25 éves az EliteA játék 1984-ben látott először napvilágot BBC Microcomputers számítógépeken, és igazi jelentősége, hogy ebben láthattunk először 3D-s grafikát. David Brabennel, az Elite egyik fejlesztőjével nemrég készített interjút a BBC News, amelyben megosztotta a publikummal, hogy már készül az újabb rész. Megjelenési dátumot még nem árult el, csak a szokásos „when it’s done”-t (amikor kész lesz) nyilatkozta.

Az eredeti játékot mindössze ketten, David Braben és Ian Bell hegesztették, és hatalmas sikert aratott: már az első hetekben több százezer példány kelt el belőle. A játék a BBC Microcomputers gép után ZX Spectrumon és Commodore 64-en is megjelent. Egyike volt az első teljesen nyílt világú játékoknak: nyolc univerzumot tartalmazott, amelyben igazi célunk az volt, hogy "ártalmatlanból" (az alapszint) "elitté" váljunk.

Braben arról mesélt, hogy nem is gondoltak rá: olyan játék kerül ki a kezükből, mely nagykereskedelembe is kerül, pusztán az egyetemen dobták össze a saját szórakoztatásukra.

Ian Livingstone, a Kaland, Játék, Kockázat könyvek nálunk is népszerű írója, jelenleg az Eidos igazgatója arról beszélt, hogy az Elite nemcsak az egész játéktörténelem egyik legnagyobb mérföldkövének számít, de ennek is köszönhette az angol játékipar, hogy elsőként komolyan vették.