Mike Ryder, a Blizzard nemzetközi műveletekért felelős alelnöke a PCR-nek mesélt a PC-s fejlesztésről. Mike szerint a PC-re sose könnyű fejleszteni, de a csapat sose fordítana hátat kedvenc platformunknak.
"Természetesen sosem írjuk le [a PC-t]. A PC-s fejlesztésnek nyilvánvalóan akad pár olyan kihívása, mellyel egy konzolos csapatnak nem kell szembenéznie, de a Blizzard egyike azon csapatoknak, mely remek játékokat készít számítógépre. Rengeteg időt töltöttünk, hogy kitanuljuk az optimalizálást régi és új gépekre egyaránt, s ha valaki csak konzolra fejlesztesz, ez sokkal könnyebb feladat."
Mike tehát elismeri, hogy játékgépeken könnyebb az élet. Az viszont jó érzés, hogy ennek ellenére is szeretettel beszél a PC-ről, főleg manapság, amikor egyre kevesebb a PC-exkluzív cím.
(A képek a Blizzard legutóbbi PC-exkluzív játékából, a Starcraft II-ből származnak.)
"Természetesen sosem írjuk le [a PC-t]. A PC-s fejlesztésnek nyilvánvalóan akad pár olyan kihívása, mellyel egy konzolos csapatnak nem kell szembenéznie, de a Blizzard egyike azon csapatoknak, mely remek játékokat készít számítógépre. Rengeteg időt töltöttünk, hogy kitanuljuk az optimalizálást régi és új gépekre egyaránt, s ha valaki csak konzolra fejlesztesz, ez sokkal könnyebb feladat."
Mike tehát elismeri, hogy játékgépeken könnyebb az élet. Az viszont jó érzés, hogy ennek ellenére is szeretettel beszél a PC-ről, főleg manapság, amikor egyre kevesebb a PC-exkluzív cím.
(A képek a Blizzard legutóbbi PC-exkluzív játékából, a Starcraft II-ből származnak.)
Csattanó alatt pedig az olyan részeket értem, mikor...
SPOILER
Brood War-ban Kerrigan beszélget Durannal a kampányában; egyszer csak mondja, hogy megérkeztek a vendégeink; aztán feltűnik a képernyőn Mengsk, Raynor és Fenix képe. A padlóról kellett összeszednem az állkapcsom maradványait. Hasonlóan a titkos pályához, mikor Duran egyszerűen csak "young prodigal"-nak nevezi Zeratult, az egyik legnagyobb élő templart. No meg ki ne felejtsük, mikor DuGalle felrakja bakeliten a zongorával kísért zenét, közben szavalja Alexei családjához írt levelét, majd a képernyő tükröződésében látjuk, hogy fejéhez emeli a pisztolyt, és az űrben pedig halljuk a lövést.
SPOILER VÉGE
a pc-s jatekok fejlesztese erdekesebb!
Nna mindegy, nem kell velem egyetérteni, engem sem igazán izgat, hogy ki mit gondol, nekem megérte az árát, egy forintot sem sajnálok a kifizetett összegből. Bármily hihetetlen, van ilyen is.
Ja, a hírhez: még ha gondolkodnának is valami konzolos cuccon, az kb. tíz-tizenöt év múlva lenne csak aktuális!
Abban viszont egyetértünk, hogy a Brood War-nál nem jobb a program. Két kifogásom van ellene. Az egyik, hogy túlságosan behatárolt, a másik, hogy a történet messze nem volt olyan jó (a végén pedig lemaradt a csattanó).
Ez milyen igaz!
Mellesleg az, hogy mennyire jó a Blizzard optimalizálásban, erősen megkérdőjelezhető, ha játszott annakidején valaki a Diablo 2-vel, vagy jelenleg maximum grafikás WoW-val... Az elmaradott látványhoz képest igen durva gépigényük volt/van...
Szóval ez az egész megnyilvánulás inkább csak afféle marketing rizsa, már régen volt róluk hír, kell egy kis éltetés. Ha a Starcraftot vagy a WoW-ot lehetne konzolra normálisan átírni, megtették volna. Pénzéhesebbek ők annál, hogy kihagyjanak egy a PC-snél sokkal nagyobb piacot. De jelenleg a fő húzócímeik nem igazán konzol-kompatibilisek, más műfajba meg óvatosan vágnának bele, pláne, hogy konzolra való játékban konzolon is igen erős a konkurencia. PC-n meg legalább már kialakították a maguk hírnevét.
Meg ezt a "tíz évig használjuk" dumát hagyjuk már. Ennyi erővel akkor egy doboz óvszernek meg 20 ftba kéne kerülnie.
Amúgy ez igenis egy nagyon színvonalas játék, az hogy sokat tölt, hát istenem, semmi sem lehet tökéletes (rengeteg játék van, ami nagyon sokat tölt). Azonban szerintem nem éri el a Brood War szintjét még a frankón megoldott történetmeséléssel együtt sem.
Deltaleader: igen, az új mmo-juk, ezt le is írtam