Boxutca
Forma 1 és ami mögötte van. Pár infó, hír, ami érdekelheti az F1 rajongókat, nézőket. Ki hova igazol, szabálymódosítások, rekordok stb.
Az első és legfontosabb, hogy még mindig nincs hivatalosnak mondható eredménye a Belga nagydíjnak. Történt ugyanis, hogy a futam végén Hamilton és Kimi csatázott egymással és a célegyenes ráfordítóban a brit kiszorult a pályáról és levágta az ominózus kanyart. Így sikerült ideiglenesen a finn elé kerülnie, de egy bizonyos szabály értelmében maga elé kellett engednie, amit félig meddig meg is tett, bár nagyon cselesen Kimi mellett maradt és abból a pozícióból így simán sikerült megelőznie versenytársát. Úgy nézett ki, hogy nem lesz semmi az ügyből, de már a futam leintése előtt megjelent a szokásos „race control” és mindenki sejthette, hogy itt valami készülődik. 3 órával a futam után a britet 25 másodpercre büntették, mondván szabálytalanságot követett el és pozíció előnyt szerzett azzal a levágással. Állítólag, ha Kimi mellett, után fordult volna el ő is, akkor nem előzhette volna meg a finnt – mondta Alonsó és nagyjából egyet értek vele. Van igazság abban, amit mond és nem azért mert nem komálja Hamiltont, hanem azért, mert ő maga is versenyző és mint ilyen, testközelből láthatja az ilyen szituációkat, így nem beszél a levegőbe. Egyébként ugyan ő mondta azt is, hogy „általában nem ért egyet a bírókkal, de ebben az esetben, ha ő ült volna ott, akkor ő is a büntetésre szavaz”. Nem tisztem eldönteni, hogy kinek van igaza. Mindenki saját magának döntse el, hogy ki mit csinált és jogos e a büntetés.
A rázós futam utáni hét végén egy gyűlésen épp a fenti eset volt a téma és az ominózus szabályt egy picit konkretizálták. Egész pontosan az lett a lényeg, hogy ilyen sikán, kanyar levágások után az előnyt szerző pilótának azonnal vissza kell engednie maga elé a kanyar átvágása előtt, az őt megelőző pilótákat, vagy pilótát és nem indíthat támadást a következő kanyarig. Picit olyan dedósnak tűnik a dolog, hogy lassan már azt is szabálykönyvbe veszik, hogyan kell jól bevenni egy sikánt. Nekem legalábbis furcsa, de legyen az én gondom. Mindenesetre ez a pontosítás se fog megoldani mindet, így ez átmeneti. Amit egészen biztosra tudni lehet, hogy szeptember közepén, vagyis a napokban döntenek majd véglegesen arról, hogy mi is történt Spa-ban.
A végére egy átigazolási pletyka, de elég komolynak tűnik. Egy ideig arról beszéltek az emberek, hogy Kimi 2009 után visszavonul és az ő helyére jön a kétszeres világbajnok Alonsó. DE a monzai futam előtt a ferrari 2010 végéig szerződést hosszabbított a finnel, így a spanyolnak más csapatot kell keresni. Aki picit is képben van az F1-et illetően az tudja, hogy a jelenlegi élcsapatok közül a McLarennél nincs hely, a Ferrari is teljes lett így 2010-ig, így már csak egy ütőképes csapat maradt, az pedig a BMW. Igen itt jelenleg csak Kubica biztos, hiszen Heidfeld enyhén szólva is alul teljesít, hiszen amíg csapattársa harcban van még (matematikailag) a vb címért, addig ő csak a középmezőnyben harcol, sőt az időmérőkön rendre kikap. Tehát elég valószínű, hogy a spanyol jövőre Alomsó, Kubica párossal indul a BMW. Elnézve az idei formát és Alonsó tudását, egészen biztos, hogy harmadik számú élcsapatot köszönthetünk.
Alonsora is sok mindent lehet mondani (őszintén szólva én mondtam is ), de azt nem, hogy tehetségtelen. És mégis, nézzük meg most, hogy gyengélkedő csapatnál van.
Félelmetes volt, amit Monzában csinált!
Ha egy igazán jó kocsiba ültetnék, lehet, hogy jövőre ő lenne a bajnok!
Beírta magát a rekordok könyvébe, legalábbis egy jó darabig biztos ott lesz az első helyen.