Lassan 20 éve fut az őrült ötletekre építő WarioWare-sorozat, mely rendszerint az instant szórakozást és az újító ötleteket kötötte össze. És bár a közismert negatív figura már a platformozós Wario Land-játékokkal is önálló életet és hírnevet kapott, amik ráadásul nem is voltak rosszak, azért valódi egyéniségét csak a 2003-as WarioWare-rel kapta meg, amely Advance és GameCube platformokon indult világhódító útjára. Világhódító, mert a 3-5 másodperces feladatok megoldása eleve nagyszerű élmény, ráadásul sikerült mindezt teljesen őrült stílusba önteni, ami a formák és színek, értelmezhetetlen jelenetek sorát hozta el a videójátékok történetébe. Néha az sem volt egyértelmű, mit kell csinálni, de az ember csak nyomta a gombokat, majd később hadonászott, fújt, hajolgatott, legyen szó bármelyik Nintendo-platformról vagy epizódról.

Újító szándék

Merthogy a sorozat a legtöbb esetben ragaszkodott ahhoz, hogy az aktuális platform különleges képességeit kihasználja, így nem volt elég új mikrojátékokat készíteni, de azokat a géptípushoz is kellett igazítani. És valahol ez a két jellemző tartotta Wario kis kalandjait a Nintendo-fanok látószögében, úgy, hogy bármilyen évet is írjunk, a sokszor kvarcjáték-egyszerűségű kihívásokat sikongatva, élvezettel teljesítsék.

És most, 2021-ben a Get It Together! ugyanezt a célt tűzte ki maga elé, méghozzá nagyjából 200 mikrojátékkal, amik még egy kis keretet is kaptak a sztori képében: itt Wario egy videójáték-fejlesztő cég feje, akinek a legújabb, készülő alkotása magába szívja a teljes csapatot, miközben a program tele van bugokkal, amik hőseink életére törnek. Így a feladat bejárni a világtérkép összes különleges helyszínét, amikhez mindig tartozik olyan szereplő, aki speciális képességeivel a csapat részévé válik. A területek adott számú, teljesítendő feladatai után egy boss is érkezik, ha pedig az is megvan, átvezető, majd újabb terep és karakter érkezik.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Kreativitás nélkül nem megy

Mindezzel nem lenne gond, ha a Switch-epizód bármilyen igazi újdonságot hozna magával. De lényegében a megszokott adagot kapjuk, nulla érdemi fejlődéssel. A sztori lapos, a karakterek egy része bizonyos feladatokra használhatatlan a mozdulatai/támadása miatt, a bossok legtöbbje pedig olyan szinten nélkülözi a kreativitást, hogy az már szinte fáj. A fel-le nyitható hídnál azt hittem, kikapcsolom a gépet. Nem mellesleg vannak ismétlődő ötletek, hogy valamivel vizet juttassunk valahova, esetleg valamivel állítsunk meg valamit (mozgó objektumot, támadást és a többi), ezek a receptek pedig újra és újra visszatérnek, hogy a sztori végét már lényegében csak a korábbi feladatok mixei alkossák. És ez nagyon fájó egy olyan sorozatnál, ami mindig a kreativitásáról és az őrült ötleteiről volt híres.

Jó, az őrületet annyira nem kell félteni, mert azért most is kapunk egy rakás nagyszerű mikrojátékot, ami feledteti a Get It Together! legfőbb hibáit, ráadásul, ahogy a cím is sugallja, van itt közös móka (bár ez is egyszerű módon megoldva, plusz extra játékokkal, amik pláne nem túl ötletesek vagy izgalmasak), sőt még kihívásokat is teljesíthetünk. Az online/offline rekorddöntögetés mindig élvezetes, emellett pedig vannak területek, amiknél egy rajongó a tíz ujját megnyalja (igen, a Nintendo-univerzum már csak a kikacsintások miatt is kedvenc). Kár, hogy emellé nem jutott semmi egetrengető ötlet, semmi érdemi kreativitás. Mármint, nem sok, mert persze azt a pár száz mikrojátékot is meg kellett tölteni ötletekkel. És hogy mire elég néhány másodperc? Nos, nem sok mindenre. Mert bár ennyi idő is elég ahhoz, hogy a világunk a feje tetejére álljon, illetve ennyi is elég ahhoz, hogy elbukjunk, de ahhoz nem, hogy a WarioWare minden kihívását egyből megfejtsük, esetleg a rosszabb szinteket elunjuk. És ezért ajánlható a sorozat, így a legújabb része is mind a mai napig. Azonban két év múlva, ha jubilálunk, jó lenne egy újabb epizód, ami maximálisan méltó a sorozat hírnevéhez és elhozza a kreatív-katarzist a rajongóknak.