Egyre többen igyekeznek a Super Smash Bros.-sorozat sikerének nyomába eredni a hasonló jellegű, könnyed hangvételű és gyerekbarát verekedős játékokkal, mint például a gyerekkori kedvenceinket harcba hívó Nickelodeon All-Star Brawl, és az eddigiek alapján a legesélyesebb trónbitorló, az ugyancsak népszerű univerzumok közkedvelt karaktereit egymásnak eresztő MultiVersus. 2019-ben, a The LEGO Group is tett egy hasonló kísérletet, LEGO Brawls címen, ami a RED Games gondozásában készült, első körben iOS készülékekre, az Apple Arcade kínálatának részeként, most viszont, a Bandai Namco közreműködésével végre PC-re és konzolokra is befutott. 

Összeszerelés helyett rombolás

Minden adott volt ehhez, így kicsit furcsa is, hogy a The LEGO Group csak az utóbbi években rukkolt elő az ötlettel, hiszen szinte végtelen számú kockájával, karakterével és univerzumával a LEGO gyakorlatilag a lehetőségek közel kiapadhatatlan forrása. Ezt azonban csak részben tükrözi a LEGO Brawls, ugyanis témák – köztük a klasszikus kalózos és középkori, Ninjago, Jurassic World – tekintetében elég limitált, a másik oldalról viszont a feloldható elemek és karakterek száma már-már végtelennek érződik, bármennyit is játszik az ember.

Itt érdemes kitérni a játék másik kettősségére is, mert a rengeteg rendelkezésre álló fejből, ruhából és egyéb elemből ugyan valóban mindenki megépítheti benne álmai harcosát, azonban csak azután, hogy a játékban alaposan kibunyózva magát feloldotta a kiszemelt darabokat. Ez önmagában még nem is lenne akkora katasztrófa, hiszen ha valaki rákap a kockaharcra, akkor egyáltalán nem fogja érdekelni, hogy hány meccset kell lejátszania egy-egy elemért, viszont itt jön elő a LEGO Brawls talán legnagyobb gyengesége. 

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Kockáztatás nélkül nincs győzelem

A harcrendszernek ugyanis nincs semmi mélysége, többnyire csak némi ugrándozással egybekötött gombpüfölésnek érződnek az összecsapások, és így roppant hamar ellaposodik az élmény, amin a sokszor kissé pontatlan irányítás sem segít. Játékmódok tekintetében vagy egy adott területet kell az uralmunk alatt tartani, vagy épp darabokra szedni ellenfeleinket, amihez alapfegyverünk mellett a karakterünkhöz rendelt, kockákból felszedhető fegyvereket és képességeket – egyszerre maximum kettőt –, valamint a pályák tartogatta tematikus különlegességeket – pl. óriásrobot, űrhajó, raptorok – is bevethetjük, de idővel már sajnos ezek sem nagyon dobják fel a bunyót. Emellett különleges karaktereket megnyitva nemcsak a küzdőtérre léphetünk velük, de kellő alkalommal használva képességeiket, akár saját harcosaink bármelyikének is megnyithatjuk azokat, ez azonban ugyancsak további hosszas farmolást jelent.

A LEGO Brawls alapötlete abszolút jó, és a koncepció is érthető, azonban maga a megvalósítás sajnos egy roppant fapados, végtelennek érződő üres hadakozás lett. A túlegyszerűsített, vagyis inkább már-már lebutított, ráadásul még így is csiszolatlan harcrendszerrel nagyon hamar ellaposodnak a meccsek, még az ötletes fegyverek, képességek és rengeteg kozmetikai tárgy ellenére is, amik feloldásáért persze alaposan meg kell küzdenünk. Ha tehát valaki hasonló alternatívát keres, az valószínűleg jobban jár, ha tesz egy próbát a MultiVersus-szal, mert bár a LEGO-t nehéz nem imádni, ebben a játékban abszolút nem érződik a gyerekeket és felnőtteket egyaránt rabul ejtő kockák tartogatta végtelen kreativitás.