Ebből kiderül mindenféle háttérsztori mitől gárgyult be Ray és az egész konfliktus Juarezzel. Az egész az 1860-as civil háborúval kezdődik amikoris Ray és Thomas úgy dönt hogy lelép a hadseregtől majd hazaérve azt látják hogy a házukat banditák foglalták el és anyjuk hallott William testvérük pedig teljesen ki van készülve hogy nem tudott rajta segíteni. Majd miután leég a házuk megszületik a nagy álom mely szerint lelépnek Mexikóba hogy megkeressék a Juarez kincst amiből újjá tudnák építeni a házukat. Erről ennyit nem spoilerezek tovább, de nézzük is a játékot magát.
Amit legelőször le kell szögezni az az hogy a Chrome Engine 4 lélegzetelállítóan gyönyörű, Egyszerűen a karakterek arácán a bőr ha nem is Crysis szintű de elképesztően valósnak tűnik nem olyan sterilnek mint az eddig legtöbb próbálkozásnál. Gyönyörű a sivatag a kaktuszok tüskéi is látszanak ha megfelelő élsimítást teszünk rá. Valamint a fű , ez az a dolog amiben a legtöbb játékot meg lehet fogni itt szépen mozog és szintén valóságosnak tűnik. A Post Proccessing technológiának hála még a tájak hőmérsékletének képét is remekül vissza tudja adni a játék a sivatagban elhomályusul minden míg az elején a polgárháborúban ahol zöld minden ez az effekt sokkal gyengébb. Valamint akármit is csináltam a beállításokban az árnyékok végig kockásak maradtak itt tudnék egyedül belekötni. Bár vízeffektből láttunk már sok helyen sokkal jobbat is, de összességében minden a helyén van. És ami a legfontosabb hogy remekül van optimalizálva a játék high beállítások mellett kellemes 30-45 FPS-t produkált.
A sandbox játékmenet azért nem teljesen igaz. A legtöbb Chapterben egy lineáris úton haladunk ha pedik kapunk egy nagyobb várost akkor ha elkóborlunk egy kicsit a gép figylmezetet hogy ne hagy egyedül a testvéredet ha ennél a pontnál nem fordulunk vissza akkor kezdhetjük újra a legutolsó checkpointtól. A játék közben találunk fegyverboltokat ahol vehetünk új pityukat ,lőszer és mint utólag Zeroo kollégától megtudtam itt fel lehet venni mellékküldetéseket is, például "Wanted" munkák. A fókusz mód ismét bent van a játékmenetben ám immáron két féle van belőle. Ray karakterét használva belassul az idő és ki kell jelölnünk meghatározott idő alatt hogy melyik ellenfélt hol lőjük meg és itt van a már első részből ismert " Nyomd meg a lövést és húzogasd az egeret" típusú fókusz melyet Thomas használ. 3 Chapter kivételével mindenhol lehet választani hogy kivel menjünk. A 2 karakter útja csak minimálisan különbözik egymástól és ez a különbség is csak nagyon ritkán lép fel. Mindösszesen 2 chapter van ami snadbox "Menj ahova akarsz" stílusú. Itt ha látunk valami területet oda el lehet jutni még ha meg is kínlódunk érte. A bugok tekintetében én a második ilyen sandbox chapternél találkoztam egy pályaszéteséssel , de amikor találkoztam vele már nagy elképzelhetetlen helyen jártam. Egy-egy chapter max fél óra alatt kivégezhető ám ha szeretnénk megkeresni az átlagosan 6-15 vagy mennyi "secret"-et akkor jóval több időt is eltölthetünk egy chapterrel. Ezek minden egyes secret felkutatásáért kapunk egy artot ami alá kapunk egy kis kommentárt is. Ezek rendszerint ládákban vannak de előfordulnak polcokon és egyéb hasonló helyeken, ezekből összesen 86 darab van. Miközben haladunk egy pályán beleütközhetünk fontosabb emberekbe akikkel párbajozni kell majd a lényeg hogy egymással szemben próbáljunk maradni és a kezünk minél közelebb legyen a pisztolyhoz amikor megszólal a harang. Ha harangszó elött próbáljuk meg rátenni a kezünket akkor karakterünk elkezd vadul integetni (). Van ahol lóra pattanhatünk ez is rendkívül élvezetes része lett a játéknak. Kapunk egyfajta fedezékrendszert is ami nagyszerűen operál. Nincs külön gomb rá hanem ha egy olyan tárgy közelébe érünk ami mögé be lehet bújni akkor karakterünk mögé bújik és az egér segítségével dughatjuk ki a fejünket a fedezék mögül. Egyedül az állatok karakteranimációja nem tetszett mert a legtöbb csak forgott egy helyben és lehajtotta a fejét. Van egy Multiplayer ocpió is amivel el lehet lenni egy ideig de semmi különössel nem színesíti a többjátékos játékok világát. Található egy Extra Missions nevű opció is, ami arra utal hogy lesznek DLC-k a játékhoz. Amit hiányoltam belőle az a Coop mód hiszen majdnem mindig együtt vannak a testvérek ezért a játék ordít a Coopért.
A hangok remekek lettek a robbanásnak robbanáshngja van és a puskák, pisztolyok is rendkívül szépen szólnak, zenék terén sem kell szégyenkeznie a játéknak hiszen ha beindul az akció akkor jönnek a zúzósabb zenék ám ha nyugodt a helyzet akkor cill out féle nyugtató zenék jönnek. Viszont 1-2 mellékszereplőnél gyengék a szinkronok.
Egyszóval páratlan alkotás született a Bound in Blood személyében a western kategória királya de szerintem nagy esély az Év játéka címre is.
Összességében 9.7-et adok rá
Call of Juarez: Bound in Blood (vigyázat apró spoiler veszély)
Tudom hogy lassan már fél éve nem írtam semmit, de ne is számítsatok túl gyakran postokre csak akkor fogok írni ha valami olyasmi jut a kezeim közé amiről érdemes. Erről ennyit vágjunk is bele. 2006-ban megjelent az első komoly történetvezetésű western játék ami egy fiúról (Billy) és egy örült papról (Ray) szólt akik egész a mesés Juarez kincsig kergették egymást. Most pedig megjelent ennek a történetnek az előzménye, a Bound in Blood.
nagyon szép a graffja
én korrektnek találom az értékelést
Nem lett rossz játék, de azért egy kicsit túl értékelted. De egy 90%-ot simán megér
UI: Én is megtettem.