Indulás
Világmegmentő akciónk többféleképpen kezdődhet karakterek szempontjából. Áthozhatjuk exportálással a Diablo 2 original-ból a kicombosodott, felszerelt (remélhetőleg több nehézségi szintet átzúzott) avatarunkat, mely a folyamatos patch-elésnek köszönhetően végre zökkenőmentesen megy. Vagy pedig csinálhatunk egy új karaktert melyet indokol, hogy két új class került be a játékba, az orvgyilkos és a druida-, ekkor viszont az Act I-től kell kezdenünk az eseményeket (már ha single-ben nyomulunk, és nincs, aki áthúzzon), vagyis az original elejéről. Ez indokolt is, mert egy 1. szintű karakter erősen fűbe harapna Harrogath környékén.
Új karakterek:Druida: A druida nagyon impozáns ember, Bul-Kathos-szal, a nagy barbár királlyal és őssel is közvetlen kapcsolata van. Akik már hallottak egyáltalán e varázslóról, tudhatják, hogy alakot váltani biztosan fog. Skill-jei 3 részre oszthatók: shapeshifting skills, elemental skills, summon skills. Ezeken belül specializálódva (ne adj Isten: ezeket ötvözve bár ez nem ajánlott) fogjuk eldönteni, hogy milyen druidát szeretnénk. Az első az átváltozós: vagy werewolf, vagy werebear (tehát farkas vagy medve) formát vehetünk fel, a hozzájuk tartozó skill-ekkel. A középső egy varázslós skillcsoportot rejt: itt tűz, jég, viharvarázslatokat vethetünk be, tehát a természet elemeiből nyerhetünk pusztító erejű támadásokat. Az utolsó pedig az idézős, melynek keretében különböző támogató, támadó, védelmező kreatúrákat fogunk idézni, hogy harcoljanak az oldalunkon.
Assassin: Az orvgyilkosok a Diablo világában is rejtélyes, titkos szervezet. Azonban itt, a játék jellegéből is kifolyólag, nem lopakodva, tervezgetve fogunk velük haladni... Az assassin itt gyors, halálos gyilkos, melyet a karmok-nak, csapdáinak, illetve az árnyakból nyert segítőinek köszönhet. Mint minden class-nak, neki is 3 skillcsoportja van: martial arts, shadow disciplines, traps. Az elsőben főleg közelharcot támogató képességekkel ismerkedhetünk meg, melyek az orvgyilkos speciális fegyveréhez, a két karomhoz kötődnek. A másodikban az árnyakat hívja segítségül, melyek közt megtaláljuk a claw mastery-t, mely a speciális karmokban való jártasságát fejleszti, illetve a shadow master, mely egy árnyharcost idéz meg. A harmadik a csapdák skillcsoportja. Itt értelemszerűen csapdákat fogunk állítani az ellenfeleknek, melyek közt találhatunk mind tűz, mind villám sebzést például.
Act V
Quest I: Siege on Harrogath
Miután beszéltünk Deckard Cain-nel, és a város többilakosával, Larzuk adja majd az első küldetést. Ugyebár Harrogath ostrom alatt van, katapultok bombázzák a várost, különféle sebzésekkel. Feladatunk az lesz, hogy megtörjük az ostromot, mégpedig a csapatok vezetőjének likvidálásával (Shenk, the Overseer a neve). Tehát hiába romboljuk le az összes katapultot, attól még nem törik meg a siege, a vezért is ki kell nyírnunk. Nem nehéz feladat, szaladjunk előre az első területen (Bloody Foothills), majd kb. a 3/4-énél ott lesz, körülvéve Minionokkal (vigyázat, a suicide fajtájuk robban is!), Mauler-ekkel. Egy Diablo-t legyűrt karakternek ez nem szabad, hogy problémát jelentsen (normal-on semmiképp), tehát üssük-vágjuk a démont, majd nézzük végig a tűzijátékot, ami utána következik. Igazából itt a Mauler-ek és a Suicide Minion-ok szorongathatnak meg (a Mauler csápjaival megcsiklandozhat minket, illetve a Suicide Minion berobban, ha közelebb ér), érdemes kicsit kerülni, futkározni közelharci karakterek esetén. Miután készen vagyunk, érdemes átfutni a Frigid Highlands területre, ahol nem sokkal odébb lesz egy Waypoint, amivel könnyedén visszajuthatunk Harrogath-ba (itt az Imp-ekkel, és az erősebb Minionokkal kell vigyázni). Larzuk ezután lehetővé teszi nekünk, hogy foglalatokat (socket) rakjunk egy nem socket-es fegyverre, cuccra. Érdemes átgondolni, mire, mit rakunk, főleg, hogy később kapunk értékes rúnaszavakat.
Quest II: Rescue on Mount Arreat
Miután sikeresen megtörtük az ostromot, Qual-Kehk, a vezér,
megdicsér minket, majd rögtön rátér a lényegre, ami miatt beszélni akart
velünk: a Frigid Highlands nevű területen barbár harcosokat ejtettek foglyul. A
feladat adott: szabadítsuk ki őket (hogy mennyit, az a Quest-nél le van írva).
Ha aktiváltuk a Waypoint-ot, menjünk vissza a Frigid Highlands-re, ha nem...
akkor sprinteljünk ismét át a Bloody Foothills-en. Ismét könnyű feladat, csupán
a minimap-et kell figyelnünk: fehér, kis ketrecre emlékeztető objektumokat
keressünk rajta, főleg a romos erődítmények környékén. Itt intenzív Imp, és
Siege Beast támadásra számítsunk. Ezek főleg azzal tudnak megszorítani, hogy
pl. az Imp felül a Beast hátára, s ilyenkor lángszóróként működve, bivalyerős
kompániaként könnyedén lenyomhatnak, ha 2-3 ilyen körbevesz. Ha eddig nem tettük,
valamilyen cuccal nyomjuk fel a Fire Resist-ünket (tűzellenállás), hasznos
lesz. Mikor elértünk egy börtönt, egyszerűen verjük szét a bejáratot, majd
megnyílik a Town Portal, s a bajtársak már meg is menekültek. 3-4 ilyen
biztosan lesz, érdemes a területett felfedezni. Peremvidéken nem nagyon vannak
ilyenek, inkább a terület közepén keresgéljünk. (De mivel a játék random
térképekkel dolgozik, ezért biztos helyüket nem tudjuk.) Jutalmunkat Qual-Kehk
adja majd (rúnákat kapunk).
Quest III: Prison of Ice
A küldetést Malah-tól kapjuk majd, a bölcs öregasszonytól, gyógyítótól. Anya, az egyik nemes öreg klánvezér lánya, eltűnt. Utoljára Nihlathak (egy öreg varázsló) társaságában látta Malah, éppen valamin vitatkoztak. Feladatunk az lesz, hogy megtaláljuk Anya-t, a dögös barbár leányzót. Kissé nehezebb feladat lesz, már csak azért is, mert elég eldugott helyen van. A Frigid Highlands-ból menjünk az Arreat Plateau-ra (általában nyugati irányban tűnik fel, de mivel randomizált a játék, ezért bárhol feltűnhet, de a leggyakoribb a nyugati irány; van Waypoint is, keressük meg), itt pedig keressünk egy jeges területet, havas hegyoldallal. Itt találunk egy bejáratott, a Crystalline Passage-be vezet. Innen szintén mehetünk többfelé (Glacial Trail, Frozen River), de nekünk a Frozen River-t kell megtalálnunk. A legbiztosabb, ha felfedezzük az egész Passage-t (ami már azért is előnyös, mert szükségünk lesz a Waypoint-ra, ami majd visszavezet a városba). Itt rendkívül körültekintően haladjunk, mert kemény ellenfelek jönnek majd velünk szembe. A Frozen Horror-okra nagyon figyeljünk: lomhák, de ha sokan jönnek, Arctic Blast-juk lefagyaszt, és ha lecsapnak, akkor gyorsan végünk van. A Succubusok is elég veszélyesek, mert megbabrálják az életerőnket és a mana-t, s ellenünk fordítják varázslatainkat. Érdemes még taktikázni a Blood Lord-okkal is, mert ők Frenzy-t használnak, amivel ha egyszer megcsapnak, belendíti őket, és iszonyatosat sebeznek majd. Az undead-ek, melyek lomhán közelednek, elég gyenge egyéni sebzéssel, megtévesztők. Ugyanis hirtelen neked ugranak, valamint őket nem elég egyszer lecsapni, mivel felkelnek. Tehát velük fokozottan vigyázzunk, főleg nagy tömegben! Ja, és a legrosszabb: Stygian Fury. Igaz, könnyen hullnak, de nekromantához hasonló gyengítő átkokkal sújtanak, melyek miatt szintén védtelenebbek leszünk. Egy Blood Lord és egy Stygian Fury áradat pedig itt egyenlő a biztos halállal, közelharcosok számára. Miután ezeken túljutottunk, a Frozen River-nél találkozunk Anya-val. Szabadítsuk ki, majd vissza a városba, lehetőleg a Crystalline Passege-es Waypoint, vagy Town Portal segítségével. Jutalmunkat Malah-nál vehetjük fel.
Quest IV: Betrayal of Harrogath
Quest V: Rite of Passage
baltáit fogja dobálni rád. Talic pajzzsal és egy tűzzel csiholt karddal fog támadni (tehát tűz sebzése van), emellett a barbár legmagasabb skill-jét, a Whirlwind-et használja, ami talán a legnehezebb őssé teszi. Karaktere válogatja, hogy kinek, melyik jelent nagyobb bajt. A gyengébbet érdemes előbb likvidálni mindenképp. Madwac ugyan jó távolról, de közelről már nem annyira. Közelharci karakterek mindenképp őt támadják. Azután jöhet Korlic, aki ugyan kiváló közelharcos, de skilljét igazából csak távolról tudja bevetni (a leap attack egy ugrást jelent az ellenséghez, mely sebzi azt). Végül jöhet Talic. Ha elindul a Whirlwind-del, mindenképp térjünk ki előle, illetve nála jó, ha a tűz ellenállás már magasan van a karakterünkön (Nekromantáknál a tűzgólem öngyilkossá változtatja Talic-et!). Miután végeztünk velük, egyből lépünk egy szintet, tapasztalati pontunk mennyiségétől függetlenül (ezúttal ez a quest reward, vagyis a jutalmunk).
Quest VI: Eve of Destruction
Miután legyőztük az ősöket, lehetőségünk lesz belépni a
Worldstone Keep-be, Baal rejtekhelyére. Már várt minket, hiszen mindent
elrendezett, hogy spirituális védelmezőnk, Tyrael ne tudjon belépni ide. Persze
mi nem ijedünk meg, nyomuljunk csak! Három szinten kell átverekedni magunkat (a
másodikon van egy Waypoint, érdemes megkeresni). Vigyázzunk, mert az ellenfelek
mellett (szinte minden eddigi, keményebb, tiszteletét teszi, plusz egy új: Reziarfg)
Baal néha maga is beköszön, amellett, hogy gúnyosan nevet néha (csápjai a
földből elő-előbukkannak, és megnyaldosnak minket). Miután elértük a 3. szint
végét, a Throne of Destruction-be kell belépnünk. Kemény lesz, a Blood Lord-ok,
Succubusok, Stygian Fury-k változatai fognak ránk támadni. Érdemes körbejárni
az előteret, mert később hasznos menekülési útvonal lesz. Tehát pucoljuk ki!
Majd Baal színe elé járulunk. Igen ám, de őt nem fogjuk tudni még sebezni.
Egyelőre Baal megidézett teremtményeit kell legyilkolnunk. Több hullámra kell
számítanunk, gyakorlatilag az original és a kiegészítő durvább ellenfeleit
idézi meg (pl.: Venom Lord, Council Member), nehézségük sorrendjében. Miután
halljuk a röhögését Baal-nak, iszkoljunk el a teremből, ahol van (legalábbis
közel a kijáratához), mert ha körbevesznek a szörnyek, könnyen meghalunk. A
végső horda a Minions of Destruction lesz, akik nagyon kemény dögök, eggyel
szemben is kevés az esélyünk, de itt legalább egy fél tucat megidéződik.
Érdemes őket elkülöníteni, szétzúzni a csapatot, és külön-külön elbánni velük.
Csaljuk őket az előtérbe, ahonnan érkeztünk, itt könnyedén elszakíthatjuk az
egyes minion-okat a szűk, kanyargós folyosókon.
Miután legyilkoltuk a szörnyeket, Baal megnyitja az átjárót
a Világkőhöz. Menjünk utána. Annyira nem lesz kemény ellenfél, mint gondolnánk,
persze, ha csak vaddisznó módjára nekirohanunk, okozhat kellemetlen
meglepetéseket. Amire figyelnünk kell, azok a csápjai, illetve az, hogy
megkettőződhet. A csápokat ki kell kerülni, egy-kettőt leverni, amit a
közelünkbe idéz, ez sima ügy lesz (nagyon nem kell velük szórakozni, mert ha
leverünk kettőt, megidéz másik négyet...). Viszont megszívhatjuk, ha a false
Baal-t támadjuk. Ezen kívül szinte minden támadást bevet, amit eddig a
szörnyei: teleportálni tud, átkokat szór (a Succubus átkaihoz hasonlókat) stb.
Ezekre kell jobban figyelnünk, akkor nem lehet baj. A Nova-ja elől térjünk ki,
ha lehet, s ne nagyon fordítsunk neki hátat. Üssük, amíg bírjuk, gyógyítsuk
magunkat potion-ökkel, s ne hagyjuk, hogy beszorítson. Mikor meghalt, élvezzük
a gyönyörű animációt. FONTOS: mikor megnyílik a portal a Destructions End
névvel, ne lépjünk át rajta, ha a tehenes pályát is teljesíteni akarjuk!
The Secret Cow Level
Ugyebár az első részben is terjengett egy legenda egy
humoros pályáról, ahol teheneket lehet mészárolni. Azonban ez ott csak a
hisztéria miatt volt, hogy pezsegjen a légkör. Itt viszont a készítők betettek
egy ilyen pályát tényleg! Megnyitásához sok dolog szükséges, remélhetőleg nem
rontjuk el!
- Először is: végig kell vinnünk a játékot. A kiegészítővel ez azt jelenti, hogy Baal-t meg kell ölnünk. S ekkor ugyanazon a nehézségi szinten vissza kell mennünk a Rogue Camp-be, vagyis az Act I-be.
- Másodszor: Tristram-ban, Act I-ben, van egy test a város északi részén, Writ teste. Itt megtaláljuk a lábát (a rengeteg arany mellett): Writs leg.
- Harmadszor: szükségünk van a Horadric Cube-ra, amit Act II-ben szereztünk (s amivel egyéb recepteket lehet elkészíteni).
- Negyedszer: egy Tome of Town Portal-ra, melyet bármelyik kereskedőnél vehetünk (ez ugye a könyv).
Ha ezek megvannak, akkor rakjuk be őket a Cube-ba, a Rogue
Camp-ben, majd transmute. Ekkor megnyílik egy vörös portal, s máris a Secret
Cow Level-ön vagyunk. Itt hordákban támadó teheneket fogunk megölni. Nem
nehezek, csak vigyázni kell, hogy ne vegyenek körbe, mert akkor nekünk annyi. FONTOS! Ha a Cow King-et nem öljük meg, az adott nehézségi szinten akár
többször is ellátogathatunk a Cow Level-re (ami a poén és egyéb cuccok szerzése
miatt is érdemes). Persze ekkor újból össze kell gyűjtenünk a komponenseket az
adott helyekről.