A Mafia 3 klasszikus értelemben vett, lenyalt hajú, öltönyös gengsztereket utcai bajkeverőkre cseréli, akik minden áron azon vannak, hogy kisöpörjék a kiskirályként pöffeszkedő maffiózókat a városukból. Ez a váltás kétségtelenül elég éles, és sokakat egészen biztosan eltántorít, ám a korszakra jellemző társadalmi feszültségek, a kultúra, a helyszín és a valós maffiával kapcsolatos lehetséges párhuzamok nagyon is érdekessé teszik. Erről itt olvashatjátok egy korábbi cikkünket.
Most egy 12 perces gameplay-videó érkezett a játék pre-alfa kiadásából, ezáltal egy mélyebb betekintést kapva a 60-as évek New Orleansába.
1-2 dolgot viszont megemlítenék. Egyrészt, a végén a fejlesztő forma említi, az utolsó harc közben, hogy az autók NEM fognak mind felrobbanni, és nem mindegyik fog ilyen látványosan felfordulni, ez a demó miatt van. A vezetés meg engem is undorral töltött el, de ez még pre-alpha, még messze nem végleges, és szintén megemlítette a srác, hogy a vezetés fizikájánál törekednek a Mafia II-ben látott, nagyon magas szintű fizikához hasonlót kialakítani.
Én annyit vontam le ebből a demóból, hogy mivel pre-alpha, még csak egy nagyon enyhe körvonalazódása a kész terméknek, így nagyon sok minden változhat. Amiket a fejlesztő mondott, azok mind jó dolgok (fejlettebb open-world, vezetési fizika, karakterfejlődés (pl. takedown-perkek).
Ami nekem is szúrja a szemem - de ez nagyon! - az a főszereplő. A Mafia II is a sztorija meg a hangulata miatt volt nagy, örülnék, ha a harmadik rész is magával ragadna, nem csupán a grafikájával, meg a harcrendszerével, hanem - sőt, leginkább - a történetével.
Lehet ebből egy nagyon-nagyon jó, GTA V-szorongató játék, de nagyon el is lehet rontani. Én remélem, kihoznak belőle mindent, amit lehet.