Az Arc System Works ’98 óta futó szériája, a Guilty Gear egy kultikus sorozat a klasszikus, kétdimenziós, verekedős műfajban, ami bár szült néhány mellékágon futó, nem annyira minőségi epizódot, a 2014 végén kiadott Xrd -Sign- szerencsére ügyesen terelte vissza a franchise-t annak gyökereihez. Ráadásul tette ezt minőségi formában, nagyon szép látványvilággal, összetett, mégis jól megtanulható harcrendszerrel. Ahogyan az a fejlesztőknél és úgy egyébként a japán bunyós produkcióknál megszokott, nem kellett sokat várni a bővítgetett, javítgatott verzióra, ami azonban nem csak egy szimpla kiegészítés – másfél esztendő után itt a Revelator, ami új izgalmakat és kihívásokat tartogat a zsáner szerelmeseinek, a széria rajongóinak.
Valószerűtlenül szép
Ahogyan a -Sign-, úgy a -Revelator- is az Unreal hármas grafikus motor által kel életre, kézzel rajzolt látványát pedig a rajzfilmes cel-shaded technológiára cserélte. Ez már nem újdonság a 2014-es részt követően, azonban a teljes egészet nézve még mindig üdvözölendő döntésnek bizonyul, az új játék ugyanis szebb, mint amit eddig bármikor láthattunk a műfajban. Ehhez mérten a Story Mode ismét egy hosszúra nyúlt történeti felvezetést nyújt, ami hosszú párbeszédekkel és néhány izgalmas akciójelenettel viszi tovább az előzményben félbeszakadt vonalat. Így akik a franchise univerzumának további mélyülését várják, azok elégedetten dőlhetnek hátra, az más kérdés, hogy másfél éve is hiányzott a cselekmények közötti összecsapások sora, ez pedig most sincs másképp: aki bunyóra vágyik, az ne ebben a módban keresgéljen.
Amit ebben az esetben szeretnénk felkutatni, az az Episode elnevezésű mód, amiben a választott karakter történeti vonalán mehetünk végig, adott számú ellenféllel megküzdve, így elérve a végkifejletet. Természetesen online és offline is megmérettethetjük magunkat másokkal, és bár a Survival Mode most sem része a repertoárnak, a Battle- és M.O.M. Mode visszatért, ráadásul utóbbi még mindig igazán különleges élmény a speciális extráknak hála, amikkel fejleszthető és erősíthető a választott harcos. Vannak még vásárolható, megnyitható plusz tartalmak (többek közt még karakter is, a megszokott ruhaszínezeteken, képeken túl), így panaszkodni sincs okunk, a -Revelator- ugyanis azt nyújtja, amit az előző rész esetében elvárunk a fejlesztőktől.
New Challengers
Az összesen 23 játszható szereplő elég korrekt felhozatalt biztosít, ráadásul vannak teljesen új karakterek is, akik emellett változatosak és egyediek is. Ott van egyből a sötét oldal Ravenje, vagy Kum Haehyun, de várhatóan Jack-O’ lesz mindenki friss kedvence, legalábbis egyelőre nagyon úgy tűnt a megjelenést megelőző tesztelési időszakban, amikor az újságírók és YouTube-erek elözönlötték az online meccsek világát. Maga a harc egyébként nem változott, a kombók még mindig nagyon jól alkalmazhatóak a speciális támadásokkal egyetemben, ezek kiismeréséhez pedig most is némi tanulási idő szükségeltetik, de a tréning is nagyon sokat segít ebben.
Csúcson maradni
Az Arc System Works mindent megtesz azért, hogy alkotásaival a legjobbak között maradjon, a -Revelator- pedig kiválóan példázza ezt. Fantasztikus zenék, gyönyörű hátterek és nagyon jól kitalált, dizájnos karakterek viszik tovább az örökséget, miközben a bevált alapformula nem kifejezetten változott. Persze annak megvariálására nem is volt szükség, az egyetlen fájó pont így talán az összeg lehet, ami ezúttal is a teljes árú kategóriába esik, miközben egy kibővített, új sztorivonallal ellátott kiadásról beszélünk. Ez mondjuk nem újdonság a széria és a műfaj életében, szóval ezen fennakadni csak részben lehet, aki pedig eddig is megvette a Guilty Gear-sorozat darabjait, most sem tesz majd másképpen, ha pedig valaki lemaradt az előzményről, az bátran vesse bele magát a minőségi produkció nyújtotta élvezetekbe. Egyelőre csak PS4-en és PS3-on, de a -Sign- mintájára vélhetőleg egy éven belül jön majd a PC-s port is.
A játék PS4-es verzióját a PQube biztosította számunkra, köszönjük!