Nagy az isten állatkertje…
...de hogy milyen magas lesz a kerítése, az már rajtunk múlik. Egészen pontosan 45 különféle állatnak építhetjük meg mindenre kiterjedő otthonát; mi magunk határozhatjuk meg a kifutók méretét, és dönthetünk mindenről, amire az adott állatnak szüksége lehet (ehhez egy nagyon részletes információs panelt kapunk, mely tájékoztat minket a kedvenceink igényeiről, és egy rövid ismertetővel szolgál az adott fajról és annak történetéről). Ha kész vagyunk a kifutókkal, vagy éppen kezdenek anyagi gondjaink támadni, bármikor megnyithatjuk a nagyközönség számára a parkot, ezzel elkezdve a gazdaság fellendítését. Apropó pénz: rengeteg lehetőség van, mellyel kihúzhatjuk a zamatosnál zamatosabb dollárokat az arra tévedő látogatókból: beállíthatjuk az ételek, italok, nyilvános telefonok és még sok-sok minden árát, tarifáját a saját kapzsiságunkhoz igazítva.
Parkigazgatónak lenni jó
Történetről a játékban sajnos nem igazán beszélhetünk, helyette kapunk 20 küldetést (bár ebből öt bevezető a játékba és annak irányításába). Minden egyes megbízatásban parkról parkra segítünk megoldani az ott lévő problémákat, hogy felvirágoztassuk az állatkertet és pozitív irányba billentsük a bevétel-kiadás mérlegét.
Ha letudtuk a húsz missziót (amire elég lesz néhány óra), jöhet a játék gerincét alkotó szabadjáték, húsz különböző pályán, három nehézségi szinten, három éghajlati övezetben, a hideg és havas Alaszkától a mérsékelt övi Európán át egészen a forró Szaharáig. Itt kamatoztathatjuk a kampány során elsajátítottakat, és kötöttségek nélkül húzhatjuk fel álmaink állatkertjét.
A szavanna nesze, a sarkvidék fuvallata
Sajnos elérkeztünk a játék leggyengébb pontjához, a hangokhoz. Mihelyst elindítjuk a játékot, már a menüben észrevehetjük, hogy nem a zenék és hangok vitték el a fejlesztésre szánt összeget -- sőt... Sajnos az állatok, az alkalmazottak és a látogatók is némák -- pedig nagyon hangulatos lenne, ahogy például a park egyik részén a farkasok vonyítanak, míg a másik részén a szarvasok bőgnek. Ehelyett be kell érnünk egy olyan monoton, folyamatosan szóló háttérmuzsikával, hogy a fejem megfájdul, ha csak visszagondolok rá.
Az engedélyeket megkaptuk: kinyithat a park!
A Wildlife Park érdekes játék; egyrészt egy elég jó szimulációval állunk szemben, másrészt a fejlesztők akkora hibát vétettek a hangok kispórolásával, hogy emiatt egy kicsit hiányérzete támad az embernek. Ha azonban ezen felül tudunk emelkedni és belemerülünk a játékba, akkor bizony könnyen magával ragad.
Ha kicsit is szereted a szimulátorokat és érdekelnek az állatok, akkor biztosan jól fogsz vele szórakozni!