Alig néhány évvel a rendszerváltozás után, mindössze 8 kollégával alapította meg hazai leányvállalatát az LG Electronics, ami azóta Magyarország egyik legjelentősebb szórakoztató elektronikai, IT- és háztartásigép-forgalmazójává nőtte ki magát. A vállalat szeptemberben különleges akciókkal – és egy rövid történeti áttekintéssel – ünnepli, hogy már 30 éve van itthon a magyar otthonokban.

A jelenleg LG Electronics Magyar Kft. néven ismert céget 1992-ben, a leányvállalat megalapításakor – a dél-koreai GoldStar hazai képviseleteként – GoldStar Magyar Kft-nek hívták. A név csak 1995-ben változott meg, amikor az anyavállalat neve a Lucky-GoldStar nyomán LG-vé rövidült, mottójául pedig a Life is Good szlogent választotta, kifejezve, hogy olyan termékekkel szeretné segíteni a vásárlóit, melyek kényelmesebbé és szebbé teszik a mindennapi életet az otthonokban.

lg01.jpg

A leányvállalat az ikonikus, képcsöves GoldStar tévék mellett ekkor már 30 fős csapatával a háttérben videólejátszókat, audio berendezéseket, lakossági légkondicionálókat és háztartási eszközöket forgalmaz – nemcsak itthon, de a környező országokban is, hiszen az irodát első kelet-közép-európai régiós központjaként nyitotta meg a vállalat. Az idén 30 éves LG Magyarországnál ma már közel 100 munkatárs dolgozik. Régiós központként három európai képviseletet irányítanak Budapestről, és Magyarországon kívül 10 piac – Románia, Szlovénia, Bulgária, Szerbia, Horvátország, Albánia, Macedónia, Bosznia-Hercegovina, Montenegró és Koszovó – tevékenységét koordinálják. 

A doboztévéket mindeközben felváltották a lapos plazma, az LCD, majd később a szinte papírvékony OLED képernyők; az egyszerű háztartási gépekből pedig egymással kommunikáló okos eszközök lettek. Az LG Magyarország által forgalmazott, több száz modellből álló portfóliót ma négy üzletág – szórakoztató elektronika, IT, légkondicionáló megoldások, valamint háztartási elektronika – fedi le. 

lg1.jpg

A szédítő tempójú technológiai fejlődés, a vállalati növekedés és az újdonságok egyre gyorsabb beérkezése a dél-koreai központból természetesen az ügyfélszolgálat fejlődését is magával hozta. 2012-ben Varsóból a budapesti központba került a régiót ellátó call center, a cég szervizpontjai pedig az egész országot behálózzák, teljeskörű terméktámogatást kínálva a vásárlók számára. A vállalat 2021-ben saját magyar nyelvű webáruházát is elindította, így közvetlenül a gyártótól is elérhetővé váltak az LG termékek, méghozzá országszerte ingyenes kiszállítással, valamint szakképzett segítséggel a gépek üzembe helyezéséhez.

A cég az elmúlt 30 évben számos fontos társadalmi ügyet támogatott Magyarországon. A Bethesda Gyermekkórház három osztályát a teljes fűtési-hűtési rendszert ellátó klímaberendezéssel szerelte fel, korszerűsítette a miskolci kórház koraszülött osztályának infrastruktúráját, dolgozói összefogással televíziókat adományozott az Egyesített Szent István és Szent László Kórház Gyermekintenzív Osztályának, valamint okostelefonokkal segíti a Gyermekleukémia Alapítvány munkáját, a szülők és otthonuktól távol gyógyuló gyermekeik közötti kapcsolattartást. A gyermekek támogatása mellett az LG hazai képviselete több más társadalmi ügy mellé is beállt: légkondicionálókkal szerelte fel a Magyar Vöröskereszt véradókamionját; az Ökumenikus Segélyszervezet és a Magyar Vöröskereszt közreműködésével mikrohullámú sütőket, mosó-szárítógépeket, hűtőket és egyéb szükséges termékeket adományozott az ukrajnai menekülteket fogadó pontok számára; televíziókat és kifejezetten kórházi használatra tervezett klinikai és sebészeti monitorokat adományozott a Szent Imre Egyetemi Oktatókórház Szülészeti és Nőgyógyászati, illetve Képalkotó Diagnosztikai Osztályának, valamint dolgozói összefogással élelmiszerrel és az élelmiszerek tárolását megkönnyítő LG hűtőkkel segítette a Budapest Bike Maffia munkáját.