Tizenhét éve vadászhatunk szörnyekre: a Capcom Monster Hunter sorozata egyedi témájával elnyerte az akció-szerepjátékok rajongóinak tetszését. Ez a rajongás oda vezetett, hogy a Monster Hunter a japán fejlesztő/kiadó egyik legsikeresebb és legjobban fogyó szériája lett a Resident Evil után. A Monster Hunter akcióorientáltságát 2016-ban törte meg a Nintendo 3DS-re megjelent Monster Hunter Stories, mely történetközpontú, klasszikus JRPG-alapú játékmenetével kellemesen frissítette fel az ismert receptet. Ennek érkezett most meg a folytatása, mely új sztorival, új szörnyekkel és szerethető karakterekkel viszi tovább a sorozat hírnevét.
Haverom, Monszti
A Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin élvezetéhez nem szükséges az előző rész ismerete, önmagában is nagyszerű élményt nyújt. Míg a MH-játékok többsége a vadászokra helyezi a hangsúlyt, a Stories a lovasokat állítja középpontba, akik azt vallják, hogy a szörnyekkel együtt lehet élni, nevelve őket, köteléket teremtve velük. A Monster Hunter Stories főszereplője egy legendás lovas, Red (néma) unokája, akinek világmegmentésre kell indulnia. Miután lakóhelyén különös események történnek, egy legenda üti fel a fejét: egy nap eljön egy repülő szörny, amely minden egyes szárnycsapásával képes pusztítani…
Innen indul a történet, mely több mint félszáz órányi kalandot kínál: a Monster Hunter Stories 2 kifejezetten hosszú játék, mely egyszerre gyönyörű, izgalmas, rengeteg tennivalóval és rengeteg megtalálható, nevelhető szörnnyel. Ebből a szempontból a Capcom alkotása, olyan, mint egy Pokémon-játék, a szó legjobb értelmében.
Igen, a szörnyek gyűjtése az egyik legfontosabb feladat: több tucatot kell megtalálni, és ez nem opcionális feladat, hiszen mindegyik más és más tulajdonságokkal rendelkezik, így nem mindegy, hogy egy küldetésre melyiket visszük magunkkal. Van, amelyik hatalmasakat tud ugrani, van, amelyik az indákon tud felkapaszkodni, és ez csak a lehetőségek kis szelete. Az állatok gyűjtése kifejezetten szórakoztató feladat, keltetőben való elhelyezésük, a kikelésükre várakozás izgalmas pillanatokat nyújt, csakúgy, mint a játék többi része.
A játék többi része természetesen a felfedezésre, a gyűjtögetésre, a harcra épül, miközben bejárjuk a játék világának több területét. Felfedezni pedig bőven van mit, hiszen a főszereplő szülőhelyének helyt adó szigettől kezdve minden területnek megvan a maga jellegzetes hangulata. Ezek a helyszínek egyébként gyönyörűen festenek, érdemes a legeldugottabb zugokat is bejárni, mert rengeteg dolgot lehet találni, a különböző alapanyagoktól kezdve az értékes pénzig. Mindent fel kell szedni, mert soha nem lehet tudni, hogy mire lesz szükség. Csontdarabokból például fegyvert tud kovácsolni a helyi mester, míg a kék gombából, gyógynövényekből a főszereplő, rengeteg más tárgy mellett, minőségi gyógyitalt tud készíteni.
Gyógyitalra pedig szükség van, hiszen Monster Hunter-játék nincs harc nélkül. A harc azonban nem valós időben zajlik, hanem körökre osztottan, melyet a fejlesztők megbolondítottak egy kő-papír-olló mechanizmussal. Három támadási forma: erő, sebesség és technikai létezik a játékban, ezzel támadhatunk és a szörnyek is ezzel támadhatnak. Az egyik veri a másikat, és ez a módszer a legtöbb esetben elegendő, de nem mindig. Ugyanis a nagyon nagy szörnyek képesek változtatni a viselkedésükön – különösen akkor, ha bedühödnek –, így okozhatnak meglepetést, azonban egy kis logikával ki lehet találni, hogy mire készülnek. Így például van olyan szörny, ami köveket dobál, van olyan, ami mérget spriccel a farkából, de ezekkel többszörösen is meg kell küzdeni. Reménytelen helyzetben lehet a csapatot bátorítani a harci kiáltásokkal, lehet támadni a szörnybaráttal együtt, be lehet vetni a különleges erőt adó Kinship Stone-t, és ez csak a lehetőségek egy kis szelete.
Kaland monszti hátán
A Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin nagyszerű pillanatokkal rendelkezik, azonban a klasszikus JRPG-k bevett toposzaitól még így sem tud megszabadulni. Így például minden város főterén, a hirdetőtábláról lehet mellékküldetéseket elfogadni (melyek között természetesen megtalálhatók a gyűjts be x mennyiségű alapanyagot, ölj le ilyen-olyan szörnyet missziót), illetve az is fárasztóvá válik, hogy sok küldetés úgy zajlik, hogy bemegyünk egy területre, leölünk x számú szörnyet, utána leölünk egy nagy szörnyet, lopunk egy tojást, és kisétálunk…
Ezen kívül másba nem igazán lehet belekötni, hiszen a Capcom szinte tökéletesen alakította át a MH régről ismert receptjét, egy klasszikus, történetorientált JRPG-játékká. Egy játékká, amelyre élvezet ránézni, hiszen a grafika és a zene is elsőrangú – tekintsetek a képekre –, és amelyet élvezet játszani, álljunk neki PC-n vagy Switchen. A Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin rengeteg titkot és lehetőséget rejt, karakterei (vannak visszatérők is) pedig nagyon szerethetők. Ráadásul, ahogyan minden eddigi MH-játék, ez is kap ingyenes frissítéseket, az első pont holnap fog érkezni!
A Monster Hunter Stories 2 kötelező játék a széria rajongóinak, nagyon ajánlott a JRPG-fanatikusoknak. Steamen az elmúlt hét egyik legjátszottabb programja volt, nem véletlenül: szórakoztató, tartalmas darab, ami maximálisan megéri az árát. Nem fogjátok megbánni, ha megveszitek! Tegyetek így, fedezzétek fel a játék titkait, járjátok végig a kalandot. Bár ez „csak” egy spin-off játék, tökéletesen illik az egészbe, ezért pedig a fejlesztő hatalmas elismerést érdemel.