Az Xbox árnyéka
Az első sokk a lemez behelyezését követően ért. A játék ugyanis csak tölt, csak tölt, és még mindig tölt... na mi lesz már? Mi ez, valami régi Commodore 64 cucc, hogy ennyi időt vesz igénybe a dolog, vagy mi? De sebaj, a türelmem végtelen, gondoltam biztos csak a meghajtó elégedetlenkedik, vagy ilyesmi. De nem. Sajnos rá kellett döbbennem, hogy a Rise of Cobra töltési ideje alatt az ember simán kimehet a mosdóba, vagy megihat egy kávét, mert a program sportot űz az időhúzásból. Mikor végre elindult a játék, merészen új kampányt kezdtem, ami rögvest az események közepébe hajított- A történet a filmre épít, vagyis egy különleges alakulat, a G.I. Joe tagjait irányítjuk a Cobra nevű terrorszervezet elleni bevetéseken. Kapunk egy rövid átvezetőt, ami alatt Hawk tábornok eldarálja a legfontosabb tudnivalókat, majd kiválasztjuk a nekünk tetsző karaktereket, és indulhat a móka. A recept ezer éves, és itt sincs vele gond, noha a választható szereplők már előrevetítik, hogy bonyolult cselekményszál és történetvezetés nem várható a játéktól. A következő riadalmat mindjárt a grafika okozza. Nem szokásom egyből a látvány miatt lehúzni egy játékot, de a The Rise of Cobra olyan rusnya, hogy az már bántja a szemet. A textúrák életlensége egy közepes képi világú Playstation 2 játékot juttathat eszünkbe, míg a pályák geometriai részletességének teljes hiánya kérdésessé teszi, hogy miféle gépre akarták egyáltalán megírni a játékot, mert hogy Xbox 360-ra nem, az hót ziher (ugyanez igaz a PS3-as változatra is, a látvány ott is kicsapja a biztosítékot). Az egészet csak tetézi a Quake 3 motor színvonalán tálalt karaktermodellek egész garmadája, és a legbutább, legbénább mozgás-animáció, amit újgenerációs konzolon valaha láttam. Szégyen, hogy ezt ilyen formában kiadták, komolyan. Mindezeken csak ront, hogy a zene sérti a fület, és hogy a szinkronhangokat nem a filmben játszó színészek, hanem lelkes amatőrök szolgáltatják. Érezni, hogy csak felolvassák a kreatívnak egyébként sem nevezhető mondatokat, az "Adjunk nekik!", vagy az ultra gagyi "Yo Joe!" sose hallatszott még ennyire kínosan. Komolyabb párbeszéd amúgy nem sok akad, inkább csak a rádión folytatunk csevelyt a háttérből segítő társainkkal.
Mar, mint a kígyó!
Eredet
Bár a G.I. Joe rajzfilmekre mosolyt fakasztó nosztalgiával emlékezhetünk, az azok alapjait lefektető játéksorozat már 1964-ben kiadásra került. Az első szériát ebben az évben kezdték árulni az Egyesült Királyságban, ám nem sokkal később liszenszbe adták a brit Palitoy játékgyártó-vállalatnak, ami Action Man néven forgalmazta tovább. Bizony, a két konkurens széria gyökerei valójában ugyanazok. 1982-ben aztán a Hasbro visszanyúlt az eredeti G.I. Joe márkanévhez, és egy teljesen újragondolt akciófigurát kezdett árulni járművekkel, fegyverekkel, és egyéb drága kiegészítőkkel. Az általunk ismert tévésorozat - és többé-kevésbé a most kiadott film is - erre a világra épül, míg az eredetit máig Action Manként árulják a boltokban. A G.I. Joe figurák egyébként mind a mai napig töretlen népszerűségnek örvendnek a fiúgyerkőcök körében, így már csak idő kérdése, hogy a lányoknak gyártott Barbie-ból mikor készül egész estés mozifilm. Jobban belegondolva azonban nem biztos, hogy ezt szeretnénk.
Antivásárlási tanácsadó
Az egyedüli olyan dolog, ami talán elfogadható a játékban, az a kooperatív mód és a fedezékrendszer használata. Előbbivel még el lehet szórakozni egy-egy unalmas percet, míg utóbbi pikantériája, hogy a fedezékek szétlőhetőek, azaz nem áll elő a Gears of War "itt maradok, amíg ide nem mászol" effektusa. Minden más azonban borzalmas, unalmas, igénytelen és hangulattalan. Nagyon sajnálom a G.I. Joe-univerzumot, mert az ily fokú megcsúfolása után félek, már nem lesz a régi, ami miatt viszont örülök a bukott játéknak, az az a tény, hogy nem a rajzfilmsorozatot, hanem a filmet vette alapjul, kicsit kevesebb fájdalmat okozva ezzel a széria gyermeklelkű rajongóinak. Ami a mozit illeti, már bejelentésre került, hogy készül a folytatás, és nem nehéz kitalálni, hogy ez egyben új játékadaptációt is jelent. Reméljük, azt már másokkal készítteti az EA, vagy ha marad a Double Helixnél, hát tanulnak a hibáikból, és legközelebb ha nem is egy jó, de tűrhető programmal rukkolnak elő. Addig is felejtsétek el, hogy a The Rise of Cobra létezik, és ami a legfontosabb, eszetekbe se jusson megvásárolni. Pénzkidobás lenne.