Tudom, hogy ezzel valószínűleg a kisebbséget képviselem, de nekem semmi bajom nincs azzal, ha pár évvel a megjelenés után felújítva próbálja meg eladni a játékát egy kiadó. A reformoknak több oka is lehet, ezek mélyére sokszor nem látunk le, de első reflexeink többnyire elutasítóak, hiszen ki szeretne még egyszer pénzt adni ugyanazért az élményért. Nos, mielőtt kígyót-békát mondunk minden felújításra, azért valljuk be: akadnak olyanok, amikért megéri újra pénzt adni. Rengeteg ilyen megjelent már, ezeket pedig nemcsak az árfekvés és a modern tálalás teszi vonzóvá, hanem a nosztalgiafaktor is. A Hard Reset viszont nem biztos, hogy ilyen.
200 fps felett észre sem veszed…
A Flying Wild Hog nevű csapat 2011-ben adta ki belső nézetű akciójátékát, mely tulajdonképpen egy végletekig egyszerű retróbomba volt. A játékban tömegekben ránk özönlő robotokat és zombikat kellett szétlőnünk, megsütnünk vagy felrobbantanunk, ami eszméletlen látványos és vérpezsdítő élmény volt. Igaz, akadtak a játékkal problémák, de korántsem olyan nagyok, amiket ne lehetett volna egy-két patch-csel megoldani. Viszont ahelyett, hogy a készítők a megjelenést követő hónapokban toldozgatták volna még terméküket, kitalálták, hogy inkább újra kiadják azt. Az új változat ennek köszönhetően tehát olyan lett, amilyennek az eredetinek kellett volna, de hogy ne sírjon a szája mindenkinek, kaptunk még egy bazinagy kardot is. Hát nem megér ez 20 eurót? Nem.
Persze a fenti mondatok kicsit sarkítva foglalják össze a Hard Reset Reduxot, de ha szigorúak szeretnénk lenni, akkor voltaképpen erről van szó. Persze egy valamire való újrakiadást nem úszunk meg grafikai ráncfelvarrás nélkül, amit itt is megkapunk – legalábbis a reklámbrosúrák szerint. Ennek köszönhetően elméletileg jobb képkockafrissítéssel és szebben fut a játék, valamint a töltési idők is lerövidültek, de ami más címeknél beválik (Metro Reduxoknál például), a Hard Reset esetében már nem annyira, ugyanis semmit se veszünk észre belőle. Már az eredeti verzió is parádésan nézett ki, s bár kétségtelen, hogy kicsit visszavettek a fényárból, amit az energiafegyverek és az elektromos kisülések okoztak, ember legyen a talpán, aki komolyabb különbségeket meglát. Ezenkívül a sebességoptimalizálás is értelmét vesztette, ugyanis a Hard Reset az egyik olyan játék volt 2011-ben, ami még egy fa PC-n is jól futott. Tök mindegy, hogy 90 vagy 200 fps-t mutat a számláló a sarokban, a lényeg, hogy 60 alá akkor sem fog esni, ha közben elindítjuk a háttérben a Divisiont és a 3D Markot. A töltési idő is feleslegesen rövidült le, hiszen a pályatöltések közt animációkat nézegethetünk arról, hogy mi is történik két lövöldözés közt, tehát kijelenthetjük, hogy az összes optimalizálás és grafikai tuning tök felesleges parasztvakítás lett.
A robotzombi keserű élete
A játékmenetben viszont már akadnak olyan újdonságok, melyeknek hasznát vehetjük. Az egyik ilyen a dash move, aminek köszönhetően jobbra-balra csúszhatunk, és ez azért hasznos, mert könnyebben kitérhetünk a nagyobb ellenfelek rohamai elől. Ilyenekkel pedig szép számban találkozunk a Hard Resetben, főleg a főellenségek esetében lesz nagyon hasznos ez a funkció. Ezenkívül – és ez már sokkal fontosabb – teljesen újratervezték a pályákon található opponensek számát és azok helyzetét. Persze a kutya sem emlékszik már arra, hogy melyik sarkon hol és mikor ugrott elénk egy vasszörny az eredeti verzióban, de tény, hogy a Redux jóval könnyebb és sokkal játszhatóbb lett. A normál nehézségi fokozat végre tényleg normálnak tűnik, nem kell vért izzadnunk ahhoz, hogy túljussunk az első 3 pályán vagy leverjünk egy nagyobb csoport támadót. A játékra jellemző kaotikusság ugyan nem szűnt meg, de sokkal élvezetesebbek lettek a harcok. Ebben talán annak is szerepe volt, hogy gyengítettek egy-két ellenfél életerőpontján, de a lényeg, hogy a Redux végre olyan játékélményt kínál, amibe érdemes újra belekóstolni.
Ezenkívül sok újdonságot viszont alig kaptunk. Egy nyamvadt robotzombin (még leírni is fájdalmas ezt a szót) kívül nincsenek új ellenfelek, új bossok vagy pályák. Újdonságként viszont bekerült még a játékba egy vadonatúj fegyver is, ami bár tényleg jól hangzik, de felesleges és zavaró lett. Ez a katana. A japán hosszú kardot nagyjából a 4. misszió közepén szerezzük meg, ám hamar rájövünk, hogy csupán a legkisebb típusú ellenfeleket lehet vele egyetlen csapással levágni, azok viszont a halálukkor gyakran felrobbannak, amitől az egész közelharcosdi értelmét veszti. Főleg azért is zavaró a kard, mert alapból kétféle fegyverünk van, a gépkarabély és az N.R.G., melyeket a játék folyamán folyamatosan fejleszthetünk és átalakíthatunk. Mindkettőt elláthatjuk másodlagos tüzelési móddal, csinálhatunk belőlük gránátvetős változatot, valamint az egyikre még rakétalövőt is szerelhetünk az egyikre. Ez tök jól működött az alapjátékban. A rendszer lényeges elemét viszont az képezte, hogy egyetlen gombnyomással válthattunk a két fegyver közt (Q), amit most alaposan megzavart a katana, ugyanis közéjük keveredve azt is kénytelenek vagyunk kiválasztani. Tudom, hogy ez nem hangzik túl vészesen, de amikor egy piszokgyors akcióprogramról beszélünk, elhihetitek, hogy minden tizedmásodperc bénázás a fegyverválasztással zavaró lehet. Főleg úgy, hogy a kard lényegében használhatatlan fegyver. Sőt azt a kijelentést is meg merném kockáztatni, hogy a fegyvermodellt és az animációkat csak simán átemelték a készítők egy másik saját játékukból, a Shadow Warriorból.
Re-vétel?
Tehát adja magát a kérdés, hogy ezek után érdemes-e megvenni bárkinek is a Hard Reset Reduxot? Nos, a válasz nem egyszerű, ugyanis nemcsak PC-s, hanem konzolos szemmel is érdemes megvizsgálni ezt a kiadást. Fontos tudni ugyanis, hogy a Hard Reset Redux nemcsak PC-re, hanem végre PS4-re és Xbox One-ra is kapható lett, ráadásul csökkentett áron, ami azonnal megmagyarázza, hogy mi szükség is volt erre a verzióra. Ezenkívül az sem elhanyagolható információ, hogy amennyiben valaki már megvette a PC-s Hard Resetet, akkor 1000 forintért (3 euróért) megvásárolhatja magának a frissített verziót, ugyanis 85 százalékos kedvezményt kap rá a Steamen. Persze az újdonságok száma még így is elenyésző, de a legfontosabbak miatt tényleg érdemes újra elővenni, mert egészen más élményt kínál most a játék, mint öt évvel ezelőtt. Szebb tehát nem lett, a kard rohadt idegesítő és felesleges benne, de ha már megvan neked a Hard Reset PC-re, keresd meg a boltban a Redux kiadást és zsákold be! Minden más esetben inkább gyűjts valami másra!