Novemberi számunkban szomorkodtam kicsit, hogy az utolsó, a Marvel különleges képességű hősnőinek dedikált csomag nem lett valami erős, erre a Zen mintha csak meghallotta (vagyis elolvasta) volna kritikámat. A Bethesda Pinball tulajdonképpen mindent jóvá tesz, és nemcsak az év korábbi kiegészítőinek (Star Wars, Aliens) minőségét hozza, de felül is múlja azokat. Ahogyan azt már a megjelenés előtt behirdették, a Bethesda Pinball az azonos nevű kiadó legismertebb alkotásait veszi alapul, avagy a pakkban lévő három flipperasztal a The Elder Scrolls V: Skyrim, a Doom és a Fallout legjobb pillanatait idézi a golyóütögetés közben.
MÚLTBÓL A JÖVŐBE
Érdekes indítás, hogy miközben a kórus a már jól ismert dallamot énekli fülünkbe (Dovahkiin avagy a Dragonborn dalát), az eredeti programhoz illő, autentikus karaktergenerálással kezdünk, ezzel megválasztva, milyen harcosra vagy varázstudóra vágyunk. Aztán persze úgyis a golyó ütögetése következik a háromkaros asztalon, ami felett időnként még egy sárkány is átrepül, hogy alaposan feltüzelje a hangulatot. No, nem mintha az egyetlen kihívást a szárnyas nyújtaná, többek közt még középen mozgolódó őrrel is megküzdhetünk, miközben karakterünk automatikusan fejlődik az összecsapások és rámpakeresések közben. Nem kevésbé hangulatos és autentikus az eredeti forráshoz képest a Fallout Pipboyokkal teli flipperváltozata sem. Van menedék, szupermutáns, és minden egyéb, amit megszokhattunk a szériától és annak legújabb részétől – így a karaktergenerálás itt is a játékmenet része, ahogy a kisebb lövöldözések túlélése is. Érdekes, hogy ez az asztal az egyetlen, amelyik négy karral bír, így kicsit megdobva a játékélményt és a lehetőségek számát.
POKOLI MÓKA
Mondjuk opciónk a Doom esetében is bőven van, ahol a nehézség megválasztását követően (Hurt Me Plenty és Nightmare) Doomguy is ott vár minket az asztalon, méghozzá Cyberdemon társaságával. A láncfűrésszel elindított golyó innentől két kisebb, speckó helyre is bejuthat, választhatunk magunknak apró feladatokból álló küldetéseket, és mialatt a brutál, sokszor nyomasztó, jól ismert zene szól, bizony komoly harcokban is részt vehetünk. Megjelenik mindenféle szörnyeteg, hősünknek segítenünk kell az összecsapás során, így megjárva a poklok poklát a flipperasztalon. Mivel pedig (és ez a cikkben bemutatott másik két feldolgozásra is igaz) maga a műfaj majdhogynem végtelen ideig képes elszórakoztatni a flipperek kedvelőit, a kellő kitartással rendelkezők temérdek órát belepakolhatnak a Doomba, a Skyrimbe és a Falloutba.
AZ ESZTENDŐ MÉLTÓ LEZÁRÁSA
Összességében elmondható, hogy a Zen szinte végig maximumon pörgött, ami a flipperjátékot és annak frissítéseit illeti, hiszen a csapat baráti áron kínált idén korrekt, sőt sok esetben kiemelkedő kiegészítő csomagokat. Az esztendő elején kiadott The Force Awakens és a későbbi Aliens vs. Pinball mellett nemhogy szégyenkezni nincs oka az aktuális (jó, immáron egy hónapos) pakknak, de videojátékos szemmel a Bethesda Pinball az egyik legjobb ajánlat az alapjáték megjelenése óta. Érthető, hiszen sokunk kedvencei elevenednek meg a három asztalon, méghozzá olyan formában, amit a rajongók várnak el, tehát nehezen vitatható el bármilyen érdem a fejlesztőktől. Sőt kicsit komikus talán, de a Bethesdára jellemző bugok ezúttal elmaradnak, nincsenek beragadások és vicces helyzetek, elsőre csak a karakterfejlődés és az ezzel járó skillek jelenléte lehet fura az ortodox flipperek kedvelőinek. Máskülönben a Doom például az eddigi legjobb hangzással lett megáldva a sorozatban, fülessel játszva időnként a fejünk is lerepül a pokoli brutalitástól, ami nemcsak a képernyőn, hanem az audioélményben is tetten érhető. Innentől pedig már tényleg az a kérdés, hova lehetne tovább fejlődni, miben lehetne javulni, amire nem könnyű választ adni. Emiatt tulajdonképpen már csak kívánságaink maradtak, ilyen mondjuk a pakk folytatása, amibe a Wolfenstein mellett bekerülhetne a Quake és a Morrowind vagy az Oblivion is. Ugyan ki ne lenne vevő rá?