- A Baldur's Gate 3 kreatív vezetője az Xbox Series S-ről beszélt
- Szerinte a Microsoft konzolja nem fogja vissza ezt a generációt
- Csupán alkalmazkodni kell annak paramétereihez
- Ezért is késik az Xboxos verzió
A PC-sek már augusztus 3-tól belevethetik magukat a Baldur's Gate 3 immáron teljesnek mondható kalandjaiba, míg a PlayStation 5 tulajdonosainak szeptember 6-tól lesz lehetőségük arra, hogy megtapasztalják a számtalan befejezés egyikét, a Microsoft masináira azonban csak később fog befutni a Larian Studios CRPG-je, méghozzá jó okkal. A két konzol közötti különbségek miatt ugyanis némi nehézségbe ütközött a csapat az optimalizációt illetően, így egyelőre azon vannak, hogy ezt valahogy áthidalják, ám jelenleg nem tudni, mikor fog megvalósulni a csoda. A késés ellenére viszont a játék kreatív vezetője, Swen Vincke azt mondta nemrég a Skill Upnak, hogy szerinte semmi probléma nincs az egyébként sokat kritizált, valahol a jelenlegi és az előző generáció között elhelyezkedő géppel.
"Mi a véleményem arról, hogy a Series S hátráltatja a játékok fejlődését? Szerintem csak bizonyos paramétereket határoz meg, amelyeken belül fejlődni kell. Vannak erre megfelelő módszerek, csak ez némi erőfeszítést is igényel a fejlesztők részéről." – mondta a csapat vezérigazgatója. "Annak ellenére, hogy eléggé megnőttünk az elmúlt időkben, sajnos nem rendelkezünk végtelen erőforrásokkal, ami azt jelenti, hogy nem tudunk mindent egyszerre csinálni." Ez utóbbit értelemszerűen arra értette, hogy ilyen nagy különbségek vannak az egyes megjelenési dátumok között (a Steam Deck optimalizálásra is csak később számíthatunk), holott manapság már az a szokás AAA fronton, hogy minden platformon egyszerre lát napvilágot az adott produktum. Vinckle úgy véli, hogy Series S-re fejleszteni olyan, mint Nintendo Switch-re vagy PC-re dolgozni, hiszen míg az előbbi rendelkezik a leggyengébb hardverrel a mostani gépek közül (ennek ellenére sikerült rajta működésre bírni a Divinity: Original Sin 2-t), addig a személyi számítógépek esetén a milliónyi konfigurációt kell figyelembe venniük az optimalizálás során. Az Xboxos verziókkal kapcsolatban egyébként azt mondta, hogy már most sokkal jobb a helyzet, mint néhány hónappal ezelőtt, és bár szeretné, ha még idén befutna a játék Series X/S-re, ezt nem tudja 100%-osan megígérni.