Harcos? Zúzz!
Ha közelharcost indítasz, a Two-Handed Bashing Weapons a legjobb választás, ennek szintjét mielőbb húzd fel 14-re (a csúszka a jobb oldalon legyen). Célod a Hammer Blow spéci képesség megtanulása, ez a játék egyik legerősebb támadása. Ezen kívül a Body Control és a Willpower is tápolandó, az első fejezet végére minimum 8-ra. Az első városban megvásárolható Neethan Axe pedig kiváló kezdőfegyver.
Íjász? Triplázz!
Az íjász legjobb spéci támadása a Triple Shot (ha meg is mérgezed a vesszőket, eléggé OP), passzívban a Dodge 3, illetve a Master Archer, és persze az íj talentjét húzd fel 16-ra. A 8-as Willpower itt is jó, ha pedig a Warcraftot feltolod 18-ra, a fegyverváltásra nem megy el egy teljes kör, ami az íjásznál életmentő lehet; érdemes az alaptalenteket is behúzni (Streetwise, Survival, Animal Lore).
Mágus? Támogass!
Mágusként buffold embereidet a következőkkel: Move as the Lightning (18), Hawkeye Marksmanship (13), Standfast Catlike (18), Fastness of Body (13), gyógyításra Balm of Healing (13) és Clarum Purum (18), az ellenfélre mehet a Corpofesso Aching Limbs (18) debuff. Extra támadásra jó az Ignifaxius Burst of Flame (8), spécinek Astral Regen I-III, illetve Astral Mastery. A Dodge 2 nála sem butaság...
A csatatér kincsei
A második városban, Wobranban van egy koldus a hídnál. Ha pénzt adsz neki, majd rákérdezel a „battlefield”-re, kapsz egy mellékküldetést, pontosabban egy pályát, ahol egy csapat banditával kell megmérkőznöd. Fontos, hogy mialatt velük harcolsz, egy embered járja körül a kincsesládákat és nyissa ki őket – ha így teszel, a meccs végén rengeteg arany és felszerelés kerül a birtokodba!
Tanuld meg a kezelést!
Sajnos a játék eléggé hamar túllép az oktatásodon, így fontos, hogy megbarátkozz a kezelés furcsaságaival. Mivel a pályákat nem lehet forgatni, nagy barátod lesz az egérgörgő, ezzel ugyanis a kamerát nemcsak emeled, de döntöd is, így jobban beláthatod a terepet. A V gomb is hasznos, ezzel tudod felvillantani az interaktív pontokat. És még valami: F5, gyorsmentés (F9 a visszatöltés). Használd. Sokat.
Azok a nehéz páncélok...
A játék egyik sajátossága, hogy az összfelszerelésbe a viselt holmik is beszámítanak, és ha túlléped a teherbíró képességedet, büntetést kapsz (Encumbrance, -1 parry minden páratlan, -1 dodge, -1 attack minden páros pontra). Kerüld hát a heavy armort (hacsak nem vásárolod meg az Armor Use 3 passzívot harcosodnak). Amúgy az első fejezet végén, Neethában megvehető Lamellar Armor remek választás!
Tervezz előre!
Mindig figyelj oda a képességek alapkövetelményére! Hiába van meg az AP például mágusodnak a Regeneration Masteryre, ha a Charisma értéke 15, ehhez pedig 18 kell. A tippek elején említett Hammer Blow és Triple Shot alapkövetelménye főleg összetett (három attribútumnak is el kell érnie a megfelelő szintet), így fontos, hogy ezeket teljesítsd, mire eljutsz az adott tanítóhoz a harmadik fejezetben.