Csillagromboló
Hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy a legkeményebb kihívást azon programok szolgáltatják, ahol a harmadik dimenzió is beleszól a dolgok folyásába, ahol a halálpontos fejlövésekről, élet és halál dolgáról tényleg csak ezredmásodpercek és centiméterek döntenek. Persze aztán mindig feltűnik néhány olyan alkotás (jellemzően valamilyen független fejlesztésű platformer), amelyik hamar bebizonyítja az ellenkezőjét: bizony egy kétdimenziós játék is masszívan támaszkodhat a játékos ügyességére, képességeire. Most például itt van nekünk ez a játék, a shoot 'em up műfajának jeles képviselője, mely az oldalra scroollozást elegánsan kukázza, helyette pedig téglalap alakú határok közé szorítja aprócska űrladikunkat, és a semmiből megjelenő, a játéktéren véletlenszerűen, egyre nagyobb mennyiségben felbukkanó ellenfelekkel próbál az idegeinkre menni. A „Game overt”, avagy (az általunk választott játékmódtól függően) az újjászületési lehetőségek csökkenését a velük való koccanás jelentheti; megkülönböztetni őket formájuk és színük alapján tudjuk, mely mozgásukat tekintve nyújthat segítséget: bizonyos alakzatok a legrövidebb úton szeretnének eljutni hozzánk, egyesek ügyesen térnek ki lövéseink elől, mások szép egyenes vonalban cikáznak ide-oda, de éppenséggel akadnak olyanok is, melyek részeg biciklis módjára tekeregnek össze-vissza -- és bizony olykor még ők jelentik a legnagyobb veszélyt. Az egyszerű lövöldözésnek pont ez ad sajátos ízt és változatosságot, ám mivel ellenfeleink száma lineárisan növekszik, sosem lankadhat figyelmünk -- voltaképpen így válik mindez casual party játékká, és játszóterévé a harcore gamereknek.
Határ a csillagos ég
Felmerülhet akkor a kérdés, hogy tulajdonképpen melyik tábor fogja jobban élvezni a programot. Mindkettő -- ha tudja miként is kezelje, hogyan is álljon a játékhoz. Szögezzük le, hogy a Geoemtry Wars egy élvezetes játék, melynek élvezzük minden percét, s mellyel könnyű eltölteni egyre több és több percet. A program kezelése pofonegyszerű, belejönni sem nehéz, a két analóg kar testvériesen osztozik űrhajónk, illetve az arra aggatott fegyverzet irányítása fölött. Célunk a minél nagyobb pontszám elérése lesz, ugyanakkor nem tarthat egy menet sem örökké, egyszer bekebelez a tengernyi sokszög, de ha szerencséd van, akkor addigra már jó néhány pozícióval előrébb haladtál a világranglistán. A leaderboardokra való felkerülés tehát komoly cél lehet azoknak, akiknek van affinitása az efféle dolgokra; ha viszont nincs, akkor még mindig ott a hat különböző játékmód, melyek eltérő módon változtatják meg, vagy éppen rúgják fel a szabályokat. Szerencsére a fejlesztők nem lőttek túl a célon, nem használhatatlan, felesleges módozatokat kapunk, bár így is akad néhány kevésbé élvezetes. Mind közül a két legkiemelkedőbb a Sequence (20 eltérő feladat teljesítése egymás után, fél perces időkorláttal) és a Pacifism (nagylelkűen eltávolítja fegyverzetünket, csak a pálya bizonyos pontjain elszórt checkpointokat érintve robbanthatjuk fel a közelben tartózkodó ellenfeleket), bár értelemszerűen a legegyszerűbb lövöldözés a is tud hasonlóan élvezetes lenni -- főleg barátokkal, s bár a multiplayer szekció kompetitív és kooperatív játékmódja kimerül a közös, illetve az egymás elleni pontgyűjtögetésben, mégis mindvégig élvezetes marad hús-vér társakkal játszva. Sajnos a lehetőség csak a valóban közeli barátokkal él, az online multi hiánya nagy érvágása a felhozatalnak, ugyanakkor helyette egy képernyőre akár négyen is beszabadulhatnak -- már akinek otthon négy gamepad is sorakozik katonás rendben kedvenc játékkonzolja mellett.
Négyzetre emelve
A látványról még nem is szóltam, de nem is nagyon fogok, mert egyszerűen nem hogy leírva, de képeken sem jön át, miként is fest a program mozgás közben. És mégis belekezdek a hozsannázásba, mert egyszerűen nem tudok betelni a geometriákkal ékesített dizájn szépségeivel: imádtam, hogy a hátteret jelentő űrnek valóban érezni a „mélységét”, a fakóbb, de ugyanakkor erős színekkel operáló neon-őrületet, a szerteszét repülő-pattogó szikraesőt, és persze a zenét, mely az önismétlése közben sem válik monotonná, idegesítővé. Ha tartalmi bővítés nélkül, csupán a feltupírozott grafikai körítéssel adják ki ezt a programot, engem az se zavart volna. Mivel azonban nem így tettek, itt a nagy alkalom, hogy bezsákoljátok a játékot, ha eddig kimaradt volna, 800 MS pontért igazán nem nevezhető lehúzásnak, főleg az általa nyújtott tartalom fényében. Piszkosul addiktív tud lenni, ezt viszont vegyétek figyelembe. Zárszóként csak annyit mondok, hogy a GW:RE 2 nem csupán nagyszerű felújított verzióként állja meg a helyét, de még akár tökéletes leszoktatója is lehetne az alkoholnak és a különféle drogoknak... avagy inkább átszoktatója...