Heroes of Might and Magic VHeroes of Might and Magic VHeroes of Might and Magic V

A legfontosabb és leghasznosabb skill még mindig a Pathfinding, mint eddig mindig a Heroes-epizódokban. Egyjátékos módban ugyan nem annyira fontos, hogy mennyire gyorsan ér oda a hős valahova, multiban viszont elengedhetetlen és kulcsfontosságú, hogy el tudjon menekülni a hős, ha épp gyengébb, amikor meglátja a másikat – vagy pont fordítva: utol tudjon érni egy gyengébb ellenséges hőst. Arról nem is beszélve, hogy sokkal hamarabb juthat tapasztalati ponthoz és erőforráshoz az a hős, aki több helyet tud meglátogatni egy körben, mint a konkurencia. Érdemes a fajspecifikus tulajdonságokra gyúrni, a mellékelt kis (?) táblázatokban láthatjátok, melyik nép miben erős. Összességében véve a játékegyensúlyt jól eltalálták, a Necropolis és a Dungeon sikerült talán picit erősebbre a többieknél; előbbi a nekromanta képességek miatt (nagyon sokat jelent, hogy ingyen halmozhatja az egységeket), utóbbinál pedig az Empowered Spell képesség, teszi hihetetlen módon erőssé a varázslatokat. A többi fajnál nem ennyire egyértelmű a kihasználható előnyök tárháza, mindegyik inkább a végjátékban érvényesül, amikor már van pénz dögivel. Ilyen például a Haven egység-tréningje, mikor a legsutább paraszt is felfejleszthető mondjuk Inquisitorrá, ami az egyik legjobb egység az egész játékban.

Varázslatokban csak akkor bízzatok, ha a Dungeon seregeit vezetitek, amúgy csak kiegészítő tevékenységként érdemes egyengetni vele a csaták menetét. Fontos tudnotok, hogy harcban mindig nyer – még akkor is, ha gyengébb a serege – aki jobb kezdeményező értéket képes kicsiholni magának. Ha túl közel került az ellenfél erős egysége a lépéshez, nosza dobjatok rá egy jégdarabot (varázslat) és máris bambán lefagyva újra a sor végén kullog, várva és tűrve, hogy közben kilyuggassuk az irháját. Az a hős, aki két-három ilyen lépéssel állandóan alacsony kezdeményező értéken tartja az ellenfelet (továbbá fejleszti a sajátját), mindig nyerő.

Az olyan fákat, amik egy egész szintnyi tapasztalatot adnak ingyen, érdemes hamar elhasználni, ha tudjátok, hogy rövid idő alatt eldől a parti. Ha úgy érzitek, hosszabb menet lesz, hagyjátok meg a huszadik szint utánra a fát, amikor egy szint már sokkal több XP-t jelent „kilóra”, plusz elfogytak az egyéb tapasztalatipont-források a pályán. Ne becsüljétek alá az elsősegély-sátor és a nyílvető gépezet erejét – ha nálatok van, ugyan lassítja a terepen való mozgást (a Pathfinding ezen is segít!), de nagyon jókor jöhet az a plusz pár HP-nyi gyógyítás vagy sebzés.

Ugyan a multiplayer mód még mindig programhibák terhe alatt nyög, a javítópatch megérkeztéig azért tudunk adni néhány tanácsot arról, hogy hogyan lehet elkerülni a deszinkronizációt, és azzal a parti összeomlását.

  • Ne hagyjatok elmenekülni gépi egységeket, azaz mindig csatázzatok a menekülőkkel.
  • Ne támadjatok meg griffek által védett területet, ha a griffek kezdeményező értéke jobb lehet, mint a tiétek (azaz ők kezdenék a csatát).
  • Minél többször kóstolgassátok az ellenfél hősét (minél gyengébbet lehetőleg…), hogy lássátok, elindul-e a csata és minden rendben van-e. Ha igen, jó eséllyel a következő egy-két órában is jó lesz még, aztán lehet újra tesztelni hasonló próbacsatával.
  • Ne vegyetek kettőnél több hőst…

Remélhetőleg az új patch-ek tartalmazzák majd a pályaszerkesztőt, illetve a programban már benne levő, de rejtélyes módon elvileg elő még nem hozható 2vs2 és 3vs3 pályákat is. (Népharag esetén esetleg elárulhatjuk a hackelés titkait, de ez abszolút nem hivatalos, felelősséget nem vállalunk a következményekért!).

Vártípusok és hősök


Academy – Wizard

Alaptulajdonságok:

  • Támadás: 0
  • Védekezés: 0
  • Varázserő: 2
  • Tudás: 3

Egyedi tulajdonság:

  • Artificer: expert fokozatig egyre erősebb lényeket hozhat létre, majd ultimate szinten felezi a lényt idéző varázstárgy árát.


Képzettségek:

  • Magic Bond: Speciális harci tulajdonság, a hős „hozzáköti” magát az ellenfél egyik lényéhez, ezzel dupla sebzést okozva neki minden egyes támadással.
  • Magic Mirror: Minden támadó varázslatnak van némi esélye rá, hogy „mellémenjen” és más lényen landoljon (beleértve az ellenfélnek saját egységeit is).
  • Melt Artifact: Varázstárgyakat lehet „olvasztani”, ami manát regenerál a hősnek.
  • Absolute Wizardy: Minden addig feltalált (ellenfél és saját is!) létező varázslatot megtanít a hősnek.
Specializációk:
  • Artisan: A gremlin lények hatásosabban harcolnak, a hős szintjétől függően.
  • Disrupter: A Disruption Ray sugár erejét növeli, ami a célpontot sebzi is és a védekezés értékét csökkenti, a hős szintjétől függően.
  • Feather Mage: A hős gyorsabban kerül sorra a kezdeményező skálán.
  • Inexhaustible: Automatikusan regenerálódik a mana csata közben is, a hős szintjétől függően.
  • Machinist: A gólemek hatékonyabban harcolnak, a hős szintjétől függően.
  • Master of Elements: Minden alkalommal, mikor meghal egy egységcsoport, játékba lép pár elementál (nagyon erős képzettség!).
  • Mentor: A Magik és Arch Magik hatékonyabban harcolnak, a hős szintjétől függően.
  • Radiant: A Magic Mirror tulajdonságot erősíti oly módon, hogy nagyobb eséllyel landol az ellenség támadó varázslata saját egységen.
  • Weilder of Fire: A tűz alapú varázslatok erejét növeli.

Dungeon – Warlock

Alaptulajdonságok:

  • Támadás: 1
  • Védekezés: 0
  • Varázserő: 3
  • Tudás: 1 

Egyedi tulajdonság:

  • Invocation: Szinttől függő mértékben csökkenti, illetve megszünteti a mágiaimmunitást és a mágikus védelmet az ellenséges egységeken.

Képzettségek:

  • Dark Ritual: Teljes manaregeneráció a nap elejétől számítva.
  • Elemental Vision: A hős látja, hogy melyik lény milyen mágiaiskolára érzékeny.
  • Empowered Spells: Minden támadó varázslat 50%-kal többet sebez. (Nagyon erős!) 
  • Absolute Chains: Dupla sebzést ad az elementál-támadásoknak.

Specializációk:

  • Dark Acolyte: A hős több manát tud felhalmozni, mint a szintje szerint képes lenne.
  • Evasive: Egységeink ellenállóbbak lesznek a távolsági támadásokra.
  • Lizard Breeder: A Raider lények speciális támadása többet sebez.
  • Witch Salvo: A Shadow Witch-ek és Matronok nagyobb eséllyel lőhetnek egyet ingyen.
  • Poisoner: Az ellenfél egységei a hős szintjétől függő eséllyel eleve mérgezetten érkeznek a harctérre.
  • Power Bargain: Az Empowered Spells segítségeként kevesebb manába kerülnek a varázslatok.
  • Prudent: Az ellenfél egységei rosszabb kezdeményező értékkel lépnek játékba.
  • Savage: A Scoutok és Assassinok hatékonyabbak.
  • Seducer: A Witchek és Shadow Witchek hatékonyabbak. 
  • Slaveholder: A minotauruszok és Minotaur Kingek hatékonyabbak.

Haven – Knight

Alaptulajdonságok:

  • Támadás: 1
  • Védekezés: 2
  • Varázserő: 1
  • Tudás: 1

Egyedi tulajdonság:

  • Training: Lehetőséget ad arra, hogy gyengébb egységekből magasabb szintűeket képezzen a hős (Basic fokozat felett szükséges a városban a Training Grounds épület ehhez), továbbá nagyobb sebzést visznek be válaszcsapásként a Haven egységek (a bónusz 5%-ról indul, Ultimate szinten 25%-ig emelkedik).

Képzettségek:

  • Expert Trainer: A hősnek a városban kell lennie a tréning idején, így 10%-kal olcsóbban fejleszthet egységet.
  • Retaliation Strike: Egy egység halálakor a hős berohan és akkor is odaüt egyet, ha épp nem lenne lehetősége támadni.
  • Prayer: Bónusz morál (+1), kezdeményezés (+10%), támadás (+1) és védekezés (+1) a csapatnak.
  • Absolute Charge: Tripla sebzés rohamkor.

Specializációk:

  • Archer Commander: +1 támadás és védekezés minden Marskman és Archer egységnek, a hős minden három szintje után.
  • Artillery Commander: A balliszta +1 támadás értéket kap a hős minden szintjével, a katapult pedig 2% találati esélyt.
  • Expediter: 2%-al nő a Haste varázslat sebességnövelő bónusza.
  • Griffon Commander: A Battle Dive hatóereje és sebessége 2%-al növekszik minden hős-szinttel, továbbá nem csak az Imperial Griffinek lesznek képesek erre a manőverre, de a „simák” is; emellett jár még +1 támadás és védekezés a griffeknek minden harmadik szintlépés után.
  • Infantry Commander: Minden Footman és Swordsman +1 védekezést és támadást kap három hős-szintenként.
  • Cavalry Commander: A Holy Charge képesség erősebbé válik, továbbá roham-bónuszt ad a Paladin egységeknek.
  • Conscript Commander: Minden Peasant és Militia védekezési támadási bónuszt kap, továbbá több aranyat is termelnek a Tax Payer tulajdonsággal.
  • Suzerain: 2%-kal olcsóbban vásárolhat a hős városban, továbbá napi 250 pénzt hoz a kasszának.
  • Wanderer: Szintenként 2%-al nő a hős lépéstávolsága.
  • White Knight: Minden fehér mágia olcsóbb lesz 1 ponttal, továbbá a Prayer tulajdonság erősebbé válik.

 

Inferno – Demon Lord

Alaptulajdonságok:

  • Támadás: 2
  • Védekezés: 0
  • Varázserő: 1
  • Tudás: 2

Egyedi tulajdonság:

  • Gating: Lényeink képesek erősítést hívni a csatába (csatánként egyszer); ezek a plusz lények (Basic szinten a „hívók” mennyiségének 25%-a, ami Ultimate fokozatra 40%-ig emelkedik) a harc végén eltűnnek. Basic szinten az Imp és a Daemon kapja meg ezt a képességet, Advanceden a Hell Hound és a Succubus, Experten a Devil és az Arch Devil, végül Ultimate-en az összes Inferno lény.

Képzettségek:

  • Consume Corpse: Az elesett tetemekből manát nyerünk.
  • Demonic Fire: 30% esélyt kapunk arra, hogy minden támadásnál tűz-sérülést okozzon az összes egységünk (manába kerül, ha sikerül).
  • Demonic Strike: Speciális támadás, ami akkor következik be, ha a célpont egység bármit tesz egy körön belül, míg aktív a varázslat. Ha nem mozdul, nem aktiválódik a varázslat, ha igen, jön a pofon.
  • Absolute Gating: Az erősítés hívása azonnal megtörténik.

Specializációk:

  • Beater: A hős lépéstávolsága 5%-kal plusz szintenként még 1%-kal nő, a teleport varázslat pedig feleannyiba kerül.
  • Bombardier: Minden harceszköz (nem lény!) 20% (plusz hős-szintenként még 3%) bónusz HP-t kap.
  • Breeder: Minden Hell Hounds és Cerberi +1 támadást és védekezést a hős minden szintje után.
  • Flagbearer of Darkness: Minden lény szerencséje eggyel nő, a Tactics varázslatot pedig nem használhatja az ellenfél.
  • Furious: Minden egység kezdeményezési értéke 2%-kal nő a hős minden szintje után.
  • Hypnotist: Két körrel tovább tart a Hypnotize és Forgetfulness varázslat.
  • Impregnable: Minden lény 5% varázslat-ellenállást kap, plusz még 1%-ot minden szintlépéskor.
  • Temptress: A Succubi és az Infernal Succubi a hős minden harmadik szintlépésekor kap +1 támadás és védekezés értéket.

 

Necropolis – Necromancer

 
Alaptulajdonságok:

  • Támadás: 0
  • Védekezés: 1
  • Varázserő: 3
  • Tudás: 1

Egyedi tulajdonság:

  • Necromancy: Az elesett egységek egy részét (Basic szinten 10%, ami Ultimate-en 40%-ig emelkedik) a harc végén megkapjuk csontvázként.

Képzettségek:

  • Death Scream: -1 morál és -10% kezdeményezés minden ellenséges egységnek.
  • No Rest for the Wicked: Csata után a hős képes feltámasztani néhányat az elesett egységeiből.
  • Raise Archers: Skeletonok helyett Skeleton Archert támaszt fel csata után a nekromanta.
  • Absolute Fear: Az ellenség morálja -6-os módosítót szenved el. 

Specializációk:

  • Dark Emissary: A Death Scream hatása nő.
  • Empiric: Az elsősegély sátor 5 HP-val többet gyógyít körönként (ez az érték a hős szintlépéseivel tovább nő).
  • Heir of Undeath: Minden semleges élőhalott sereg fele létszámmal automatikusan beáll a seregünkbe.
  • Maledictor: A Curse varázslat nem csak gyengít, de csökkenti a célpont manáját is a hős szintjétől függően.
  • Mind Cleaner: Az ellenség minden varázslata kap némi esélyt, hogy blokkoljuk, és az egész csata időtartamára használhatatlanná tegyük. Az esély nő a hős szintjével, de csökken a blokkolandó varázslat erejével párhuzamosan.
  • Reanimator: A Reanimate tulajdonság erősödik, minden harmadik szinten eggyel nő a „visszahozható” egységek száma.
  • Soulhunter: Minden elesett egység után megjelenhet néhány Wight a csatatéren (maximum mennyiségük a hős szintje, de nem lehet több, mint az elesett egységek száma).
  • Vampire Princess: +1 védekezés és támadás a Vampire és Vampire Lord egységeknek minden harmadik hős-szinten.
  • Zombie Leader: +1 védekezés és támadás a Walking Dead és Zombie egységeknek minden harmadik hős-szinten.

 

Sylvan – Ranger

Alaptulajdonságok:

  • Támadás: 0
  • Védekezés: 2
  • Varázserő: 1
  • Tudás: 2

Egyedi tulajdonság:

  • Avenger: A hős választhat egy (ez későbbi szinteken egészen négyig nő) lényt az ellenfél populációjából, melyre egyre növekvő eséllyel dupla sebzést visznek be az egységei. Ahhoz, hogy megnevezhesse az ellenfél egységét, kettő darabot meg kell ölnie előtte belőle.

Képzettségek:

  • Imbue Arrow: Támadó tulajdonsággal ruházhatja fel az íjászait a hős, amik célba találáskor plusz sebzést okoznak (ez manába kerül!).
  • Multishot: A Ranger háromszoros sebzést visz be a kiválasztott ellenfél-listában szereplő lényekre.
  • Snipe Dead: A Ranger háromszoros sebzést visz be bármelyik ellenfélnek, továbbá ha a célpont a választott ellenfelek listájában szerepel, minimum egyet mindig megöl az ellenséges lényekből.
  • Absolute Luck: Mindenképpen aktív szerencsével támadnak az egységek.

Specializációk:

  • Blade Master: Minden Blade Juggler és War Dancer +1 támadást és védekezést kap, a hős minden harmadik szintje után.
  • Call of the Wasp: A Haste varázslat hatása 2%-al nő minden hős-szinttel.
  • Elven Fury: A hős minden szintje után 2%-kal nő a lények kezdeményező értéke.
  • Elven Volley: Minden csata elején nyílzápor zúdul az ellenfélre, a sebzés a hős szintjétől függ.
  • Forest Guardian: Minden lényünk a hős minden szintje után 2% sebzésbónuszt kap a kedvenc ellenfelek listájában szereplő lényekre.
  • Hunter: Minden Wood Elf és Grand Elf +1 támadást és védekezést kap a hős minden harmadik szintje után.
  • Talented Warrior: A hős minden szintje után 2% bónuszt kap a csaták utáni tapasztalatipont-osztáskor.
  • Unicorn Trainer: Minden Unicorn és War Unicorn +1 támadást és védekezést kap a hős minden harmadik szintje után.