Szóval választani kell a fent említett módok közül. Nálunk kocsi nincs, így marad a 3-as pont, de itt is igaz az állítás, miszerint az élet nem habostorta.
A szituáció régen olyan egyszerű volt, legalábbis itt Miskolcon. Volt sok viszonylat és az ember odaért mindenhova időben, ami tömegközlekedésről lévén szó egész szép teljesítmény. Az emberek boldogok voltak, legalábbis a nagytöbbség. A busz, villamos szépen beállt a megállóba és a n+1 ajtó kinyílt, tehát a felszállást megkezdhettük. Nem volt első ajtó és az ellenőrök is jöttek mentek szépen, ahogy az kell. De a paradicsomi állapotnak pár éve vége lett, mert (ezt pontosan nem tudni) állítólag Pestről jött egy okos ember és az asztalra csapott. Hej a csudába is, hát micsoda rend van itt kérem szépen. Sok Belgát hallgatott és eldöntötte, hogy bevezeti az ott hallottakat "felemelem a buszjegy árát, lecsökkentem a járatok számát". Így is lett minden, annak rendje és módja szerint.
Tökéletesen sikerült átszervezni az egész rendszert, de úgy, hogy azt a helyet, amit az ember eddig 2 átszállással elért, az most kb. 6-ra emelkedett. Persze nem lenne gond, ha nem csökkentették volna a járatok számát. Izgulsz, hogy időben beérjen a buszod, mert a másik 2 percen belül indul és csak 1 óra múlva jön a következő. Nem baj, munkába úgy is ráér menni az ember, nem? Borzalom az egész.
Az i-re a pontot viszont a szigorúan! első ajtós felszállás teszi fel. Nem tudom, hogy máshol esetleg Pesten hogy van - sokszor voltam ott, de kocsival és nem igazán azt figyeltem, hogy az első ajtón szállnak fel ott is - de itt valami katasztrófa. Beáll a busz, le akarnak szállni a 2.ajtónál 20-an, de addig nincs leszállás, amíg a várakozó 60 utas előre nem megy a fejenkénti 3 szatyorral, és fel nem mutatja a bérletet, vagy a jegyet. A felszálló emberek sora egész a második ajtóig ér, de ugye nem nyitja ki a sofőr, amíg ott állnak előtte, nehogy valaki blicceljen és a poén az, hogy addig felszállni se tudnak az emberek, amíg a buszon lévők (2-es ajtó, hogy a példánál maradjunk) fent vannak. A megoldás, pedig mindig az, hogy valaki beszól a bamba sofőrnek, hogy "b. meg nem szórakozni megyünk, hanem munkába, addig nem tud felszállni senki, amíg le nem szálltunk" és nagy nehezen kinyílnak az ajtók. Tehát ugyan ott vagyunk, ahol a part szakad. Persze az egészet még az is tetőzi, hogy nagy nehezen felszállsz a buszra a hatalmas csomagokkal és az imént nagy nehezen előkotort bérletet, elteszed és kifújnád magam, amikor is a hátul et vakaró ellenőr szépen elindul végignézni az imént említett bérletet. Vagy a sofőr, vagy az ellenőr funkció nélküli. Ha csak elől lehet felszállni, és mutatni kell a tetves bérletet, akkor mi a rákos fenének van a buszon az ellenőr? Azért, hogy melegedjen, télen legalábbis. Nyáron meg itt vannak nekünk a jó légkondis neoplán buszaink.
A végére pedig 4 szabály, ami megkönnyíti az utazást:
1. Az állóhelyedhez úgy ragaszkodj, mint egy anyatigris
2. Az ellenőrnek mindig igaza van
3. Igyekezz az első között felszállni
4. Ha barátnővel vagy, akkor állásnál a testeddel igyekezd megvédeni a többi utas rugdosásától és böködésétől
Utolsó mondat jogán az is szokott idegesíteni, hogy az állóhelyeket is át kell adni. Ez máshol is így van? Egyszerűen kitúrják az embert a helyéről. Az ülő helyekkel nincs gond, mert a nénike feléd áll és hangosan elkezdi szidni a fiatalokat, hogy azok bunkók és alkoholista z összes, csak b@sznak egész nap és nem csinálnak semmit. Tehát ezek után az ember akarva-akaratlanul is feláll. Ha másért nem, legalább azért, hogy egy ki-ki meccsen ledöntsék kinek van igaza.
Amíg nincs kocsi, addig arra vágyik az ember, ha pedig összejön, akkor a fenntartási költségek nagyok.
Lassan azért a bérlet ára is felkúszik 8000-9000 Ft/hó-ra.
Nincs igazság
Az üzemanyag ára úgy emelkedik, hogy lassan megdönti minden repülő magassági rekordját.
És ez még csak egy dolog. Évente zöldkártya, súlyadó, negyedévente kötelező biztosítás és kétévente műszaki vizsga. Ha semmi baj sincs a kicsi kocsival, ez akkor is meglepően becsületes összeg.
Az igazi baj viszont az utakon jön. Egyre több autós van, aki a KRESZ ismerete nélkül, igen agresszíven és közveszélyesen vág neki a közlekedésnek.
Sajnos nem tréfa dolog. A párom is csipked, hogy a kocsi jó dolog és tényleg kéne egy. Néha sokkal egyszerűbb bepattanni és gyerünk de 1 évet biztosan várnom kell még arra, hogy kocsit vezessek.
De tény, hogy az is egy alternatíva
A kisboltba például csak leugrik az ember, mert az általában van a lakóhely közelében.