Nemrég jelentették be, amire mindenki várt: a PS5 Pro-t. Igen ám, de drágábban, mint amire a közönség számított, ráadásul a Pro nem is tűnik akkora technikai ugrásnak az alapváltozathoz képest. Arra a kérdésre, ami mindenkit foglalkoztat - mi az élet értelme futni fog-e a GTA VI 60FPS-sel PS5 Pro-n - már megkaptuk a választ: valószínűleg nem, de mi a helyzet a többi játékkal?
A PS5 Pro ugyebár bevezet egy új technológiát, a PSSR-t (PlayStation Spectral Super Resolution), ami AI segítségével fogja felskálázni a felbontást. Az előzetes adatok alapján a PSSR jobb minőségű képet tud előállítani, mint az AMD FSR, viszont elmarad az NVIDIA DLSS-hez képest.
És hogy mit jelent ez a gyakorlatban? Pl. azt, hogy az Alan Wake 2 és az Assassin's Creed Shadows 4K 60FPS-sel való futtatásához a PSSR 864p-ről skálázza majd fel felbontást. A Ratchet & Clank: Rift Apart alapfelbontása 1440p és 1800p között váltakozik, a Hogwarts Legacy pedig 30FPS-sel fut. És hogy ez jó, vagy rossz? Azt mindenki döntse el maga.