A Dead Island 2 több szempontból is az idei év egyik meglepetésjátéka volt. Nem pusztán azért, mert több évnyi őrlődés és huzavona után végre megjelent, hanem azért is, mert bár nem lett tökéletes, kifejezetten szórakoztató és véres zombidaráldát kaptunk a pénzünkért. Nem volt tehát kérdéses, hogy a fejlesztők és a kiadó ütni fogják még egy kicsit a forró vasat, melynek eredményeképpen november elején érkezik az első méretesebb, fizetős bővítés Haus címen, amit a fejlesztők jóvoltából már végig is játszhattam a megjelenés előtt.
Aktiválásás után a Haus tartalmai akár már pár órával a játék indítását követően elérhetőek, ám az elkezdésével érdemesebb várni a 12-13. szintig és a Fury Mode megnyitásáig, hogy minden feltétel adott legyen a leküzdéséhez. Emma villájában akadhatunk rá egy rejtélyes meghívóra, melyet elolvasva karakterünk egy impozáns, tengerparti épülethez érkezik Malibuban. Viszonylag gyorsan kiderül, hogy a hely egy ultragazdagokat célzó, latexbe öltözött techno szekta főhadiszállása, mely rejtélyes vezetője, Konstantin útmutatása alatt már a zombijárvány elszabadulása előtt elkezdett “felkészülni” az apokalipszisre, és az arra méltók aszcendálására. A tervbe azonban hiba csúszott, az épület belsejében ugyanis rendre a megszokott fertőzöttek extravagáns latex öltözetekbe bújt változataival találkozhatunk. A szekta vezetőinek mesterséges beültetések révén életben tartott, levágott fejeinek útmutatása mellett kell megfejtenünk a szekta titkát, és kiderítenünk, mi történt a kiváltságosokkal, akik érdemesnek bizonyultak arra, hogy csatlakozzanak Konstantin álmához.
Inkább már a Jehova tanúit!
A Haus tehát egy új helyszínt ad a Dead Island 2 élményhez, újraskinezett ellenfeleket a szektás zombik formájában, nyolc új skillkártyát, valamint pár új zombiirtó eszközt. Közülük a legkiemelkedőbb a robbanó nyilakat tüzelő nyílpuska és a Hog Roaster, mely egy hentesbárdra szerelt, különösen hatékony perzselő (melyet persze egy kis utánajárással megszerezhetünk külön modként is). A teljes DLC alaposabb végigjátszása (melynek során végigvittem a fő küldetésszálát és közel az összes elszórt dokumentumot is sikerült megtalálnom a szekta főhadiszállásán) durván négy és fél órát vett igénybe. Maga a cselekményszál egy elég elmebeteg kaland, melynek teljesítése során bizarrabbnál-bizarrabb helyzetekbe sodródunk, és melyből természetesen nem maradhattak el a különböző, ironikus popkulturális kikacsintások sem. Az új helyszínek között ráadásul akad pár kifejezetten szürreális és nyomasztó darab, melyek kiváló addíciók az alapjátékhoz, plusz egyes küldetések is kifejezetten érdekesre sikeredtek, teljesítésükhöz a megszokott zombikaszabolás helyett néha logikára vagy ügyességre volt szükség. A Haus tehát pont tökéletes arra, hogy motiválja az egyszeri játékost még legalább néhány órányi Dead Island 2-re, akkor is, ha már legalább egyszer végigvitte a játékot, és sokadjára unt rá a zombitémára.
A csomag persze nem hibátlan, hiszen előfordultak bugok, melyek miatt néha kénytelen voltam visszalépni a főmenübe, majd onnan újratölteni az állást, hogy tovább tudjak haladni az adott pályaszakaszon. Egyes szegmensei ráadásul kifejezetten időhúzásnak érződnek, a lezárása is hagy maga után némi kívánnivalót (ki tudja, megeshet, hogy a jövőre érkező második DLC még visszatér a szektára), tartalmilag pedig lehetett volna kicsit combosabb, ha más nem csonkítások, kivégzések és animációk terén. Összességében viszont jól szórakoztam a vérgőzös kaland során, így azt tudom mondani, hogy ha valakinek tetszett a Dead Island 2, és szeretné még kicsit felfrissíteni, meghosszabbítani az élményt, a Haus garantáltan nem fog csalódást okozni.