A játék egy run 'n' gun darab,ami azt jelenti,hogy a futkozáson és a lövöldözésen kívül nem kell majd túl sokat törni a fejünket,ezen a téren nem kell egy Half Life szintű játékra számítani. A játék a jól bevált dolgokhoz nyúl vissza,semmi sem változott az elődök óta,maximum a grafika és egyes szereplők. A játék egyszerűsége(hát milyen legyen egy FPS?) ellenére azért némi boldogságra adhat okot a változatosság,ugyanis a missziók helyeit egymás után váltogatjuk,a háborút két szálon visszük,az egyiken mint egy orosz katona a németek ellen,míg a másik szálon a japánokat kell ólommal etetnünk,az amerikaiak oldalán harcolva. A váltás néha frusztráló lehet,hiszen egyszer még egy trópusi dzsungelben ontjuk a japánokat,csupa zöld környezetben,a másik pillanatban pedig- szintén a szövetségesek oldalán- már a komor,romos Leningrád utcáin caplatunk,hogy kiírtsunk onnan minden németet,visszafoglaljuk a várost... Ez azonban nem lesz túl nehéz feladat,ugyanis a katonák olyan ostobák,hogy az már fáj...A fokozatok közül senkinek sem ajánlom a Recruit-ot,hiszen a mesterséges intelligencia olyannyira buta,hogy még egy 5-6 éves kisgyerek is könnyű szerrel végigjátssza a játékot ezen a szinten,érdemes Hard-on,vagy Veteran-on kezdeni,bár így sem lesz nehéz dolgunk...Mondjuk azért lesznek olyan pillanatok,hogy a fejünket az asztalba verjük,mert már vagy tizedszer dobjuk fel a talpunkat ugyanannál a résznél, néháyszor kerülhetünk olyan helyzetbe,hogy káromkodva kérdezzük magunktól,hogy ez honnan a f***omból szedett le. Fekete pont a Treyarch-nak,a rossz mesterséges intelligencia miatt...


Nekem nagyon tetszett az a megoldás,-ami mind a japánok,mind a németek oldalán megfigyelhető,már a 4. CoD-ban is találkozhattunk vele- hogy van,amikor akaratlanul is közelharcra kerül sor,és ha nem teszünk semmit,csak vakon lődözünk a ránk támadóra,akkor már kezdhetjük is az utoljára mentett állásunktól... Ilyenkor-a játék ki is írja-egy jól irányzott V-betű megnyomásával ölhetjük meg a ránk támadó valamit... Ez a valami a németek oldalán egy kutya,olyan németjuhász féle,míg a japánoknál egy Banzai kiáltással felénk rohanó,szuronypuskás katona. Ha jókor nyomtuk a V-t,akkor egy látványos,1-2-3 másodpercig tartó "kivégzőshow-ban" lesz részünk,ami néha kicsit feldobja a komor öldöklést.
Nekem volt olyan,hogy többszöri próbálkozásra sikerült egy-két esetben ez a manőver,vagy csak szimplán olyan álmos voltam éjszaka,hogy rátenyereltem a billenytűkre(legalábbis a V környéki részre).

A pályák eléggé lineárisak,mint már írtam,önálló gondolkodásra,vagy kreativitásra semmi szükség,csak végig kell menetelni az adott szakaszon,tisztára olyan,mint ha rally-znánk... A játékmenet agyonszkriptelt,másodszori végigjátszás esetén elég nagy az unalomfaktor, és a nem túl sok misszió/pálya- 15,de lehetett volna több is-ellenére a játék élvezhető,de szerintem csak egyszer használatos. Én még pár hónappal a végigjátszásom után is kívülről tudtam,hogy hol,mikor,mi fog történni.

Az előző CoD-okhoz képest mindenképpen javult a fegyverarzenál(ha csak a II. Vh-sokat nézzük). a japán helyszíneknek köszönhetően sok új fegyver található meg a játékban,ami mindenképp örömet okozhat azoknak,akik szeretik a különböző karabélyokat,esetleg egy kis változatosságra vágytak. Akik pedig maradnának a jáól bevált ólomszóróknál,azoka szovjet küldetések alatt nosztalgiázhatnak...

Nem vagyok nagy multis,a single player híve vagyok,de sok jót hallottam,és sok videót néztem a multival kapcsolatban,és mindegyik azt sugallja,hogy a Treyarch nem nyúlhatott mellé. A változatos pályák és a jó kis fejlődésrendszer láttán lehet,hogy majd egyszer ezt is kipróbálom... A másik újítás a co-op mód,melyben-ha nem megy egyedül,vagy csak szeretjük a csapatmunkát,esetleg a haverokkal akarjuk tolni-akár 4 személy-online-is játszhatja együtt ezt a remek játékot. Minél többen játsszuk,annál több ellenség jelenik meg az adott pályarészen.

Ha játékmenet szempontjából nem is,de grafikailag mindenképpen felűlmúlta elődjét a legújabb CoD.A World at War a Modern Warfare kicsit tuningolt motorját használja, és ez meg is látszik rajta. Ugyan az engine még mindig az egyik legjobb, ha árnyékolásról vagy épp sebességről van szó, a fejlesztők igyekeztek mindenből egy picikét többet nyújtani, s úgy érzem, néha átestek a ló túloldalára. A sok shader és fény miatt túl sok az információ, és az így is kissé kaotikus játékmenet miatt a grafikai csilli-villi inkább ártott a dolognak, mint használt. Ezt leszámítva azonban elégedett vagyok. A karakterek jól néznek ki, az animációk se rosszak (annyira), a víz és az időjárási elemek pedig egyenesen gyönyörűek lettek. Ami hihetetlen, az a gépigény. A motor remek optimalizálásának hála ugyanazon a gépen akár jobban is futhat, mint a COD4 tette hasonló beállításokkal. A multi pedig az esetek többségében lagmentes volt, ami a jó netkódnak köszönhető.

Ami tetszett,-szerintem az egyik legjobb része a játéknak-az a sok kedvcsináló kisfilm,amiket töltés közben nézhetünk meg,s amelyek ráhangolnak minket az adott pályára,és töltés után lehet énekelni,hogy "I gotta feeling..." .

Összességében szerintem a Call of Duty. World At War egy elég jó alkotás lett,amit nem a története miatt szeretünk,hanem... Az elképesztő grafika,a sok új fegyver,a jó zene és az átvezető animáció miatt kedvelünk. Ám mint mindennek,ennek az alkotásnak is van jó és rossz oldala egyaránt. A rossz oldalra én a normális történet hiányát,a buta mesterséges intelligenciát, a II. Világháborús témát(ami már unalmas),az agyonscriptelt,lineáris pályákat és az ezáltal nyújtott kis újrajátszhatósági faktort sorolnám. A CoD 5 nem váltotta meg az FPS ipart,nem egy kiemelkedő játék,de mindenképpen ott a helye a legjobbak közt. Az én értékelésem 82%.