Automatron

Amíg a Fallout 3 és a New Vegas főleg sztorialapú DLC-kkel lett megtámogatva, addig a tavaly ősszel megjelent Fallout 4 kiegészítőinek egy része arra koncentrált, hogy a játékba újdonságként bekerült funkciókat egészítse ki vagy emelje egészen új szintre.

Ebbe a kategóriába tartozik az Automatron is, aminek ugyan van egy négyküldetéses sztorija (egy Mechanist névre hallgató őrült halálos gépezetekkel árasztja el a senkiföldjét), de nem ez a lényeg, hanem az, hogy megjelennek egészen új és kifejezetten durva ellenfelek a porondon. Robotokról van szó, amiket nem csak legyőzni lehet, de elpusztításukat követően jön az igazi móka: halálosztó masina építése az összeszedett alkatrészekből. Építhetünk saját fémpajtást az alapoktól, vagy kedvünkre tuningolhatjuk az alapjátékban összeszedett Curie-t, esetleg próbálkozhatunk a DLC-vel érkező Adával.

A küldetések során szétlőtt robotokból komponenseket szedhetünk össze, és ezekből vagy a meglévő robottársunkat kezdjük el felfejleszteni, vagy nekiállhatunk egy teljesen egyedi gépezet megalkotásának. Utóbbi remek lehetőség, mert kedvünkre variálhatjuk a begyűjtött elemeket, és kísérletezhetünk, hogy melyik összetétel felel meg leginkább a játékstílusunknak, viszont érdemes észben tartani, hogy csak akkor érjük el a legjobb lehetőségeket, és akkor tudunk igazi Fallout-terminátort gyártani, ha korábban bátran költöttünk tapasztalati pontot az olyan Perkekre, mint az Armorer, a Science! vagy a Robotics Expert.

Ha korábban másra koncentráltunk, akkor a legütősebb lehetőségek elérhetetlenek lesznek, és maximum a már meglévő társakon (Curie, Ada) tudunk végrehajtani módosításokat. Ha viszont akad valaki, aki épp az újrajátszásra keres indokot, akkor az Automatron pont kapóra jöhet, hiszen a kezdetektől koncentrálhat az említett képességekre, ugyanis a DLC-t csak a 15. vagy ennél magasabb szintet elérve érdemes bevállalni.

ÉRTÉKELÉS: 80%

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

A cikk még nem ért véget, kattints a lapozáshoz!