A Doom 4 törlésének okairól már sok történetet hallottunk, első sorban a sorozat fölött bábáskodó id Software-től. Legutóbb épp majdnem egy hónappal ezelőtt meséltek a Doom rebootolásának okairól. Most viszont a játékot birtokló Bethesda alelnöke, Pete Hines szólalt meg az ügyben.
Elmondása szerint mind a kiadó, mind a fejlesztőcsapat egyetértett abban, hogy az, amit Doom 4 címén próbáltak megvalósítani, nem ütötte meg a mércét. Nem volt jó játék, még csak elfogadható sem, és legfőképpen: nem volt Doom.
„Nem örültünk neki. Alapvetően töröltük a játékot. Ezt tettük. Eltöröltünk valamit, amibe az emberek rengeteg munkaórát fektettek, mi pedig rengeteg pénzt öltünk abba, hogy eljussanak egy bizonyos pontig. Aztán alapvetően kezdtünk mindent elölről.”
Persze nem hozták meg könnyen a döntést, hiszen – ahogy arra Hines is emlékeztet minket – a Bethesda még mindig egy cég. Fizetniük kell a számlákat, a dolgozóikat, így egy ilyen döntés nem születik meg könnyen, és nem lesznek tőle boldogok az emberek. „Nehéz játékot készíteni, és néha megtörténnek ilyesmik” – zárta gondolatait az alelnök.