Bizonyára mindenkinek feltűnt, hogy a Firefly csupa olyan DLC-vel gazdagítja a Stronghold Crusader 2 világát, mint a The Pig and the Princess, vagy a The Emperor and the Hermit, és ugye a mostani sem kivétel abból a szempontból, hogy két új karaktert és hét ropogós skirmishpályát vizslathatunk meg.
Ami a két új fickót illeti, Duke komám a korábbról már ismert Fülöp király örököse, a Templomos pedig a harmadik keresztesháború frissen importált veteránja. Természetesen mindkettő egyedi várat húz fel – ámbár mostanában nagyítóval kell keresni a nüanszokat, például a dárdavetők alkalmazása és a kisebb tornyokkal csipkézett falszakaszok gondolom nem számítanak eget rengető újdonságnak. Stratégiai szempontból egyébként a Templar jóval kiszámíthatóbb, nevéhez méltóan rengeteg templomos lovagot vet be, de nyilván ti is ismeritek az ellenszert: sok számszeríj és egy csali, aki a torony körül szaladgálva húzza maga után a támadókat. A Herceg rohamai már összeszedettebbek, nagyobb létszámmal, változatosabb felállásban érkezik, hajazva az ismert Princess kolléganőre.
A Szentföld is a régi
Remélem, nem én vagyok az egyetlen, aki szeretné keretbe foglalva látni ezeket a DLC-ket, szóval nyúlfarknyi történet, háromsornyi bevezető is sokat lendíthetne a küldetések fogyaszthatóságán. Főleg, hogy az új skirmish trailre felfűzött pályák egyre laposabbak – ugye sem új egység, sem új várépítő elem nem állt csatasorba. A nehézségi szint persze ismét brutális, és a gyakran ismétlődő szituációkból is kipipálhatunk párat, mondjuk a nuku termőföld és a vasbányák esete (páncélgyártó és gyertyaöntő szakkörökkel dolgozzunk), vagy hogy egy kis méretű pályán a szomszéddal szinte a tornyokból lövöldözünk egymásra. Hétszemélyes, aszimmetrikus marakodás, na az talán még kimaradt az életemből, viszont külön pofátlanság, hogy egy 2v1 felállásban, ahol természetesen én húztam a rövidebbet, minden sátorozó bandita – akik elvileg semlegesek – kizárólag engem vegzált. Összegezve persze a kihívás megvolt, de ásítottam is jó párat közben.