Már most le kell szögezni, hogy hiába az új faj, és az ezzel járó esetleges rengeteg lehetőség, a készítők nem fektettek rengeteg energiát a folytatásba, már ami a program külsejének esetleges restaurálását illeti. A cucc remekül nézne ki, ha 1998-at írnánk, kissé elavult lenne, ha 2000-et, és roppant ocsmány, miután napjainkban adták ki. Messziről kizoomolva a játék az Imperium Galactica első részét idézi annak rosszabb pillanataiban de amint ráközelítünk bármire, rádöbbenhetünk, hogy a játékot könnyedén fel lehetett volna építeni a Tomb Raider első részének grafikus motorjára, de némi kis plusz munkával még a DOOM 1 is sikeresen megbirkózna vele. A statikus ámbátor kis felbontású hátterekkel, amit űrnek gúnyolnak, talán még én is kibékülnék, de az ocsmány, alacsony poligontartalmú modellek, bármiféle épkézláb design nélkül nálam kimerítik az igénytelenség fogalmát, és ezt még azzal sem lehet letakarni, hogy ehhez a stílushoz nem szükségeltetik több: dehogynem, kérem szépen, dehogynem.
Zuul. Lehet, hogy ismerősnek tűnik a szó a Szellemirtók című filmből, azonban Sumer, illetve babiloni istenség helyett ez most egy teljesen új fajt takar istenem, a Sword of the Stars készítői soha nem a kreativitásukról voltak híresek, de hát a delfinnek is beillő liir faj után mégis, mit vártunk tőlük? A Zuulok tehát elbújtak pár bolygó árnyékában, hogy aztán egy kiegészítő lemez kedvéért hirtelen előbukkanjanak mindenhonnan. Céljuk nem az egyszerű terjeszkedés, hanem fanfárok, dobok a komplett univerzum feletti uralom.
Lényegében a Zuul-ok egyfajta kemény harcos faj, akik a császárért... bocsánat, a nagy mesterért szállnak ringbe. Ami különlegessé teszi őket, az egyrészt az, hogy kifejezetten gyors játékra vannak kitalálva, másrészt pedig az, hogy spéci technológiáik segítségével simán rabszolgákat ejthetnek a többi faj tagjaiból, akiknek hála aztán vad szaporodásba kezdhetnek. Hab a tortán, hogy nem csak az élőlényeken élősködnek: elrabolhatják az ellenség hajóit is, tehát a lanpartyk sztárjává válhatunk a segítségükkel, hiszen az ellenség saját erőit használjuk fel gyakorlatilag mindenre. Aki egy STS (súlyos testi sértés) nélkül megúszik három-négy meccset, az hálát adhat istennek, hogy ilyen türelmes barátai vannak.
Az alapjáték
A 2006 nyarán megjelent Sword of the Stars nem nevezhető éppenséggel galaxisrengető sikernek, azonban pont jókor érkezett: hiába a régi nagy nevekhez mérten szánalmasan kevés faj (négy népcsoportot sikerült beleerőszakolni a játékba), a borzalmasan ronda grafika, és a szinte használhatatlan kezelőfelület, konkurencia híján sikerült megdobogtatni a rajongók szívét. A körökre osztott sci-fi stratégiai játék komoly rajongótáborra tett szert, így nem csoda, ha sokan izgatottan várták a kiegészítő-lemezt, amelyet alig fél évvel az alapprogram megjelenése után be is jelentett a fejlesztőstúdió. Az eredeti játék tesztjét itt olvashatjátok.
Kár tovább húzni, ahogy így visszaolvasom, talán a kelleténél kicsit jobban odacsaptam a Born of Blood-nak, mint azt megérdemelné. Az alapjáték nagy rajongói biztosan jól elszórakoznak majd vele, ám azok, akik azt valamilyen okkal a sarokba dobták, nem most fognak nagy mea culpázás közepette visszatérni a sorozathoz. Reméljük, sikerül belőle eladni kellő számmal, hogy egy esetleges folytatással már megközelítsék a régi klasszikusokat, és az olyan szőrszálhasogató teszterek is jól szórakozhassanak vele, mint amilyen én vagyok, mert ez sajnos most sem sikerült.