Változatok egy témára
Come! Work in Germany…
A hivatalos honlap International Journal szekciójában korabeli újság-imitációkon komplett képet kaphatunk a Turning Point mögé megálmodott világról. A történelmi menetrend, a nácik agresszív terjeszkedő politikája, a lengyelek lerohanása, a villámháború nyugaton tulajdonképpen a dunkirki katasztrófáig az ismert sínen halad. Ám Dunkirk következménye ebben a világban már az, hogy Neville Chamberlain brit miniszterelnök kapitulál az inváziós erők előtt. A nácik így szabadon nyomulhatnak kelet felé, és ’41-ben elesik az utolsó szovjet erőd, Sztálingrád. A közel-keleti német olajjal pedig Japán megkerülheti az USA embargóját, és ázsiai pozícióját megerősítve egyeduralkodóvá válik a térségben.
„Mohás” alapok, páfrányos körítéssel…
A fejlesztőcsapat sajnos nem tudta átlépni önnön árnyékát, hisz a CoD-ra és MOHAA-ra oly jellemző sémát alkalmazta a Turning Pointnál, – scriptelt helyzetek, és szigorúan behatárolt pályák, amelyeken a nyomvonaltól eltérni nem lehet –, ami korrekt látvány és hangulat mellett is kockázatos, míg esetünkben, ahol az iménti duó csak nyomelemekben teszi tiszteletét, kifejezetten lelombozó. Például Dan Carson főhősként épp csak funkcionál, nincs múlt, se dráma, csak jelen van, és teszi a dolgát, lélek nélkül, mintha hatos csavarokat válogatna. Larás beütésű peremmászó technikáját, illetve azt az interakciónak csúfolt kőkemény logikai feladványt, hogy a bombáknál a vezeték színének megfelelő billentyű (r, mint red, b, mint blue etc.) és a tűzgomb kombinációjával lehet bekötni 3 darab madzagot, most hagyjuk, beszéljünk inkább a gyilkolásról. First personban teljesen átlagosak vagyunk, de ha bármelyik germánhoz közel merészkedünk, akkor az akciógombbal megragadhatjuk a nyakát, és élő fedezékként vonszolhatjuk tovább egy külső kameraállásból, avagy a másik lehetőség egy instant halált hozó mozdulatsor (fejbe somjuk a géppisztollyal), illetve ugyanezen funkció fényévenként, egy a környezeti elemekkel harmonizáló kivégzést – nyitott kemencébe bepaterolás, háztetőről letaszajtás – is lehetővé tesz. Az előbbiekhez adagolt képi világ óriási talánya, hogy miként férhet meg ennyi igénytelen, és viszonylag jónak mondható dolog egymás mellett. A karakterek külseje még elmegy, de a mozgásuk feltételezi, hogy Sparkéknál nem futotta egy rendes mocap stúdióra se. A környezet számos elemét – falak, lámpák, tankok – egyszerűen csak odahányták a felhasználó elé. Nem beszélve olyan bugokról, mint a lebegő fegyverek, eltűnő robbanásnyomok, vagy a fáziskéséssel haldokló, majd elpárolgó hullák esete. A célzásnak is van egy külön misztériuma, ahol ember legyen a talpán, aki megmondja, hogy egy távolba leadott pontos sorozat két pixellel jobbra mozdulva mitől lesz hatástalan, avagy éppen halálos, és nem mellékesen az átlőttnek minősített üvegfelületek is szívesen újramaterializálódnak…
Nem csak a szabadság lett itt megtiporva…
A Fall of Libertyben minden adott volt, hogy az idei év esetleges meglepetés FPS-e lehessen, volt egy jó sztori, amivel sikerült megkerüli a világháborús kliséket, gyakorlatilag minden elszállt ötletet – léghajók, kollaboráló elnök, a Waffen SS garázdálkodása, az ’50-es évek autócsodái között megvívott utcai harc – megvalósíthattak volna sokkal komolyabb dózisban, és minőségi keretek között. A kézifegyverek terén sem kellett volna a generációváltáson épp csak átesett – gyakorlatilag sablon keretek között megmaradni, és ezt a Vampire mesterlövészpuska night vision effektje sem pótolja. A bugokról, látványbeli hiányosságokról, a sztereó hangzásról, és a fegyverhangnak csúfolt borzadályról nem is beszélve...