Emlékszem, gyerekkoromban kisautó-gyűjteményem egyik ékköve volt egy mindkét oldalán gurulni képes járgány, amit fergeteges mutatványok közepette toltam végig a lakás minden létező falán és bútorán, drága szüleim nem éppen őszinte örömére. A Caged Element csapatának hála évtizedekkel később újra felidézhettem a féktelen száguldás ezen sajátos élményét, ezúttal azonban már a falra került keréknyomok lesikálása és a lakás egyéb leamortizálása nélkül.
A Grip lényege nem csupán az embertelen sebesség elérése a futurisztikus városi sztrádákon, a roncsokkal teletűzdelt pusztaságban, a hófedte hágókban vagy épp a szédítő alagútrendszerekben. Minden pálya a játék különleges járműinek adottságaira építve készült, így az eszeveszett száguldás közben el kell rugaszkodnunk a megszokott, általában kijelölt pályaszakaszoktól, szalagkorlátoktól, no meg elég gyakran magától a talajtól is. A fal és a mennyezet ezúttal nem csak az utat fogja közre, hanem konkrét alternatív útvonalat jelent a Grip gravitációt meghazudtoló futamai során.
Persze a győzelemhez nem elég teljesen új szemmel tekinteni a pályákra, majd a lehető legjobb útvonalakon tövig nyomni a négykerekű fenevadak gázpedálját. Mint a hasonló, arcade jellegű versenyzős címeknél, a futamokon számtalan gyorsító panel van elszórva, melyek elkerülése akár az utolsó körig gondosan megőrzött első helyünkbe is kerülhet, de ugyanez vonatkozik a szintén zölden pislákoló virtuális meglepi csomagokra is, amik a legkülönbözőbb fegyvereket rejthetik, a golyószóróktól és rakétáktól kezdve egészen a gyorsítókig és pajzsokig. A fegyvereknek a sima versenyek mellett különösen fontos szerepük van az arénameccseken, ahol célunk lángoló fémronccsá változtatni minél több ellenfelünket, valamint a kifejezetten olyan futamokon is, ahol helyezésünknél jóval fontosabb, hogy az adott számú kör alatt minél nagyobb kárt okozzunk versenytársainkban.
Érdemes persze első körben a rövid, de lényegre törő oktató szakasszal kezdeni, amivel gyorsan belerázódhatunk az alapokba, majd jöhetnek az újdonságokat kellő ütemben és mértékkel adagoló kampány különböző szintekre osztott, más-más nehézségű, feltételű és összetételű bajnokságai. Az előrehaladás és elért eredményeink érzékeltetésére a versenyek után kapott tapasztalati pontokkal szinteket léphetük, ezzel együtt pedig folyamatosan újabb festések, abroncsok és kocsik válnak elérhetővé. Emiatt, még ha kicsit kötötten is, de saját ízlésünkhöz igazíthatjuk a kasztnikat, továbbá bátorságot merítve az eddigi győzelmekből felmerészkedhetünk az internetes lobbiba is, ahol a legkülönbözőbb feltételekre szűrve találhatjuk meg a megfelelő futamokat, de akár a haverokkal is versenyre kelhetünk a négyfős osztott képernyős módban.
A Grip talán nem fog annyi gyermeki szívet megdobogtatni, mint mondjuk a Forza Horizon 3Hot Wheels kiegészítője, de ezzel együtt egy hihetetlenül szórakoztató és – szó szerint – kevésbé földhözragadt versenyzős élményt kínál a száguldásra vágyó játékosoknak. Persze vannak apróbb hibái, így például a fegyverekkel való célzás és lövés nem tökéletes, 1-2 alkalommal egyszerűen átrepültem a tereptárgyakon is, de ezek abszolút nem mennek az élmény rovására. A régi Rollcage rajongóinak kötelező darab.