Life Upgrade


A Warrior Withinnel ellentétben itt a hat életerőturbozó összegyűjtése csupán a végjátékot könnyíti meg (több tartalékunk lesz), nincs alternatív befejezés, sem egyéb bónusz-hozadék, de természetesen érdemes a 100%-os végigjátszásra törekedni. 

A lelőhelyek

1. A The Sewers pálya legvégén, miután a herceg visszaváltozott a sötét karakterből normálissá, egy hosszú, kétoldalt fülkeszerű beugrókkal tarkított teremben találjuk magunkat. A terem ajtaját a tőrünkkel működésbe hozható kapcsoló nyitja, kilépve innen balra, egy lefüggönyözött ajtón át (az egyetlen járható út) juthatunk az első életnövelő kúthoz.

2. A The Lower City Rooftops pálya végén, miután lejutottunk a háztetőkről, egy olyan zsákutcához érünk, amelynél két „késes kapaszkodót” láthatunk egymás felett. A felsőről falon futással (szintén a tőrünket használva) aktivizálható egy kapcsoló, amely két ajtót nyit egyszerre. A közelebbi a történet szálát követve az Aréna felé visz, a hátunk mögötti pedig a második life upgrade-hez.

3. The Temple. Miután követjük Visiert, és sötét hercegből visszavedlünk, egy zárt, kör alakú helységben piszkálhatjuk meg a gátat, amely leereszti a helyiségben a vizet. Ezután elindulunk felfelé a csonkán meredő oszlopra falon futással felugorva, de félúton, a négy széles rúdnál, egy zászlóval úgy-ahogy takart bejáratot kell látnunk. Ez vezet a harmadik kúthoz.

4. The Canal. Rögtön a mentési pontnál, a falikúttól jobbra található egy szűk, törpékre méretezett bejárat. Az üreg a következő life upgrade-hez vezet.

5. The Palace Entrance. A feladat itt az, hogy a liftet feljutassuk a függőkertekhez. Amikor a második elforgatható kapcsolóhoz érünk (ahol a két lenge ruhás pengevirtuóz hölgyet kaszaboljuk szét), forduljunk a lift felé. Három, egymás fölött elhelyezkedő késbeakasztós foglalatot láthatunk. Ugrás át, a tőrrel megkapaszkodik, majd eggyel feljebb ugrás, szintén tőrrel megkapaszkodik, és ez még egyszer. Itt időlassítás, ugrás hátra, a falról elrugaszkodva nekiugrani a kapcsolónak, lepottyanni, majd zuhanás közben az előbbi lyukak valamelyikében tőrrel megkapaszkodni. A középső lyuktól lefelé dobhatunk egy hátast, így visszakerülünk az elforgatható kapcsolóhoz, és az immár nyitott ajtóhoz, ami az ötös számú life upgrade bejárata.

6. The Middle Tower. Miután a liftekkel feljuttattuk a legfelső szintre a követ, aktivizálva ezzel az egyik kötélen függő kabint, elindulhatunk a falon felfelé. Amikor pontosan a liftek fölé érünk, megjelenik a bal alsó sarokban a Landscape ikon. Kapcsoljuk át a kamerát, és jól látható, hogy a fa platform alatt (amelyen épp állunk) egy bejárat van. A platform külső, középső részén függeszkedjünk le, essünk rá a gerendára, és irány az utolsó kút.


Logikai feladványok


The Structure's Mind

A kertben lévő három mozgatható platform össze van kapcsolva egy mechanizmussal, amely a hiányzó hidat pozícióba emeli. Mindhárom platformot a plafonig kell felemelni, hogy működésbe hozzuk a szerkezetet. A fűrészkorongos csapdák felőli ajtótól nézve a legközelebbi lift-platform legyen az egyes, a középső a kettes, és a legtávolabbi a hármas.

A helyes műveletsor: hármas FEL, egyes FEL, egyes FEL, hármas LE, kettes FEL, hármas FEL, hármas FEL, kettes LE, egyes LE, kettes FEL, kettes FEL, egyes FEL.

The Royal Workshop

A pályán a herceg édesapjának monumentális szobrával kell kitörnünk az átellenes oldali kaput. A két mechanizmushoz a szobor botján felmászva indulhatunk el. A forgatható karok az irányváltók, a tőrrel működtethető kapcsolók pedig a szobor mozgatói. Sorrendben a műveletek: ELŐRE, forgatás az óramutatóval megegyező irányba (továbbiakban FO), FO, ELŐRE, ELŐRE, FO, HÁTRA, FO, ELŐRE, FO, ELŐRE, forgatás az óramutatóval ellentétes irányba, ELŐRE.


Főellenségek


Klompa – The Arena

Az első kemény kihívás, ellenfelünk különös ismertetőjegye a hiányzó alsó állkapocs és a full metál alsónemű. Amint meglátjuk, iszkiri, körbe az aréna falai mentén. Két helyet is találhatunk, ahol falmászó technikánk kiteljesedhet (mindkettő egyértelmű bemélyedés, fából ácsolt feljárókkal). Jó ritmusban mászva (értsd: szinte megszakítás nélkül) kell felérnünk, bármelyik oldalon is próbálkozunk. Fenn gerenda nyúlik az óriás felé; másszunk ki, ugorjunk vagy bökjünk a speedkillre, aztán három szúrás jön: vállba, mancsba, szembe. A másik oldalon is jussunk fel a gerendáig, speedkill, három döfés. A megvakult bestiának hátulról kaszáljuk el a lábait, ha térdre rogy, hercegünk felugrik a hátára, és beadja neki az utolsó adag speedkillt.

Mahasti – The Brothel

Lila ruhás nőstény, feltűnően hasonlít a második rész Shahdee-jére. Amint összecsapunk vele, helyezkedjünk védekező állásba, vagy oldalra gurulásokkal térjünk ki, és várjuk meg a támadó mozdulatok végét, majd csépeljük meg. Ezt ismételgetve hamarosan menekülőre fogja a dolgot a bestia. Üldözzük! Itt már a sötét énünkkel loholunk, és egy belső sugallat hatására, amint elérnénk a megfelelő platformot, kapcsoljuk be az időlassítást, így a némber nem tud elfutni, és mi néhányszor a nyakába csördíthetünk a lánccal. Ezt ismételgetve eljutunk a végső összecsapáshoz, ami gyakorlatilag a Dagger attack gomb szélvészgyors nyomogatására épül. A két harcos összeakaszkodik, és ha elég gyorsan ütjük-verjük a szerencsétlen billentyűt, Mahastinak annyi.

Vine Brute – The City Gardens

ő egy mohával benőtt gólem, a fent nevezett pályán találjuk egy kör alakú arénában. Kivégzése egyszerű: a két lába között bukfencezzünk át, hátulról kaszaboljuk szét a lábait, majd amikor fél térdre rogy, ugorjunk fel a hátára, és vigyünk be neki egy speedkillt. A dolog neheze most jön. A gólem fejébe akasztott tőrrel hercegünk irányítani tudja a monstrumot, de ha ezt elfelejtenénk, a dög lefejeli a falat, hátraesik, mi pedig palacsintaként végezzük. A bal és jobb gombokkal a kapukat célozzuk be mint főirányt, majd át a gyors fordulókkal tarkított utcákon.

Axe and Sword – The Kings Road

A második fogathajtásos pálya végén eme két úriember prezentál némi gladiátorharcot egy tűzkörben. A baltást felejtsük el, és agresszívan támadjunk a kardosra. Néhány csapás után a baltás nekiveselkedik, és hátulról csapna agyon – ilyenkor simán guruljunk odébb. A bárd beszorul a földbe, és mi vidáman csépelhetjük az első speedkillt jelző „fodrozódásig”. Vigyük be a szurikat, majd újra szálljunk rá a kardosra, ekkor ismét lesújt hátulról a favágó; guruljunk el, csépeljük, speedkill akrobatika, és vége.

The Visier – The Terrace

Lassan elkezdhetjük dúdolni az „Ez a harc lesz a végső”-t mert máris itt áll (illetve lebeg) előttünk a főgonosz. Aranyló aurája, angyal/denevér kombó fizimiskája vészjóslóan tornyosul fölénk. Miután a belépő anim lezajlott, egyből essünk neki. Két-három döfés a potrohára, és már fel is száll. Eben a pillanatban rohanjunk az aréna átellenes oldalára, mert egy oszlopot szándékozik hozzánk vágni, amit csak itt tudunk ügyes kikerülő manőverekkel elhárítani. Újra leszáll a földre, jöhet előbb említett koreográfia, de itt már kettő, majd utolsó alkalommal, három oszloppal próbálja elkenni a szánk. Miután a három akadályt sikeresen vettük, Visier begorombul és szétbontja a terasz felső részét. A terasz közepén állunk mi, koncentrikus körökben szikladarabok keringenek körülöttünk, az ellen pedig az árkádsor alatt, a hűvösből köpköd ránk homokgömböket. Habozás nélkül szlalomozzunk át a kövek között a Visier háta mögötti oszlophoz. Itt falon futás az oszlopon, rögtön utána speedkill, és szinte azonnal villan is a tőr. Ha mindhárom döfést időben bevisszünk, az egyik szárnyát már le is faragtuk. A bestiára még kétszer kell felmásznunk ezzel a módszerrel. Ha a másik szárnyat is lekaptuk, illetve harmadjára a mellkasába vágtuk a pengét, Visier felreppen tízemeletnyi magasságba, és továbbra is homoklabdákat köpköd felénk. A terasz darabjai átrendeződnek, fussunk ahhoz az oszlophoz, amelyik mellett egy nagy kőtömb lebeg. Falon futás az oszlopon, ugrás, és innen szinte folyamatosan haladva, hol a terasz megmaradt részén futva, hol rudakon csimpaszkodva kell egyre feljebb jutnunk. A haladási irány teljesen nyilvánvaló, az egyetlen nehezítő körülményt a semmiből érkező homoklabdák jelentik. Érdemes nagyobb ugrások előtt bevállalni egy-egy találatot, mert keveset sebeznek, de ha a levegőben találnak el, zuhanás jön. Ha felértük Visierrel egy szintre, már csak egy szép időlassítás jön, és az utolsó speedkill.


Easter egg


A Sound Team apró meglepetését hallhatjuk, ha a The Fortress pályán, amikor a sötét herceg működésbe hozza tőrével a kaput nyitó kapcsolót, felmászunk a kapcsolótól jobbra lévő, a teraszt tartó – hozzánk közelebb eső – oszlopra.