
Az X3-ban már Kyle fiát, Julian Gardnát alakítjuk (Kyle az 1. rész hőse volt, bár még most is fontos szerepe van, hisz ő az egyetlen "földi"), akinek sok gondot kell megoldania: megakadályozni, hogy egy őrüt pap világméretű katasztrófát okozzon, szembeszállni egy új, ellenséges fajjal, a Khaakkal, rátalálni a Földre, apját felébreszteni a kómából, és összejönni Saya Kho-val...
Fajokról, pénzről, sztoriról
A játékban 5 fő faj van, akikkel barátkozhatunk, vagy épp ellenségekké tehetjük őket: Argon (egykori földiek), Boron, Teladi, Split, Paranid, mind részletesen kidolgozott, gyökerében más-más történelemmel és kinézettel rendelkeznek, valamint 2 ellenséges faj (Xenon, Khaak), és 2 kalózcsoport (sima kalózok, Yaki kalózok). Hajókat, fegyvereket meg minden mást az 5 fő faj bármelyikétől vásárolhatunk, persze csak ha van megfelelő elismertségünk meg pénzünk. És itt is a másik kérdés: hogyan csináljak pénzt?
Egy szó: ahogy akarod (na jó, ez 2 szó volt). Kalózkodhatsz, kereskedhetsz, bányászhatsz, lehetsz zsoldos stb... Szóval van választásod. Kereskedésnél azonban fontos, hogy az árak mindig változnak, hála a valósághű piacmodellnek. Valamint érdemes odafigyelni a kalózokra: okoztak már jó pár kellemetlen percet, amikor kiderült, hogy kilőtték 10 kereskedőmet. A pénzkeresést megkönnyíti egy SETA nevű bigyó, ami a játék idejét gyorsítja fel.
Adódik persze még egy kérdés: mi lesz, ha végigtolom a sztorit? Nos, a válasz: semmi. A játék ugyanúgy folytatódik, az élet megy tovább, a Xenonokat meg még mindig irtani kell - valamint vár 1-2 meglepetés a végén. És persze ott a mérhetetlen sok hajó, amely csak arra vár, hogy megkaparintsd!
Látvány, hang, élményhegyek
Ez az a játék, amit látni kell! Gyönyörű, csodaszép, a legjobb grafika, ami valaha volt. A hanggal és ezzel a grafikával mindig úgy érzed magad, mintha egy sci-fi filmben szerepelnél. Valami eszméletlen látvány berepülni egy sötétebb szektorba, és ott lövöldözni a fegyvereinkkel. A grafikához még hozzáfűzném a teljesen új kezelőfelületet. Az X2-ben megismert interfész nemcsak nehezen irányítható, de ronda is volt, ráadásul az egész képernyőt eltakarta. Itt már hál' istennek az alapmenü a képernyő alján helyezkedik el, félig átlátszó, könnyen kezelhető.
A játékélmény tekintetében újabb kérdés merül fel: most őszintén - volt már olyan cím, amivel egy éven át non-stop játszottál, és nem MMORPG volt? Nos, személy szerint én már kereken egy éve és 3 hónapja tolom, és még mindig nem unom (persze ízlések és pofonok). Sajnos a 2.0.02 patch előtt persze sokat rontottak rajta a bugok (csupán a Gothic 3 múlta fölül ebből a szempontból), valamint a túl rövid sztori. Azonban az univerzum mindig tartogat meglepetéseket...
A végső kérdés
Az utolsó kérdés: lesz-e folytatás? Személy szerint én remélem, lesz. A történet nem fejeződött be, sőt, új lehetőségek nyíltak, így várható (bár nincs bejelentve) egy X4, ezenkívül már régóta tervezik az X-Online elkészítését is.
Azt már látni, hogy az X-sorozat kinőtte Elite-klón múltját, és elkezdte saját útját. Az X3: Reunion egy rendkívül jó játék, hiszen míg az űrszimulátorok 99%-a 2005-ben érte el az X2 szintjét, Egosofték máris föladták a leckét! A többin pedig nem nagyon kellett változtatni, hiszen bátran ki merem jelenteni: az X-sorozat hangulata időtlen.