A GDC-n tartott előadásának címe "Hová lett a tárgylistám? A játékmenet csiszolása a Mass Effect 2-ben" volt, és nagyjából arról szólt, hogy mekkora odafigyelés kell egy olyan nívós program folytatásának elkészítéséhez, mint a Mass Effect.
Norman szerint a legfontosabb cél a Mass Effect 2 fejlesztése alatt az volt, hogy élvezetesebb harcot mutasson elődjénél, "intenzív utánérzéssel", ami az első részben nem volt tapasztalható. Szerinte a legnagyobb hiba a Mass Effectben azon tény ignorálása volt, mely szerint a program másnak nézett ki, mint amilyennek éreztette magát játék alatt. Külsőre egy lövöldözős cuccnak tűnt, de a játékmenet ezzel nem mutatott összhangot. A folytatásban tehát figyelembe kellett venni, hogy "a BioWare erős sztoriban, de gyenge a lövöldözésben", és ehhez mérten újra kellett építeni a játékmenet alapjait.
Az eredmény nagy kritikai és anyagi siker lett, de Norman szerint a rajongók reakciója kitaposta az ösvényt a harmadik rész előtt. Példának a hivatalos fórum két topicjának címét hozta fel, melyek "A Mass Effect 2 nem szerepjáték" és a "Gears of War interaktív dialógusokkal" voltak. Szerinte ez jól prezentálja, mit kell megreformálni.
Így hát a konklúzió az, hogy a Mass Effect 3-ban több RPG elemnek kell helyet kapnia, ebből kifolyólag részletesebb harci lehetőségekkel, okosabb ellenfelekkel és a játékélmény általános értelemben vett kiegyensúlyozásával. A játékmenetnek azonban a megszokott sémákra kell fókuszálnia, és a második részben újraalkotott játékmagot sem kell lecserélni.
(A képek a Mass Effect 2-ből valók.)
Norman szerint a legfontosabb cél a Mass Effect 2 fejlesztése alatt az volt, hogy élvezetesebb harcot mutasson elődjénél, "intenzív utánérzéssel", ami az első részben nem volt tapasztalható. Szerinte a legnagyobb hiba a Mass Effectben azon tény ignorálása volt, mely szerint a program másnak nézett ki, mint amilyennek éreztette magát játék alatt. Külsőre egy lövöldözős cuccnak tűnt, de a játékmenet ezzel nem mutatott összhangot. A folytatásban tehát figyelembe kellett venni, hogy "a BioWare erős sztoriban, de gyenge a lövöldözésben", és ehhez mérten újra kellett építeni a játékmenet alapjait.
Az eredmény nagy kritikai és anyagi siker lett, de Norman szerint a rajongók reakciója kitaposta az ösvényt a harmadik rész előtt. Példának a hivatalos fórum két topicjának címét hozta fel, melyek "A Mass Effect 2 nem szerepjáték" és a "Gears of War interaktív dialógusokkal" voltak. Szerinte ez jól prezentálja, mit kell megreformálni.
Így hát a konklúzió az, hogy a Mass Effect 3-ban több RPG elemnek kell helyet kapnia, ebből kifolyólag részletesebb harci lehetőségekkel, okosabb ellenfelekkel és a játékélmény általános értelemben vett kiegyensúlyozásával. A játékmenetnek azonban a megszokott sémákra kell fókuszálnia, és a második részben újraalkotott játékmagot sem kell lecserélni.
(A képek a Mass Effect 2-ből valók.)
Csak azt nem tudom, mihez fognak kezdeni, ha a 3. résszel befejezik.