Az Eurogamerrel folytatott beszélgetésben Rhianna Pratchett, a 2013-as reboot írója megemlítette, hogy bár még nem nézte meg a Tomb Raider: The Legend of Lara Croft-ot, de „örömmel hallja, hogy a sorozat kitér Lara poszttraumás stressz-szindrómájára a Yamatai-szigeten szerzett élményei után”, mivel ezt nem tudták bemutatni a játékokban. Pratchettnek és a narratív csapatnak volt néhány ötlete arra vonatkozóan, hogyan lehetne a témára fókuszálni, de végül nem engedték nekik, hogy ezt a játékba implementálják.
„Az volt az ötletem, hogy az első játékból át lehetne hozni valahogy ezeket a momentumokat, amik azóta ott kavarogtak Lara fejében” – mondta Pratchett. „A londoni metrón vagy egy éjszakai utcán történt volna, mikor hirtelen bejön egy ilyen flashback, ami a fejében egyfajta összeolvadása lett volna a valós életnek és annak, amin a szigeten keresztülment. Kvázi újraélte volna a traumatikus élményeket, amiken keresztülment, csak új környezetben” – tette hozzá. A Crystal Dynamics ellenezte ezt az ötletet, és inkább Larának az apjával való kapcsolatára akarták helyezni a főbb hangsúlyt. Rhianna Pratchett örül neki, hogy legalább a netflixes Tomb Raider-sorozatban meg tudták valósítani azokat az ötleteket, amiket ő már legalább 10 éve papírra vetett.