Jó ideje már annak, hogy nem játszom aktívan a mobilomon. Valahogy a gaming ezen szegmense sosem tudott igazán magával ragadni, azonban él bennem egy emlék, egy érzés. A kellemes várakozás érzése, amikor az aktuális telefon képernyőjén feltűnt a francia játékkiadó cég, a Gameloft logója, ami képes volt egyfajta minőséget képviselni a szememben. A cég nagyobb címei elérhetőek már nagygépes verziókban is, azonban aktuális alkotásuk, a barcelonai stúdió által fejlesztett Disney Speedstorm először konzolokon és PC-n tette magát próbára korai hozzáférésben idén áprilisban.

Donald vagy Jack Sparrow?

A játék a közelmúltban hagyta el a korai hozzáféréssel járó gyermekbetegségeket, hiszen szeptember 28-án debütált teljes értékű programként a nagyközönség előtt. Na de mit is várhatunk egy, a Disney égisze alá tartozó karaktereket felvonultató autós – pontosabban gokartos – programtól? A válasz mondhatni egyértelmű. Aranyos kis hőseinkkel igyekszünk az ismerős pályákon magunk mögé utasítani riválisainkat, power-upok segítségével különböző előnyöket szerzünk, használjuk a speciális képességeinket, trükkös ugratásokkal gazdagítjuk versenyeinket és egyre előrébb jutunk a program (vagy épp az online versenyek) által kínált ranglétrákon. Ahogy haladunk előre, egyre több karaktert nyithatunk meg, és természetesen a járgányainkat is személyre szabhatjuk. Itt viszont nagyjából ki is merülnek a lehetőségeink. Hogy ez mennyire probléma, azt mindenki döntse el maga, de szerintem egyáltalán nem az, hiszen ennek a műfajnak is megvan a létjogosultsága, ahogy az optimális platformja is – nem beszélve ugyebár a célközönségéről.

A játékmenet – a stílusból adódóan – nincs túlbonyolítva: nyomnunk kell a gázt, amennyire csak lehet. Néha persze driftelhetünk, és különböző trükköket is mutathatunk be a levegőben, de a lényeg az, hogy az adott menetben igyekezzünk az első helyen végezni. A program ebből a szempontból teljesen olyan, mint a kategóriájának többi versenytársa, azonban a főszereplő karakterek képesek mindenkiből gyermeki rajongást kiváltani – mondjuk ebben a Disney mindig is remekelt. Élmény hallgatni a Szörnyeteg üvöltését vagy éppen Donald jellegzetes hangjait. A pályák – amiket szintén a versenyekkel tudunk feloldani – pedig igazán jól sikerültek, a „The Silver Screen” képi világa például kifejezetten tetszett.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Mobil vagy konzol?

A baj nem is feltétlenül a fent leírtakkal van, hiszen egy versenyjátékban nem nagyon kell ennél több. Azzal viszont már komoly gondok vannak, hogy a tesztre kapott példánnyal töltött idő alatt többször is azt tapasztaltam, hogy a PS5 konzolon nem volt túl stabil a képkockaszám. Ez persze nem azt jelenti, hogy a hiba jelentősen megakasztotta volna a játékmenetet, sokkal inkább azt, hogy kizökkentett a száguldásból – ezt remélem orvosolni fogják a spanyol fejlesztők. 

A technikai hiányosságoknál azonban sokkal fontosabb – még a free-to-play rendszer ellenére is – hogy egyszerűen nem érzem szükségét az otthoni gépekre készült játéknak. Szebb a komolyabb hardveren? Igen. Jobban fut? Valószínűleg igen. Lesz rá valódi igény? Véleményem szerint nem. Ez egy remek és szórakoztató mobilos játék, annak minden előnyével és hátrányával. Remek kikapcsolódás egy hosszabb úton két megálló között, de a kanapén ülve nem hiszem, hogy erre lenne igény az otthonokban. Egy próbát ugyan megér, de csak a család legfiatalabb tagjai miatt, akiknek valóban tényleg örömet tud okozni – bár valószínűleg ők is inkább mobilon élvezik majd a Disney sztárparádéját.