konzolgyártók ellen
  • Az online szolgáltatások szerződési feltételeit vizsgálják

Az Xbox Live 2002 óta, a PlayStation Network pedig 2006 óta szolgálja ki a játékosokat, mindegyiket több, mint egy évtizede indították el a gyártók. A brit Verseny és Piacfelügyeli Hatóság, amit 2013-ban alapítottak a kormányzat független mellékágaként, most rászállt a konzolgyártókra. Az online szerződési feltételek megfelelőségét, illetve meg nem felelőségét szeretnék megállapítani, többek között azt, hogy "a gyártók a törvényeknek megfelelően alakítják-e az online szolgáltatások megújításának lehetőségét, a lemondási és pénzvisszafizetési opciókat" és így tovább. 

A PlayStation Store éppen most vezette be a pénzvisszatérítést. A CMA jogászai arra szeretnének választ találni, hogy fair-e az automatikus szolgáltatás megújítás, el van-e mondva a szerződőknek, hogy hol kapcsolhatják ki az opciót, a szolgáltató emlékezteti őket arra, hogy hamarosan újra pénzt fog levonni a számlájukról? 

Valóban, konzolos csoportokban gyakran felmerülő kérdés, hogy miért vonnak le ennyi vagy annyi összeget, de az automatikus hosszabbítás kikapcsolása mindösszesen három kattintás, ráadásul még bankkártyaadatokat sem szükséges megadni, tekintve, hogy feltöltőkártyával is lehet PSN vagy Xbox Live előfizetést venni.

Nyilvánvaló, hogy nem fog gyorsan lezárulni a vizsgálat, és nem tudni, hogy miért most kezdődött el, de az biztos, hogy egy kis digitális ismerettel könnyedén elkerülhető az, hogy pénz vonódjon le akárkinek a számlájáról a beleegyezése nélkül.

online-gaming-services-investigation-uk-playstation.jpg