World in Conflict
A játék mely megváltoztatta a stratégia fogalmát. A játék, ami új műfajt teremtett. A Játék...
Egy kis ízelítő...
Lehet h a bevezetőben elszálltam egy kicsit, de tény, h ez a játék egy csodálatos game. ritka kincs az emberiség számára műfajilag mmog de ez inkább egy marketingesek által megfogalmazott stílus, a játék számára, mert ez egy mmo-nál sokkal többet tud, vagy kevesebbet, bizonyos mmo stílusjegyekből. ha igazán be kéne sorolni vhova, az az instant stratégia lenne. hisz ha elindítod, biztos, h akciót kapsz, de stratégiát is. az irányítás egy fps-ét is idézheti, hisz nem a nyilakkal, hanem a wasd billentyűkkel mozgunk. tehát rengeteg stílus jegyét viseli, és mindből a legjobbat, úh inkább egy új műfajt teremtett, amit a kiegészítője, és a Tom Clancy's End War visz tovább.
kezdjük a sztorival. a játék 1989-ben Seattle-ben indul, amikor az oroszok (itt még szovjetek) megtámadják a szabadság földjét. természetesen ennek előzménye is volt, pl az, h a szovjet unió lerohanta európát (nos, itt tér el a játék a valóságtól, mert nem hiszem, h vki emlékszik ien eseményre a hidegháborúból), ahol a nato hősiesen küzd, a drága amerika fia segítéségvel. ám a szovjetek nem hülyék, mint ahogy azt a legtöbb (többnyire amerikai) filmben megtudhattuk. szállítóhajókkal megközelítik a nyugati partot, és le is rohanják azt. itt kapcsolódunk a képbe, ugyanis egy Bannon nevű katonával szolgáltunk együtt, és a bevezetőben őt láthatjuk, amint száguld a városban, és megtalál minket (a nagyobb átélhetőség kedvéért nincs arcunk, legalább is nem mutatják), Parker-t (a rangoktól itt eltekintenék). ez egy amolyan tutorial küldetés (természetesen van külön tutorial a játékhoz, ami szintén jó, sőt...), megismerkedünk az egységekkel, azok egyesítésével, és a taktikai pontok jelentősségével. apropó pontok. két fajta pontjaink vannak. egyiket egységek költésére használhatjuk, amik a gyors instant játékot segítik, hisz ebben a játékban nem építeni, majd lerohanni kell, hanem spórolni a pontjainkat, vagy egyből elkölteni őket. egy idő után visszakapjuk a pontokat, ha meghal az abból vásárolt egység, ez amolyan időkorlát mint az fps-ekben halál után. tehát egyik pontfajtából rendelünk egységeket, amiket hoznak is repülővel, vagy odaszállnak (helikopterek), a másik pontok sokkal fontosabbak (taktikai szempontból, ezt a neve is mutatja), a taktikai pontok (tactical aid-taktikai segítség), melyekből különböző csapásokat rendelhetünk. ide tartozik a szőnyegbombázás, az olaj bomba, és a taktikai atom töltet. az első pálya után folytatjuk utunkat és lesz itt minden, visszaemlékezés (mint a lostban), hősies tettek, stb.
mielőtt a multi részre rátérnék, előbb a grafikát ecsetelném. mint a mellékelt képeken látszik, a játék CSODÁLATOS. műfajon belül a legszebb játék, és más játékok sem tudják megfogni. ez az a játék, amit bátran hasonlíthatunk a Crysishez, mert biztos nem vérezne el. jó azt elismerem, h a Crysis grafikája szebb, viszont összességében, és műfajt tekintve, a WiC nyerne. hisz a gépigény alacsony, így a régebbi gépektől a legújabb gépig mindet kiszolgálja. míg a régi gépeken egyszerű (de mégis csodás) grafikát kapunk, addig a legújabb (ide érthetőek a dx10-et támogató gépek is) csoda masinákon gyönyörű grafikában részesülünk. az atom ledobásánál, a fák elhajlanak, minden törmelék repül, a pusztítás hatalmas, és minden úgymarad ahogy a robbanás után lennie kell. a környezet természetesen ennek fényében rombolható, ami fontos taktikai lépésekhez vezethet (erről később). természetesen a játék dx 9 alatt is csodás, és mivel eddig a dx10 nem mutatott fel túl nagy dolgokat, ezért nem ad nagyobb élményt (ennél nagyobb kell?!?!?!?!), az h az utolsó fűszál, mozgását is kiszámolja a gép (bár tény, h hangulatos). tehát a grafika csodás, és bármien gépen képes elindulni, tehát egy próbát megér.
és akkor rátérnék a multi részre. itt már nem csak 2 oldalt választhatunk, mint a sztoriban (ott az oroszok kimaradtak /előbbi blog postban, írtam a Soviet Assault kiegészítőről, ami ezt fogja orvosolni/), hanem 3ból. nato, amerika, szovjetek. és mivel ez unalmas lenne hosszútávon, ezért ezt megfejelték egy csapat alapú játékmenettel. és h ez mit takar? azt, h az oldalakon belül még 4 "kaszt" közül választhatunk (lentebb majd részletezem), amik mind-mind eltérőek (van egy few player mode opció /kevés játékos mód/, amivel egy univerzális "kaszt" vagyunk, hisz itt nincs elég ember, mind a 4 pozíció betöltésére/), és mind mást tudnak venni, a pontjaikból (a taktikai pontok is máshogy vannak elosztva /értsd mást olcsóbban tudnak venni/), természetesen a másik fajta egységekből is tudnak vásárolni, de ott mélyen a zsebükbe kell nyúlni. és említettem a környezet rombolhatóságát. ez nagyon fontos dolog, hisz vannak egységek (a gyalogság), akik el tudnak rejtőzni erdőkben, vagy házakba tudnak menekülni. ezért az erdőt fel tudjuk gyújtani (vagy atomot dobunk rá, de akkor a sugárzás marad egy darabig, ami szintén taktikázással használható, hisz ha az ellenfél "spawn pontjaira" /ahova ledobják neki az egységeket/ dobunk atomot, és az ellen elég bamba ahhoz, h ne váltson egyből pontot, akkor szépen elpusztulnak a ledobott egységei), a házakat meg le tudjuk rombolni.
nos akkor rátérnék az oldalakon belül található "kasztokra":
Páncélos:
Ezek a legegyszerűbben irányítható egységek. Ezeket olyan szempontból nehéz elpusztítani, hogy nagy a páncéljuk vastagsága, ám ha egy erdőben elbújtatunk egy egység katonát, vagy helikopterekkel föléjük szállunk, könnyen leszedhetőek.
Légi
Ezeket az egységeket sokkal bonyolultabb irányítani mint a tankokat, hisz elég gyenge a páncélzatuk, és ha nem szeretné az ember, hogy leszedjék őket, akkor folyamatosan mozgásban kell őket tartani, és a rakéták elhárítására használatos védelmi gombon kell tartani a kezünket.
Gyalogság
Ezek az egységek könnyen sérülnek, és lassúak is (természetesen vannak szállító eszközök, amikkel sokkal gyorsabban bárhova eljutnak, mint a többi egység), de el tudnak rejtőzni a házakban, és az erdőkben is. Náluk kell a legtöbb akcióra számítani, hisz itt minden egyes ember számít egy egységen belül.
Témogatók/Tüzérség
Ezek az egységek a legnagyobb veszélynek vannak kitéve, hisz ha valaki közel kerül hozzájuk akkor nincs ellenük semmi védelmük. Ám ha időben észreveszik az ellenséget, és megvan a folyamatos látótávolságuk, akkor a leghalálosabb egységek a pályán. Igaz, hogy nem nyújtanak akkora akciót, mint a többi egység, de kétség kívül ők a csapat alappillérei.
most h ezt is részleteztem, jöjjön az értékelés/összefoglalás. ha egy kicsit is szereted a stratégiát, akkor muszály kipróbálnod (azok is élvezik majd, akik inkább fps rajongók, és kicsit kötődnek a stratégiához /főleg ők, hisz ez az ő stílusuk, de mindenkinek ajánlom/). azt nem tudom, h meddig lesz ez a játék a legjobb multi stratégia, de a Tom Clancy's End War-ig biztos. sajnos eddig nem kapott akkora figyelmet, mint amekkorát megérdemelt volna, de ez a kiegészítővel biztosan megváltozik.
addig itt van ez a videó amit a Soviet Assault bemutatására készítettek, mely a WiC díjait mutatja be (nagyon sok van, köztük innovácó díjak, és rts díjak is /itt említeném, h 2007 év rts-e a pcguru szerint a WiC volt, és nem mellesleg Chris is rajong a játékért ).
A videó itt elérhető!!!
Hozzászólások
A hozzászóláshoz bejelentkezés szükséges.
#5
oblivion avatarja
2008. június. 01. 13:33
ha meg lesz az uj gépem tuti ki probáoom ezt is!
#4
ardes
2008. május. 19. 17:52
Számomra ez az egyik legjobb stratégia,ezzel el is mondtam mindent!
#3
ferdzso
2008. május. 17. 23:00
hogy ne lenne az? bár már látom, h nem írtam bele ezt a részt mondom h feledékeny vok. a feledékenységemről szóló postot is elfelejtettem. mindjárt kijavítom.