Tudtátok, hogy az első FMV játék közel 30 éve jelent meg? Bár a műfaj gyökerei egészen 1967-ig, illetve az 1974-es Wild Gunmanig (Nintendo) nyúlnak vissza, a SEGA '83-as Astron Belt című játéka egy műfaj megszületését jelentette, a '90-es években pedig egymás után készültek az ilyen címek, majd a 2000-es esztendők elején el is tűntek a játékosok elől. A műfaj az utóbbi fél évtizedben tért vissza, olyan játékok képében, mint a fantasztikus Her Story, de a műfaj igazi királya a Wales Interactive lett, ami olyan címek elkészítésében működött közre, mint a Late Shift vagy a tavaly kiadott The Complex.

Biológiai katasztrófa után természetfeletti horror

Pontosan egy évvel ezelőtt Londonban kellett megakadályozni egy biológiai katasztrófát (Complex), most pedig a Wales Interactive egy álmos angliai kisvárosba kalauzol el egy természetfeletti nyomozásra. Az I Saw Black Clouds főszereplője egy fiatal lány, Kristina, aki barátnője halála után egyre több olyan jelet talál, mely azt mutatja, hogy látszólagos öngyilkossága mögött talán nem „természetes” ok van.

A nyomok végül egy, a környéken évszázadok óta hangoztatott legendához vezetik el Kristine-t: a 18-19. (?) században egy cselédlány, akit ura teherbe ejtett, öngyilkos lett, miután a férfi száműzte birtokáról. Ám a lány a halála előtt szörnyű átkot hagyott maga után, melynek hatása úgy tűnik, még mindig tart…

A történet fenti rövid összegzéséből talán kiderült, hogy a Wales Interactive a Ghost Dog Films alkotásával ezúttal új terepre merészkedett, hiszen amíg a Late Shift egy heist movie volt, a Shapeshifting Detective és a The Complex pedig thriller, addig az I Saw Black Clouds a természetfeletti horror műfajában próbálkozik. És hogy ezt hogyan teszi? Nos, meglehetően jól. A helyszín tökéletesen illik a történethez, hiszen a legtöbb kísértethistória Angliából származik, ez pedig megadja a megfelelő ízt és hangulatot az I Saw Black Cloudsnak.

Templom, tó partján álló nemesi kúria, több évtizede bezárt elmegyógyintézet, fenyegető erdő: csak néhány hely, ahol nyomozása során Kristine megfordul. A játék műfaja miatt néhol kifejezetten nyomasztóvá válik, és bár van benne egy kevés Kör-utánérzés, nem lehet azt mondani, hogy egy sima koppintás lenne. Persze az I Saw Black Clouds sem tud megszabadulni a zsáner ismert kliséitől, így jónéhány jumpscare pillanatot lehet találni.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Te írod a történetet

A Wales Interactive nem változtatott az előző években megismert recepten, vagyis az I Saw Black Clouds egy interaktív film, melyben a történet bizonyos pontjain felkínált választási lehetőségek alakítják a végkifejletet. A forgatókönyv megfelelő, vannak benne meglepő fordulatok (és sajnos néhány helyen lyukak is), azonban ezúttal a felkínált opciók ellenére nem mindig lehet abba az irányba vinni a sztorit, mely felé mi szeretnénk. Az I Saw Black Clouds valamivel kevesebb, mint 600 jelenetet és négy különböző befejezést kínál, melyből két végigjátszásra sikerült feloldanunk kb. 300 jelenetet, így a sztori teljes megértéséhez bizony jó párszor neki kell állni a Fekete felhőknek.

Az I Saw Black Cloudsszal a Wales Interactive maradt az eddig kitaposott ösvényen. Lehet mondani, hogy karakterei idegesítőbbek (különösen a francia pszichológus, Dominique irritáló nagyon), mint az eddigi játékokban megjelent szereplők, de a tény az tény: az I Saw Black Cloudsot a stúdió rajongói szeretni fogják, és bárki másnak is érdemes lehet a kipróbálásra, hiszen a kiadónak egy B kategóriánál némileg jobb horrort sikerült leszállítania. Ugyanakkor azt tudomásul kell venni, hogy ez még mindig egy interaktív film, nem a hagyományos értelemben vett videójáték.