Hogy válaszoljak az alcímre: igen, lehet!

És mit ne mondjak, ez a legmókásabb! Hogy miért? Azért, mert nincs jobb, mint amikor a "Szia, hogy vagy?" helyett "Ughhh?"-al, vagy "Rawrrrr"-al válaszolsz, és a játék összes karaktere komplett hülyének néz. Alább egy aranyos kis ismertető arról, hogy hogyan lehet egy teljesen retardált, fogyatékos Fallout karakterrel végigvinni a jó öreg első részt. Az egész írás TÖMVE VAN SPOILERREL, úgyhogy ha nem játszottad volna még végig a Fallout 1-et (és végigszeretnéd), akkor nem ajánlom az elolvasást ^_^

Először is, nézzük a hátrányait: nagyon kevés skill pontot kapunk szintugrás után, úgyhogy lehetőleg harci képességekre osszuk szét őket. Emellett nincs sok beszélgetési opció (na, vajon miért?), és túl sok hasznos információt sem tudsz meg a többi szereplőtől az IQ-d hiánya miatt. Pont ugyanebből az okból kifolyólag lesznek feladatok, amiket sosem fogsz megkapni (kivéve, ha mentats-ot veszel be, ami megnöveli az intelligánciát).

És nézzük azt is, hogy mi az, ami az egészet 100% viccessé teszi: először is, a legtöbb szereplő megsajnál, vagy hülyének néz, és emiatt nem zavarja őket különösebben a jelenléted (amíg nem okozol bajt). Emellett a szupermutánsok sem fognak különösebben kötözködni veled, figyelembe véve, hogy a nonszensz szavaid teljesen összezavarják szegényeket.

És akkor most jöjjön a bemutatás!

A karakternek told fel maximumra a karakterkészítésnél az erejét és az agilitását, és vedd le minimumra a karizmáját és az intelligenciáját. Az erőnlét és a percepció között oszd szét a maradék pontot, a skillek között pedig gyúrj rá valamilyen harci szintre. Erősen ajánlom a nehézfegyverek, energiafegyverek, és a közelharci vagy ökölharc fejlesztését (a kézifegyverek könyvből megtanulhatók).

Miután elhagytad a menedéket, nyírd ki az ökleiddel, vagy közelharci fegyvereddel az összes patkányt. Ettől már 500xp-t megkapsz az ezerből, amire szükséged van a következő szinthez. Vedd az irányt Shady Shands felé, és beszélj Set-el. Miután Aradesh felé irányít, ugorj be hozzá is, és próbálj meg nem hangosan röhögni a reakcióján. Ezután nézz be a falvat körülvevő falakhoz közel álló két házba: az egyikben Iant találod, aki karavánoknál szolgált őrként, de megsérült, és itt kötött ki. Miután rájön, hogy nincs sok eszed, nem fog tudni túl sokat kezdeni veled, így sajnos őt nem veheted fel a csapatodba. Az ezzel szemben álló házban találhatsz egy könyvet, ami megnöveli az outdoorsman skilled, növelve az esélyedet a vadonban arra, hogy nem találkozol ellenségekkel. Olvasd el, aztán menj át a túlsó oldalára a falunak. A kút melletti házban van egy ugyanolyan könyv, olvasd el azt is. Miután megtetted, sétálj vissza Set bácsihoz, és közöld vele, hogy szeretnél elmenni a skorpiók barlangjába.

A barlangban használd a lőfegyvered, vagy az ökleid, ha szükség van rá. Miután hidegre tettél pár skorpiót, szintet fogsz ugrani. Oszd szét őket a fegyverekre, aztán tedd hidegre a többi skorpiót is. Ezzel sok tapasztalati pontot szerezhetsz. Ezután vissza Shady Shands-be, és beszélj Settel. Ő megköszöni, aztán a dolgodra enged.

Ezután ugorj el a raiderekhez kicsit délre, és szólíts meg minden egyes fosztogatót. Miután meguntad, hogy mindenki hülyének néz, beszélj a vezetőjükkel, Gnarllal. Miután beszámol a jelenlegi helyzetről (Get out of here, you moron), menj el, és vedd az irányt a Vault 15 felé. Ezzel kapcsolatban nincs sok mondanivaló, csak nyírj ki minden mutáns patkányt, akit itt találsz, és menj el a 3. szinten az összeomlott részhez, hogy kapj sok-sok xp-t. Összesen két kötel kell, mindkettőt megtalálhatod Shady Shandsben: az egyiket ugyanabban a házban, ahol az egyik könyv volt, a másikat meg elcseréled Settel.

Mire visszajössz, valószínűleg Aradesh lányát a fosztogatók elrabolják. Miután megvolt az intelligens párbeszéd Aradeshhel és Settel, még ne menj a fosztogatók bázisára. Ehelyett menj Junktown-ba, és itt figyeld meg azt, ahogy Killiant megpróbálja kinyírni Kenji, egy bérgyilkos. Segíts Killiannek és a rendfenntartóknak legyőzni őt (nem kell kinyírnod, elég, ha csak egyszer belerúgsz), és akkor plusz xp jár. Miután a harcnak vége, Killian megköszöni a segítségedet... de aztán rájön, hogy egy értelmileg retardált fogyatékos vagy, aki teljesen beszédképtelen, úgyhogy inkább nem téged kér meg arra, hogy buktasd le Gizmot. Killiannek ugyanis nincs elég bizonyítéka arra, hogy letartóztassa a gonosz Gizmo elnevezésű hájpacnit, aki Junktown alvilágát irányítja, és a kaszinóbiznisz mellett kapcsolatban áll a helyi városi fosztogatókkal, a Skulz bandával.

Ezután jöhet a készülődés arra, hogy hidegre tedd a rosszakat.. Először is, vedd fel a Kenji hullájánál levő puskát, utána pedig a város északi részében levő kocsmába kell benézned. Ha éjszaka van, néhány fosztogató erőszakos lesz, és az egyikük megüt egy lányt. Miután a tulaj szitává lövi, vedd fel a páncélját, és voilá! Már készen is állsz arra, hogy igazságot tegyél. Szólítsd meg a többi, távozó fosztogatót, és miután beléd kötnek, nyírd ki őket, és vedd fel a holmijaikat.

Ezt követően jöhet a bosszú. A Skulz tagokat Killian otthonától északra találod, a Crash motelben. Beszélj az összes taggal, és miután egy se értette, hogy mit mondtál nekik, tárgyalj a vezetőjükkel, Vinnie-vel. Miután sérteget a szerényes szókincsed miatt, sértődj meg, és verd fejbe úgy, hogy kómába essen. A puskával nyírd ki a társait, vagy üsd agyon őket. Ha megvoltál, szedd fel minden cuccukat, és irány Gizmo kaszinója! Összesen 3 őr van, lődd szitává mindet, aztán nyírd ki Gizmot is. Ezután jó sok xp-t kapsz, és megvan a következő szinted.

Ezt követően hagyd el a várost, és irány vissza a fosztogatók táborába. Próbálj diplomatikusan beszélni Gnarllal, a főnökkel, hogy eressze el Tandit. Miután továbbra se érti, hogy mit mondasz, és csak hülyének nevez, vedd elő a fegyvered, és puff-puff. Nyírj ki mindenkit, aki ezután bejön a szobába, és vedd el a holmijaikat. A következő szintugrás ismét biztosítva. Ha már nem maradt senki, az egyik őrnél ott van a kulcs, vedd fel. Nyisd ki Tandi celláját, és vidd haza az apjához.

Ha mindez megvolt, irány a Hub! Itt minden cuccot megtalálsz, amire valaha szükséged lesz. Nyugodtan nézz szét a kereskedők között, és az általad összeszedett rengeteg holmit cseréld el valamire. Ha már ott vagy, keresd meg Harold-ot, a ghoult. Aprót kér tőled, mert balszerencsésnek és szegénynek találja magát. Mondj neki valamit, és rögtön rájön, hogy te még nála is szerencsétlenebb vagy, úgyhogy a vége az lesz, hogy ő kíván sok szerencsét neked. Sokat nem kell időznöd itt, az első alkalommal ugorj be a Necropolisba.

Miután megjöttél, kerüld ki az agresszív ghoulokat, vagy tedd hidegre őket, és aztán menj a csatornába. Itt menj a csatornák következő oldalára, ahol néhány, kedvesebb ghoul van. Miután meggyőződnek arról, hogy túl hülye vagy ahhoz, hogy jobban árts a szituációjukban, tovább engednek. Van itt néhány patkány, meg egy plazmapisztoly is az egyik hullánál. Szedd fel, és menj el a vízműhöz. A vízcsip ezalatt van egy Vaultban, azonban van egy bibi: hogy egy nagydarab szupermutáns, Harry őrzi a bejáratot, és van pár cimborája is bent. Amint a közelébe mész, leszólít téged, hogy mit keresel itt. A következő a párbeszéd:

Harry: Hey, you don't look like ghoul. How come?
Karakter: Uh?
Harry: Huh?
Karakter: Huh?
Harry: Whuh?
Karakter: Mom?

Erre még Harry se tud mit válaszolni, és tovább enged konfliktus nélkül. Mássz le a létrán, és nyírd ki az agresszív ghoulokat. Szedd össze a funkcionáló gépből a 3-ik szinten a vízcsipet, és menj vissza a Vault 13-ba a felvigyázóhoz. Beszélj vele.

Overseer: Megtaláltad a chipet?
Karakter: Huh-Huh!
Overseer: Oh, ez nagyszerű! Megkaphatom, ha megkérlek rá?
Karakter: Nungh.
Overseer: Nem, nem azt. A komp-tu-ter chipet.
Karakter: Nungh.
Overseer: Nem. A chipet!
Karakter: Nungh.
Overseer: CSAK ADD IDE AZT A CHIPET!

Miután odaadtad neki, megköszöni, és megkér rá, hogy menj a könyvtárba. És azt is megengedi, hogy hozzáérj a számítógépekhez, amik ott vannak. Whoaaa!

Ezt követően rengeteg XP-t, kapsz, és garantáltan több szintet is ugrasz. Oszd szét a skilljeidet, és irány vissza az overseerhez. Ő elmondja, hogy nagy baj van, és kielemezte a jelentést, amit a mutánsokról írtál. Viszont rájön, hogy értelmileg teljesen fogyatékos vagy, úgyhogy nem tudja, hogy hogyan fogalmazza meg a feladatot.

"Van egy hely... ahonnan a rossz mutánsok jönnek. Az a hely rossz, menedék pedig jó! Kérlek, pusztítsd el a rossz helyet."

És ezután a lényeg pontosan ez! Oldj meg mindent úgy, ahogy akarsz. Ha ravasz akart lenni, vegyél mentatokat, és vállalj plusz feladatokat, plusz xp-ért, mert így ideiglenesen értelmesebb leszel. Ha elég erőssé váltál, nyírd ki a mestert, vagy -ha sok tudományos könyvet olvastál, és értesz némileg a zárfeltöréshez- robbantsd a levegőbe a templomot. Ha beépülni akarsz, a Hub területén van egy kis Children of the Cathedral ház. Beszélj a papnővel. Miután ő azt hiszi, hogy inzultálod a beszédeddel, és megtámad, nyírd ki. Az egyik zárt ajtó mögött ott lesz egy csuklya, amit a szerzetesek hordanak. Ha nincs jó zárfeltörési skilled még, dinamittal robbantsd ki az ajtót.

Persze mindez nem kötelező. Ha igazi fogyatékos akarsz lenni, csak mindenkit puffants le, és meg is voltál. Ha ügyesebb akarsz lenni, szerezz könyveket (Glowban sok értékes holmi van), és ha elég magas a science skilled, mind a Katedrálisban, mind a Military Base-ben felrobbanthatod az egész kócerájt öldöklés nélkül, ha beveszel sok mentats-ot.

Szóval, a lényeg, hogy ezután mindent végezz úgy, ahogy szeretnél. Jó szórakozást, és vigyázzatok, hogy nehogy belehaljatok a nevetésbe!