A vadon szava
A pályán teljesíthető feladatoknak bármilyen sorrendben nekiállhatunk, érdemes viszont először felfedezni a terepet, és eltávolítani a térképet borító fekete foltokat. Erre mérete okán az UAZ a legalkalmasabb: ha tudjuk, pakoljuk fel javítókészlettel a tetőcsomagtartót, így folyamatosan javíthatjuk a vadonban összeszedett sérüléseit, így nem kell mindig visszatérnünk a garázsba emiatt.
Elő a térképpel!
Ha sikerült a terep zömét felderíteni, érdemes előre megtervezni fuvarjainkat, és az F1-gyel előhívható térképen a bal egérgombbal útvonalpontokat lerakni a célállomásig. Normál fokozaton a térképre lerakott waypointok a játéktéren is megjelennek, ám hardcore szimuláció módban már nem (járgányunk helyzetét azonban ekkor is jelzi a térképen a játék, szóval érdemes sűrűn sasolni).
Ez a te sarad!
Sárban elakadni gyerekjáték, és viszonylag sűrűn elő is fordul, kiszabadulni pedig bár nem nehéz, a dagonyának van egy kellemetlen következménye: az abroncsaink fúrta árkok és lyukak egész addig megmaradnak, amíg pályát nem váltunk, ami jelentősen megnehezítheti a későbbi fuvarokat. Legyünk hát óvatosak, vagy keressünk alternatív útvonalakat – utóbbi nagyméretű rönkök esetén különösen ajánlott!
Csak akkor nyomd, ha kell
A Spintiresben a játékidő jelentős részét a sárban elakadva fogjuk tölteni, érdemes hát minél előbb memorizálni a difizár és az összkerékmeghajtás gombjait, az abroncsokkal vájt sárgödörből ugyanis általában csak e két metódussal tudunk kimászni. Ügyeljünk rá, hogy csak akkor kapcsoljuk be őket, amikor kell, mivel a fogyasztás ekkor nő, és kemény talajon haladva károsítják is a hajtásláncot!
Kötelező kötélzet
Amennyiben úgy elakadunk, hogy nem segít a difizár-összkerék kombó sem, kapjuk elő a csörlőt! Kattintsunk a Haladó (Advanced) gombra, kössük össze gépünket a legközelebbi fával vagy járművel, majd nyomjuk le az F gombot a csörlőzéshez. A csörlőnek két üzemmódja van: vontatás esetén a saját vasunkat húzzuk az összekötött fa/jármű felé, gyorsítás esetén pedig a másik járművet csörlőzzük magunk felé.
Ahol a víz az úr
Bár csábító lenne a sáros gépeket a folyóvízben lemosni, a Spintires vad vizei csalókák, könnyen elnyelnek akár egy hatalmas KrAZ-t is, ha rossz helyen próbálunk átgázolni rajtuk. Átkeléskor fontos, hogy a vízben egy pillanatra se álljunk le, különben a motor hamar megadja magát; ha mégis megtörtént a baj, igyekezzünk minél hamarabb kihúzatni magunkat a csörlővel – kössük a kötelet egy közeli fához vagy járműhöz!
Garázsmenet
Lehetünk bármilyen óvatosak, a tajga könyörtelen, járgányunk így elővigyázatos vezetés mellett is könnyen gajra mehet. Amennyiben felborultunk, kifogyott a nafta, vagy víz alá kerültünk, Normál (Casual) módban bármikor visszarakhatjuk az épp aktuális járgányt a felfedezett garázsok valamelyikéhez. Ehhez csak kattintsunk valamely egérrel jelölt garázshoz, majd erősítsük meg a gyorsmentést!