- A Battlefield 2042-nek semmi esélye nem volt arra, hogy jó legyen a debütálásakor
- Legalábbis ezt írta Twitteren a DICE egykori alkalmazottja, Joakim Bodin
- Szerinte túl sokszor váltott irány a fejlesztés
- Miközben a megjelenési dátum alig változott
Az Electronic Arts-nak elég sok félresiklott projektje volt az elmúlt években, elég csak a Mass Effect: Andromedára vagy a csúfosat bukó Anthemre gondolni – plusz vélhetően a Need for Speed Unbound sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, tekintve, hogy már most masszív akciók keretében tudjuk bezsákolni. A botrányos rajtok közül azonban még így is messze kiemelkedik a Battlefield 2042, amitől a széria nagy visszatérését várták a rajongók, végül azonban csak bugokat, elszomorító mennyiségű tartalmat és beváltatlan ígéreteket kaptak. Szó se róla, a DICE csapata azóta is gőzerővel igyekszik menteni a menthetőt, de új szezonok ide, átdolgozott pályák oda, a debütálás emlékét már nehéz elfeledni. Ráadásul eléggé úgy fest, hogy a játék sorsa eleve elrendeltetett, legalábbis erre utal Joakim Bodin pár nappal ezelőtti Twitter posztja.
This game had many iterations, and the deadline never changed much, so never stood much chance being great at launch.
— Joakim Bodin???? (@jbripley) May 26, 2023
I'm proud though to have pushed hard to have this game have full cross play, progression and (mostly) commerce. It’s online systems will serve future titles well https://t.co/l6tbqFhzgz pic.twitter.com/kCUx77aGqF
A fejlesztő közel 13 éven keresztül erősítette a DICE csapatát, mint vezető szoftvermérnök (jelenleg az Epic Games-nél dolgozik), írásában pedig kifejtette, hogy a játéknak esélye sem volt a normális megjelenésre, mivel számtalanszor változott a fejlesztés iránya, miközben a megjelenési dátumot nem igazán akarta eltolni az EA. A programban található cross-play és cross-progression funkcióra ugyanakkor rendkívül büszke, szerinte ezek a jövőben is jó szolgálatot fognak tenni. A Battlefield 2042 egyébként valóban körülményes fejlesztésen ment keresztül, hiszen kezdetben battle royale címnek szánták, de a tervek között szerepelt a nagyfokú rombolhatóság és az extrém körülmények (például cunami, vulkánkitörés) is, melyekből végül semmi nem valósult meg. A kiadó ettől függetlenül továbbra is kitart a széria mellett, az EA vezérigazgatója, Andrew Wilson ugyanis azt mondta, hogy a franchise egy eddig nem látott módon fog visszatérni a jövőben.