Megjelentek a next-gen konzolok
November hava meghozta a következő konzolgenerációt, hiszen ekkor került a boltokba a PS4 és az Xbox One is. A két konzol startja gyakorlatilag zökkenőmentesen zajlott, botrányról vagy bármi kiugró eseményről nem lehet beszélni, sőt éppen ellenkezőleg: kicsit lagymatagnak volt érezhető a nagy premier -- személyesen jóval nagyobb felhajtást, izgatottságot képzeltem el az újoncok körül, ha már ennyire kellettek az új gépek.
A PS4 és a Xbox One gyorsan szerzett egymillió felhasználót, s fej-fej mellett halad a két konzol az eladások tekintetében. Játékok szempontjából sem lehet egyértelmű győztes hirdetni ennyi idő alatt: a szóra érdemes multiplatform címek megjelentek mind a két gépre, az exkluzívok pedig olyanok, amilyenek.
A jövő persze már valamivel jobban néz ki, főleg azok számára, akik a Sony mellett döntöttek. A konzol észak-amerikai premierjének előestjén ugyanis a gyártó bejelentette, hogy jön a next-gen Uncharted, pontos dátumot kapott az inFamous: Second Son, illetve ideiglenesen PS-exkluzív lesz a Destiny zárt bétatesztelése. A Microsoft oldalán a Quantum Break és az új Halo miatt lehetünk izgatottak.
BlizzCon
Egyéves kihagyás után idén visszatért a BlizzCon, hogy immáron nyolcadik alkalommal gyűjtse egy helyre a világ Blizzard-rajongóit. Tőlünk Chris volt jelen (élménybeszámoló erre), aki volt olyan szerencsés, hogy élőben láthatta a show nagy bejelentéseit, többek között azt, hogy készül a World of Warcraft következő nagy kiegészítője.
A World of Warcraft: Warlords of Draenor az orkok szülőföldjére visz minket, ahol a friss kalandjaink során az Iron Horde megállításában kell majd segítséget nyújtanunk. Az expanzió 100-ra emeli az elérhető maximális szintet, felhúzhatjuk a saját bázisunkat, illetve a játék egy kis ráncfelvarrást is kap. Megjelenési dátum egyelőre nincs.
A show másik nagy szereplője szinte magától értetődő módon a Heroes of the Storm volt, amiről a fejlesztők egy sor új információt, képet és videót osztottak meg, de természetesen a Diablo 3: Reaper of Souls is kint volt, illetve új infókat kaptunk a Warcraft-filmről, melyről később kiderült, hogy csak 2016-ban fog elkészülni.
VGX
Az esztendő utolsó nagy játékos eseménye a VGX volt (leánykori nevén VGA), ám erre nem igazán lehetünk büszkék. Maga a rendezvény mindenféle szempontból gyenge volt: a műsorvezető sztárvendég rossz választás volt, kínosak a poénok, és a játékipar, illetve annak tagjai iránti tisztelet is hiányzott. Hozzá kell azonban tenni, hogy a VGA-t nem a show vagy a díjátadás miatt kell nézni, itt kizárólag bejelentések az érdekesek, s szerencsére ezen a téren azért még rendben volt a dolog.
Az egyik nagy hír az volt, hogy az epizodikus játékok királya, a Telltale Games két új projekten is dolgozik. Az egyik egy Trónok harca adaptáció, a másik pedig egy, a Borderlands világába elkalauzoló sztori lesz. Sajnos egyik játékról sincsenek még bővebb információnk.
A másik nagy bejelentés a No Man's Sky volt, amit a Hello Games gárdája készít. Egy űrhajós MMOG-ről beszélünk, amiben egy kvázi végtelen kozmosz vár arra, hogy felfedezzük: a készítők ígérete szerint minden csillag, amit az égen látunk, meglátogatható lesz, bolygók milliói várnak ránk, sőt ezeknek saját ökoszisztémája is lesz, s természetesen a többi játékos képében szövetségeseket vagy riválisokat is találhatunk. Mindez nagyon jól hangzik, de ne felejtsük el, hogy a gárda korábban csak az oldalnézetes Joe Danger játékokat készítette, ezen a projekten pedig mindösszesen négyen dolgoznak, arról már nem is beszélve, hogy éppen mostanában ázott el az irodájuk. Szóval szerintem ne bízzuk el magunkat a játék minőségét illetően.
A VGX-en továbbá láttuk mozgás közben a Quantum Breaket, a The Witcher 3: Wild Huntot, a Titanfallt, a Dying Lightot, a Thiefet, valamint az idén megjelent Tomb Raider csinosabbá tett next-gen változatát.
mellesleg én inkább úgy fogalmaznék, hogy az Assassin's Creed egy TPS Thief :D