Life Upgrade
A Warrior Withinnel ellentétben itt a hat életerőturbozó összegyűjtése csupán a végjátékot könnyíti meg (több tartalékunk lesz), nincs alternatív befejezés, sem egyéb bónusz-hozadék, de természetesen érdemes a 100%-os végigjátszásra törekedni.
A lelőhelyek
1. A The Sewers pálya legvégén, miután a
herceg visszaváltozott a sötét karakterből normálissá, egy hosszú, kétoldalt
fülkeszerű beugrókkal tarkított teremben találjuk magunkat. A terem ajtaját a
tőrünkkel működésbe hozható kapcsoló nyitja, kilépve innen balra, egy
lefüggönyözött ajtón át (az egyetlen járható út) juthatunk az első életnövelő
kúthoz.
2. A The Lower City Rooftops pálya
végén, miután lejutottunk a háztetőkről, egy olyan zsákutcához érünk, amelynél
két késes kapaszkodót láthatunk egymás felett. A felsőről falon futással
(szintén a tőrünket használva) aktivizálható egy kapcsoló, amely két ajtót nyit
egyszerre. A közelebbi a történet szálát követve az Aréna felé visz, a hátunk
mögötti pedig a második life upgrade-hez.
3. The Temple. Miután követjük Visiert,
és sötét hercegből visszavedlünk, egy zárt, kör alakú helységben piszkálhatjuk
meg a gátat, amely leereszti a helyiségben a vizet. Ezután elindulunk felfelé a
csonkán meredő oszlopra falon futással felugorva, de félúton, a négy széles
rúdnál, egy zászlóval úgy-ahogy takart bejáratot kell látnunk. Ez vezet a
harmadik kúthoz.
4. The Canal. Rögtön a mentési pontnál,
a falikúttól jobbra található egy szűk, törpékre méretezett bejárat. Az üreg a
következő life upgrade-hez vezet.
5. The Palace Entrance. A feladat itt az, hogy a liftet feljutassuk a függőkertekhez. Amikor a második elforgatható kapcsolóhoz érünk (ahol a két lenge ruhás pengevirtuóz hölgyet kaszaboljuk szét), forduljunk a lift felé. Három, egymás fölött elhelyezkedő késbeakasztós foglalatot láthatunk. Ugrás át, a tőrrel megkapaszkodik, majd eggyel feljebb ugrás, szintén tőrrel megkapaszkodik, és ez még egyszer. Itt időlassítás, ugrás hátra, a falról elrugaszkodva nekiugrani a kapcsolónak, lepottyanni, majd zuhanás közben az előbbi lyukak valamelyikében tőrrel megkapaszkodni. A középső lyuktól lefelé dobhatunk egy hátast, így visszakerülünk az elforgatható kapcsolóhoz, és az immár nyitott ajtóhoz, ami az ötös számú life upgrade bejárata.
6. The Middle Tower. Miután a liftekkel feljuttattuk a legfelső szintre a követ, aktivizálva ezzel az egyik kötélen függő kabint, elindulhatunk a falon felfelé. Amikor pontosan a liftek fölé érünk, megjelenik a bal alsó sarokban a Landscape ikon. Kapcsoljuk át a kamerát, és jól látható, hogy a fa platform alatt (amelyen épp állunk) egy bejárat van. A platform külső, középső részén függeszkedjünk le, essünk rá a gerendára, és irány az utolsó kút.
Logikai feladványok
The Structure's Mind
A kertben lévő három mozgatható platform össze van kapcsolva egy mechanizmussal, amely a hiányzó hidat pozícióba emeli. Mindhárom platformot a plafonig kell felemelni, hogy működésbe hozzuk a szerkezetet. A fűrészkorongos csapdák felőli ajtótól nézve a legközelebbi lift-platform legyen az egyes, a középső a kettes, és a legtávolabbi a hármas.
A helyes műveletsor: hármas FEL, egyes FEL, egyes FEL, hármas LE, kettes FEL, hármas FEL, hármas FEL, kettes LE, egyes LE, kettes FEL, kettes FEL, egyes FEL.
The Royal Workshop
A pályán a herceg édesapjának monumentális szobrával kell kitörnünk az átellenes oldali kaput. A két mechanizmushoz a szobor botján felmászva indulhatunk el. A forgatható karok az irányváltók, a tőrrel működtethető kapcsolók pedig a szobor mozgatói. Sorrendben a műveletek: ELŐRE, forgatás az óramutatóval megegyező irányba (továbbiakban FO), FO, ELŐRE, ELŐRE, FO, HÁTRA, FO, ELŐRE, FO, ELŐRE, forgatás az óramutatóval ellentétes irányba, ELŐRE.
Főellenségek
Klompa The Arena
Az első kemény kihívás, ellenfelünk
különös ismertetőjegye a hiányzó alsó állkapocs és a full metál alsónemű.
Amint meglátjuk, iszkiri, körbe az aréna falai mentén. Két helyet is
találhatunk, ahol falmászó technikánk kiteljesedhet (mindkettő egyértelmű
bemélyedés, fából ácsolt feljárókkal). Jó ritmusban mászva (értsd: szinte
megszakítás nélkül) kell felérnünk, bármelyik oldalon is próbálkozunk. Fenn
gerenda nyúlik az óriás felé; másszunk ki, ugorjunk vagy bökjünk a speedkillre,
aztán három szúrás jön: vállba, mancsba, szembe. A másik oldalon is jussunk fel
a gerendáig, speedkill, három döfés. A megvakult bestiának hátulról kaszáljuk
el a lábait, ha térdre rogy, hercegünk felugrik a hátára, és beadja neki az
utolsó adag speedkillt.
Mahasti The Brothel
Lila ruhás nőstény, feltűnően hasonlít a második rész Shahdee-jére. Amint összecsapunk vele, helyezkedjünk védekező állásba, vagy oldalra gurulásokkal térjünk ki, és várjuk meg a támadó mozdulatok végét, majd csépeljük meg. Ezt ismételgetve hamarosan menekülőre fogja a dolgot a bestia. Üldözzük! Itt már a sötét énünkkel loholunk, és egy belső sugallat hatására, amint elérnénk a megfelelő platformot, kapcsoljuk be az időlassítást, így a némber nem tud elfutni, és mi néhányszor a nyakába csördíthetünk a lánccal. Ezt ismételgetve eljutunk a végső összecsapáshoz, ami gyakorlatilag a Dagger attack gomb szélvészgyors nyomogatására épül. A két harcos összeakaszkodik, és ha elég gyorsan ütjük-verjük a szerencsétlen billentyűt, Mahastinak annyi.
Vine Brute The City Gardens
ő egy mohával benőtt gólem, a fent nevezett pályán találjuk egy kör alakú arénában. Kivégzése egyszerű: a két lába között bukfencezzünk át, hátulról kaszaboljuk szét a lábait, majd amikor fél térdre rogy, ugorjunk fel a hátára, és vigyünk be neki egy speedkillt. A dolog neheze most jön. A gólem fejébe akasztott tőrrel hercegünk irányítani tudja a monstrumot, de ha ezt elfelejtenénk, a dög lefejeli a falat, hátraesik, mi pedig palacsintaként végezzük. A bal és jobb gombokkal a kapukat célozzuk be mint főirányt, majd át a gyors fordulókkal tarkított utcákon.
Axe and Sword The Kings Road
A második fogathajtásos pálya végén eme
két úriember prezentál némi gladiátorharcot egy tűzkörben. A baltást felejtsük
el, és agresszívan támadjunk a kardosra. Néhány csapás után a baltás
nekiveselkedik, és hátulról csapna agyon ilyenkor simán guruljunk odébb. A
bárd beszorul a földbe, és mi vidáman csépelhetjük az első speedkillt jelző
fodrozódásig. Vigyük be a szurikat, majd újra szálljunk rá a kardosra, ekkor
ismét lesújt hátulról a favágó; guruljunk el, csépeljük, speedkill akrobatika,
és vége.
The Visier The Terrace
Lassan elkezdhetjük dúdolni az Ez a
harc lesz a végső-t mert máris itt áll (illetve lebeg) előttünk a főgonosz.
Aranyló aurája, angyal/denevér kombó fizimiskája vészjóslóan tornyosul fölénk.
Miután a belépő anim lezajlott, egyből essünk neki. Két-három döfés a
potrohára, és már fel is száll. Eben a pillanatban rohanjunk az aréna átellenes
oldalára, mert egy oszlopot szándékozik hozzánk vágni, amit csak itt tudunk
ügyes kikerülő manőverekkel elhárítani. Újra leszáll a földre, jöhet előbb
említett koreográfia, de itt már kettő, majd utolsó alkalommal, három oszloppal
próbálja elkenni a szánk. Miután a három akadályt sikeresen vettük, Visier
begorombul és szétbontja a terasz felső részét. A terasz közepén állunk mi,
koncentrikus körökben szikladarabok keringenek körülöttünk, az ellen pedig az
árkádsor alatt, a hűvösből köpköd ránk homokgömböket. Habozás nélkül
szlalomozzunk át a kövek között a Visier háta mögötti oszlophoz. Itt falon
futás az oszlopon, rögtön utána speedkill, és szinte azonnal villan is a tőr.
Ha mindhárom döfést időben bevisszünk, az egyik szárnyát már le is faragtuk. A
bestiára még kétszer kell felmásznunk ezzel a módszerrel. Ha a másik szárnyat
is lekaptuk, illetve harmadjára a mellkasába vágtuk a pengét, Visier felreppen
tízemeletnyi magasságba, és továbbra is homoklabdákat köpköd felénk. A terasz
darabjai átrendeződnek, fussunk ahhoz az oszlophoz, amelyik mellett egy nagy
kőtömb lebeg. Falon futás az oszlopon, ugrás, és innen szinte folyamatosan
haladva, hol a terasz megmaradt részén futva, hol rudakon csimpaszkodva kell
egyre feljebb jutnunk. A haladási irány teljesen nyilvánvaló, az egyetlen
nehezítő körülményt a semmiből érkező homoklabdák jelentik. Érdemes nagyobb
ugrások előtt bevállalni egy-egy találatot, mert keveset sebeznek, de ha a
levegőben találnak el, zuhanás jön. Ha felértük Visierrel egy szintre, már csak
egy szép időlassítás jön, és az utolsó speedkill.
Easter egg
A Sound Team apró meglepetését hallhatjuk, ha a The Fortress pályán, amikor a sötét herceg működésbe hozza tőrével a kaput nyitó kapcsolót, felmászunk a kapcsolótól jobbra lévő, a teraszt tartó hozzánk közelebb eső oszlopra.