Új rovatnevet találtunk ki "spamhárító" címmel, és ezúttal az adta hozzá az apropót, hogy a napokban megint tucatnyi kéretlen üzenet érkezett egy adott helyről. Menjünk végig a szokásos első körön, alap szintű védekezés, mire figyeljünk, hova nézzünk. Aztán a második körben már az eszünket is fogjuk használni ;-)

Szóval, jönnek ez a spamek "Breaking News: It's simply the best product ever" tárgysorral, és látszólag a NYTimes Daily Edition vagy a CNN News nevében. Ám régi olvasóink biztosan fújják már, hogy elég a feladóra pillantani, no meg az egérmutatót a linkek fölé mozgatni, hogy még kattintás előtt lássuk: CNN helyett itt minden egy bizonyos oroszországi domainre mutat.

A Domaintools tanúsága szerint a Kínában hosztolt, de oroszországi domain alig egy napos bejegyzésű, míg az email trace szerint a küldő nagy valószínűséggel egy szerencsétlen fertőzött rendszerű ADLS-es zombi lehet Brazíliából. Láthatjuk azt is, hogy a hasonló elnevezésekből, és mellette a számokkal tarkított értelmetlen zagyva domain nevekből is sokszor egész rakatot foglalnak le.

A zöld kávé - fogyás edzés és diéta nélkül folyamatosan terjed, még a Vaterán is találni számos hirdetést ezzel kapcsolatban. Hogy mennyire fogyaszt, abban mi nem akarunk állást foglalni, ezt döntse el mindenki ki-ki maga, szóval ezzel az aspektussal egyáltalán NEM foglalkozunk, hiszen az más kérdés. Ha valaki hisz benne, és keresi, oké, lelke rajta. De kéretlenül mi többiek nem kérünk tucatnyi erről szóló spamet, és a vásárlói értékeléseknél sem szerencsés, ha kilóg a hamisítás irdatlan méretű lólába. Szóval mi csak és kizárólag a kéretlen reklámmal, spamekkel és a nyilvánvalóan hamis értékelésekkel foglalkoztunk, mert ezek szerintünk mélyen beletartoznak a biztonságtudatos internetezéshez szükséges világképbe.

Amik persze nem csak ennél fordulnak elő, hanem sok különféle terméknél, még az Amazonos értékelések harmada is állítólag hamisítvány. Sőt mi magunk is belefutottunk már olyan magyar nyelvű spambe, ahol a termékoldalt előző napon jegyezték be egy panamai e-mail címről, ám látszólag máris ott sorakozott három elégedett állítólagos magyar vásárló termékmagasztaló dicshimnusza. Tehát "mielőtt valaki jól bevásárolna a hétköznapi ember hitelességével alátámasztott bármilyen termékből, érdemes ellenőrizni, hogy Ildikó a 3 hónap alatt 20 kilót leadó mátranováki háziasszony egy másik dimenzióban nem véletlenül Sarah, aki egy ohiói gépészmérnök, de egyébként egy szlovák érdekeltségű táplálékkiegészítő-hamisító cég ukrán bérarca". Ebben a harcban az alapos Google keresgélés és a TinEye Reverse Image Search böngésző kiegészítő is sokat segíthet nekünk.