Nyolcadik alkalommal került megrendezésre a Blizzard saját kis expója, amelyre a fejlesztő- és kiadóóriás a termékei bemutatása mellé rengeteg eseményt időzít. A BlizzCon évek óta egyre népszerűbb, most pedig a Magnew Kft.-nek és a Blizzardnak hála lehetőségünk adódott, hogy mi is ott lehessünk a helyszínen -- a játékokról szóló beszámolóinkat a december 5-én megjelenő, 2013/12-es PC Guruban olvashatjátok!
BlizzCon. Egy összejövetel, ahova minden World of Warcraft játékos legalább egyszer az életében el szeretne jutni. Egy kiállítás, ahol kipróbálhatjuk a világ egyik legkreatívabb, legigényesebb fejlesztőstúdiójának termékeit még a megjelenés előtt. Egy hatalmas buli, ahol nem érzed azt, hogy kocka vagy, akit kiröhögnek az osztálytársai, mert esténként a tévézés helyett inkább instázol a barátaiddal. Valószínűleg mostanra már mindenki tudja, mi is az a BlizzCon, hiszen az elmúlt évek alatt ez az egyszerű kiállítás hihetetlen népszerűségre tett szert. 2005-ben tartották az elsőt: ekkor jelentették be a WoW első kiegészítőjét, a Burning Crusade-et. Akkor 8000 ember látogatott el a show-ra. Most, 2013. november 8-án, amikor bemutatták az ötödik expanziót a világ legnépszerűbb MMO-játékához, több mint 26 ezren üvöltöztek, tapsoltak örömükben.
Ki ne álmodna arról, hogy egyszer eljut egy ilyen rendezvényre? Lehet, hogy ez nem lenne a legjobb csajozós duma, de én is így voltam ezzel. Wilson a magyar forgalmazóval már nyár óta szervezte az utat, de véglegessé csak kora ősszel vált, miután a Blizzard európai divíziója kiküldte a meghívót. Hazudnánk, ha azt mondanánk, hogy egy percet is gondolkoztunk azon, hogy visszautasítsuk-e, és végül én lettem az a szerencsés, aki bepakolhatta a bőröndjét. Los Angeles, Egyesült Államok, World of Warcraft... Ezek még külön-külön is király dolgok, hát még egyben! Az útlevél és a vízum elkészítése pikk-pakk megvolt, onnantól kezdve pedig már vagdostam a centiket, mikor csókolhatom meg a kifutót a szabadság földjén.
PICSOGÁS: ON
Amivel viszont nem számoltam, azok az utazással járó kellemetlenségek. Tudom-tudom, first world problems (bocsi, de sokat felejteni magyar), meg minden, de túlélni egy közel 24 órás utazást, aminek nagy részén egyetlen székhez vagy szögezve, nem túl egyszerű feladat. A repülőút maga volt a pokol, de csak utána jött az igazi szenvedés, mikor a szervezetem megpróbált átállni a kilencórás időeltolódásra, amire fél napom volt az első jelenés előtt. Na, ez nem jött össze. Éjfélkor már kipattant a szemem, és mint aki most itta meg a harmadik kávéját, elkezdtem szörfözni a tévécsatornák közt. Gyomrom ételért üvöltött, számoltam a perceket a fél nyolcas éttermi nyitásig, ahol aztán végigettem az egész svédasztalt. Egyébként egészen a három nap múlva esedékessé vált hazaútig nem tudtam feldolgozni a jetlaget, utána pedig már állhattam is vissza a helyi időre, amit újabb egy hétbe telt megszokni. Na, ennyit a picsogásról. Látjátok, nem csak Chocho tud ilyet!
FOR THE HORDE!
Ja és hogy milyen volt a BlizzCon? Ha egyetlen szóval kellene jellemeznem, azt mondanám, hogy hatalmas. Hihetetlenül nagy tömeg volt. A főterem akkora, hogy a Hungexpo "A" pavilonja ötször beleférne (20 ezer négyzetméter csak az az egy hangár), ami színültig volt székekkel pakolva. Minden száz méteren volt egy kivetítő is, hogy mindenki jól láthassa a Blizzard munkatársait, amint a színpadon bejelentik a bejelentenivalót. Ennek ellenére ülőhelyet a nyitás utáni tizedik percben is nehezen lehetett találni, hiszen voltak olyanok, akik hat órával előtte elfoglalták a táborhelyüket, hogy a lehető legideálisabb pozícióból üvölthessék a fejlesztők arcába, hogy „For the Horde!”. Hasonló volt a helyzet a StarCraft és a WoW világbajnokság döntőinek helyszínén is (pár száz méterre onnan), ahova még egy fogpiszkálót is nehezen lehetett volna leejteni. Kígyózó sorok a Heroes of the Storm bemutatására szolgáló terület körül, ahol legalább száz számítógépen váltották egymást a játékosok tízpercenként. Még szerencse, hogy a sajtóbelépő felmutatásával bármikor beslisszolhattam a kijáraton megnézni, mi miatt repültem tízezer kilométert.
A BlizzCon hangulata páratlan. Az ember itt nem érzi magát furcsának, kirekesztettnek, wowos "hülyegyereknek", hanem olyasvalakinek, aki tartozik valahova. Egy nagy családba, amelynek tagjai osztoznak egyazon hobbin. Köszönöm, Blizzard, köszönöm Magnew Kft!
További részleteket a BlizzConról, a bejelentett játékokról (World of Warcraft: Warlords of Draenor; Heroes of the Storm; Diablo 3: Reaper of Souls) a PC Guru 2013/12-es számában olvashattok bővebben. A magazin a mai naptól, azaz december 5-től kapható az újságosoknál. Részletekért erre tessék.